نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی:

ارتباط تنگاتنگ بین دو ملت ایران و عراق ریشه تاریخی دارد

عباس پاپی‌زاده گفت: ارتباط تنگاتنگ بین دو ملت ایران و عراق ریشه تاریخی دارد که این نزدیکی فرهنگی و مذهبی بین این دو ملت پتانسیل های عظیمی را برای ما به وجود آورده است.
کد خبر: ۳۶۶۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۳ - 17October 2019

ارتباط تنگاتنگ بین دو ملت ایران و عراق ریشه تاریخی دارد

به گزارش دفاع‌پرس از اهواز، «عباس پاپی‌زاده» نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی امروز در حاشیه بازدید از مواکب مرز چذابه اظهار داشت: در چند سال گذشته با همت مردم، خیرین و مسئولان اقدامات ارزشمندی در زمینه برگزاری هرچه باشکوه‌تر راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در استان هایی همچون خوزستان صورت گرفته است.

وی راهپیمایی عظیم اربعین را یک اقدام فرهنگی ارزشمند بین دو ملت ایران و عراق برشمرد و افزود: خوشبختانه در چند سال گذشته خیرین استان خوزستان به همراه مردم در حجم بسیار گسترده اقداماتی برای پرشور و باشکوه تر برگزار شدن این کنگره انجام داده اند که قطعا انجام این مهم از توان دولت به تنهایی خارج بود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در سه سال گذشته اقدامات مطلوبی در راستای بهبود خدمات رسانی به زائران و توسعه زیرساخت های مورد نیاز در پایانه مرزی چذابه صورت گرفته است، عنوان کرد: احداث جاده مناسب به طول ۶۴ کیلومتر در دستور کار قرار گرفته و در حال حاضر این طرح در مراحل پایانی است؛ ضمن اینکه تامین زیرساخت های مهمی همچون آب، برق و گاز برای پایانه مرزی چذابه نیز در دست انجام است.

پاپی زاده با اشاره به طرح دائمی شدن مواکب در پایانه مرزی چذابه، یادآور شد: تا پیش از این مواکب در قالب چادر و کانکس برپا می شد اما خوشبختانه در یکسال اخیر یک زمین برای احداث فضای دائمی برای مواکب تخصیص داده شد که با توجه به اینکه اربعین در فصل گرم سال برگزار می شود این مواکب دائمی که اکنون به صورت ساخت و ساز در حال احداث هستند شرایط بسیار مناسبی را برای اسکان موقت زائران فراهم خواهند آورد تا این زائران کمتر دچار مشکل شوند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تحرکات منجر به شکستی که اخیرا از سوی دشمنان برای ناامن جلوه دادن کشور عراق به منظور کاستن از حضور پرشور زائران کربلا صورت گرفت، افزود: ارتباط تنگاتنگ بین دو ملت ایران و عراق ریشه تاریخی دارد که این نزدیکی فرهنگی و مذهبی بین این دو ملت پتانسیل های عظیمی را برای ما به وجود آورده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها