اربعین حسینی بزرگترین الگوی وحدت شیعیان جهان است

«آیت‌الله احمد مبلغی» نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اربعین حسینی بزرگترین الگوی وحدت شیعیان جهان است که هرساله خیل عظیمی از شیعیان جهان به پیاده‌روی اربعین وصل می‌شوند.
کد خبر: ۳۶۶۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴ - 19October 2019

اربعین حسینی بزرگترین الگوی وحدت شیعیان جهان استبه گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، «آیت الله احمد مبلغی» امروز (شنبه) در جمع عزاداران اربعین حسینی در امامزاده جعفر (ع) بروجرد اظهار داشت: اربعین حسینی نمایش شور حسینی و بزرگترین نمادی است که از سوی شیعیان در منطقه به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: اربعین حسینی بزرگترین نماد حرکت به سوی خدا و دفاع از اسلام و قرآن است که امام حسین (ع) با حرکت از مکه به سوی کربلا این حرکت بزرگ را برای دفاع از دین اسلام انجام داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اربعین حسینی انعکاس بخش قیام امام حسین (ع) در جهان است برای شیعیان و مسلمان جهان توقف کردن در این راه روا نیست و باید همواره حرکت کنیم و تسلیم شرایط نباشیم.

آیت‌الله مبلغی اضافه کرد: ما شیعیان در اربعین حسینی بر اساس قیام حسینی باید حرکت کنیم و امروز حرکت اربعین در منطقه و در مقابل جهانیان نمایش شور و شعور حسینی است.

وی ادامه داد: اربعین حسینی بزرگترین الگوی وحدت شیعیان جهان است که هرساله خیل عظیمی از شیعیان جهان به پیاده روی اربعین وصل می شوند.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اربعین حرکتی است که امام حسین (ع) آغازگر آن بود و سپس حضرت زینب (س) راه امام حسین (ع) را ادامه و دنبال کرد و امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران هویتی دوباره بخشیده است.

آیت‌الله مبلغی افزود: هویت شیعیه خدمت به امت جد رسول الله (ص) است و خدمت مردم شیعیان عراقی به زائران اربعین حسینی این هویت را به جهانیان معرفی کرد.

وی اظهار داشت: رهبری معظم انقلاب اسلامی که هوشمندی و نگاه به دور دست های ایشان بر همگان ثابت شده است توجه ویژه‌ای به اربعین حسینی دارد و پیاده‌روی اربعین را برای شیعیان سعادتی بزرگ معرفی می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار