امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

اختلافات در خاورمیانه در نتیجه حضور و توطئه آمریکا است

ماموستا مُلا محمد محمدی اختلافات و برادرکشی در منطقه خاورمیانه را در نتیجه حضور و توطئه‌های آمریکا و متحدانش دانست و ابراز امیدواری کرد این اختلافات هرچه زودتر پایان یابد و همه اقوام و مذاهب منطقه با احترام به یکدیگر و حمایت دولت‌ها در آرامش زندگی کنند.
کد خبر: ۳۶۶۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸ - 18October 2019

اختلافات در خاورمیانه در نتیجه حضور و توطئه آمریکا استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، ماموستا مُلا«محمد محمدی» امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع شافعی، با اشاره به اینکه اختلافات را افرادی دامن می‌زنند که آشنایی و شناختی از مذاهب شیعه و سنی ندارند، اظهار داشت: کسانی که آشنایی با مبانی عقیدتی اهل سنت و فقه تشییع داشته باشند می‌دانند که احترام به جایگاه اهل بیت (ع) و خاندان پیامبر (ص) برای تمام مذاهب اسلامی در واجب‌ترین مرتبه است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه اختلافات و برادرکشی در منطقه خاورمیانه را در نتیجه حضور و توطئه‌های آمریکا و متحدانش دانست و ابراز امیدواری کرد این اختلافات هرچه زودتر پایان یابد و همه اقوام و مذاهب منطقه با احترام به یکدیگر و حمایت دولت‌ها در آرامش زندگی کنند.

وی از مردم با فرهنگ کرمانشاه نیز به دلیل حفظ وحدت قدردانی کرد و گفت: مردم کرمانشاه با فرهنگ غنی خود بخصوص در این ایام با وحدت و همگرایی و درک صحیح از اعتقادات مذهبی همشهریان خود، راه اختلاف را برای دشمنان مسدود کردند. 

خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه خطبه‌ها با انتقاد از مکاتب پوچ‌گرا و سطحی غربی که شان انسان را در نازلترین رتبه می‌بینند، گفت: اسلام، انسان را اشرف مخلوقات و جانشین خداوند بر روی زمین می‌داند و ایمان و اعمال این دیدگاه فرد مسلمان را بر آن می‌دارد تا بکوشد به جایگاه رفیع خود دست یابد و به هدف پروردگار از خلقتش جامه عمل بپوشاند. 

ماموستا محمدی، همچنین در ادامه کسانی که خود را آلوده به اعتیاد و وابستگی‌های جسمی ویرانگر کرده‌اند یا تحت تاثیر افکار منفی تندروهای مذهبی و یا فرهنگ مبتذل به شان و جایگاه انسانی خود لطمه وارد کرده‌اند خواست با پناه‌بردن به آغوش مهربان الهی و تقویت ایمان و کسب آگاهی‌ صحیح به بازیابی خود بپردازند و از رحمت الهی مایوس نشوند.

وی در ادامه با توصیه به تقوای الهی از سوی مسلمانان، با استناد به آیات محکم الهی هدف از خلقت انسان‌ها را تشریح و نظم و پیچیدگی هدفمند بودن نقش هرانسان در آفرینش را از قدرت لایزال خالق و شایسته شکرگذاری دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها