عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

تجزیه کشور‌های اسلامی هدف بزرگ غربی‌ها/ راه‌پیمایی اربعین حسینی خنثی‌کننده تمام نقشه‌های استکبار جهانی است

عباس گودرزی با بیان اینکه دشمنان برای ناامن جلوه دادن کشور عراق به منظور کم رنگ کردن حضور پرشور زائران اربعین از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، گفت: تجزیه کشور‌های اسلامی هدف بزرگ غربی‌هاست.
کد خبر: ۳۶۶۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴ - 19October 2019

///«عباس گودرزی» عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در خصوص اهمیت پیاده‌روی اربعین حسینی اظهار داشت: اینکه هرساله باشکوه‌تر از سال قبل، مسلمانان و حتی زائرانی از کشورهای غیراسلامی در این همایش بزرگ شرکت می‌کنند، نشانگر آن است که بیداری اسلامی در جهان اسلام رو به رشد و توسعه است و همین افزایش وحدت میان امت اسلامی باعث می‌شود که در آینده‌ای نه چندان دور زوال استکبار جهانی را شاهد باشیم.

وی با توجه به این نکته که هیچ مسئله‌ای نمی‌تواند مانع از حضور زائران اربعین حسینی شود، افزود: راهپیمایی عظیم اربعین مورد توجه تمام محبان اهل بیت (ع) و به خصوص دوستداران اباعبدالله (ع) قرار گرفته و این مسئله نشان می‌دهد که اهداف مقدس حضرت اباعبدالله (ع) به الگوی رفتاری و کرداری مردمانی از کشورهای اسلامی و حتی غیراسلامی تبدیل شده است.

این مقام مسوول گفت: آزادی‌خواهی و مبارزه با ظلم و ستم و هم‌چنین وحدت از جمله مؤلفه‌هایی هستند که امام حسین (ع) با آن‌ها انسان‌ها را جذب خود کرده است.

گودرزی با تاکید بر اینکه تضعیف قدرت و زوال استکبار جهانی در گرو افزایش وحدت امت اسلامی است،‌ پیاده‌روی اربعین حسینی را مهم‌ترین مولفه در تحقق این امر مهم دانست و تصریح کرد: دشمنان برای ناامن جلوه دادن کشور عراق به منظور کم رنگ کردن حضور پرشور زائران اربعین از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند؛ اما این نکته که هرچه غربی‌ها برای ممانعت از حضور زائران کربلا برنامه‌ریزی و توطئه‌افکنی کنند، حضور مردم پرشکوه‌تر می‌شود، غیرقابل انکار است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروزه غرب به ویژه آمریکا به دنبال طرح نقشه خاورمیانه بزرگ است،‌ گفت: آمریکا و متحدانش در این طرح تلاش می‌کنند تا اختلافات کشورهای خاورمیانه را برجسته کرده و از این طریق بتوانند مهم‌ترین هدفشان مبنی بر تجزیه کشورهای اسلامی را محقق کنند؛ لذا مصداق بارز اقدام جدی غربی‌ها برای تحقق این مسئله تروریست‌پروری در عراق و سوریه بود.

وی با بیان اینکه آمریکا خواهان نابودی وحدت میان ایران و ملت‌های منطقه است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین عواملی که منجر به شکست نقشه‌های آمریکایی‌ها شده است، راه‌پیمایی عظیم اربعین است؛‌ چراکه مودت، همدلی و وحدت ملت ایران و عراق در این همایشه به اوج خود رسیده است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حرکت فرهنگی ارزشمند راهپیمایی اربعین توانسته ثبات خوبی در خاورمیانه ایجاد کند، افزود: پر واضح است که در بحث تحولات خاورمیانه ایران تعیین کننده است که این امر توان بالای ملت ایران در منطقه و جهان را ثابت می‌کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه حماسه اربعین حسینی به عنوان یک کانون برای تراوشات ارزش‌های مهمی همچون همدلی، وحدت و نزدیکی فرهنگی در اختیار ملت های مسلمان قرار گرفته است، گفت: ایران به کشورهای مسلمان و مظلوم منطقه خاورمیانه این درس مهم را داده که به هیچ طریقی زیر پرچم استکبار نروند و این ملت‌ها در ثبات و اقتدار و استقلال برای کشورشان تصمیم بگیرند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار