مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

انقلاب اسلامی در گام دوم به الگوی جهانی تبدیل خواهد شد

سردار «حسینعلی یوسفعلی­‌زاده» گفت: در گام دوم انقلاب، از انقلاب اسلامی که ریشه‌هایش تقویت شده الگوی موفقی برای جهان خواهیم ساخت.
کد خبر: ۳۶۶۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸ - 20October 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، یادواره 33 شهید شهر زاوین با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی­‌زاده» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی، مسئولان محلی، جمعی از یادگاران دفاع مقدس و خانواده شهدا در سالن ورزشی شهید عابدینی این شهر برگزار شد.

یوسفعلی‌زاده در این مراسم اظهار داشت: یادواره شهدا فرصتی است تا پای درس معرفت معارف شهیدان بنشینیم و از آنها چگونه زیستن را بیاموزیم و از آنها بخواهیم که دست ما را در امتحان‌های سختی که در پیش رو داریم رها نکنند و یاری‌گر ما باشند.

وی به بر شماری خصوصیات شهدا پرداخت و ادامه داد: ایثار، صبر، بصیرت، عشق به خدا، خلوص نیت، ظلم ستیزی، عمل به تکالیف شرعی، اعتقاد راسخ به اصول دین، آراستگی به فضائل اخلاقی و دوری از رذائل از جمله ارزش‌های وجودی شهیدان است.

این مسئول خاطرنشان کرد: شهیدان شاگردان و رهروان مکتب حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بودند و راه و رسم آزادگی، عزت، شهامت و بصیرت را از آن حضرت آموختند.

یوسفعلی‌زاده افزود: خصوصیت ممتازی که باعث شده تا ما در برابر شهیدان خاضع باشیم و آنها را تکریم کنیم این است که آنها از بالاترین کالای زندگی خود که جانشان بود در راه خدا صادقانه، سخاوتمندانه گذشتند.

وی مقاومت را در بستر زمان جاری دانست و ابراز داشت: ایستادگی، مقاومت و مبارزه با ظلم و ظالم محدود به زمان نیست بلکه این جریان در متن زندگی بشر از روز نخست وجود داشته و تا روز رستاخیز ادامه خواهد داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، ارائه دوگانه صلح و یا جنگ را از سوی استراتژیست‌ها اشتباه دانست و خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در طول 41 سال پیروزی انقلاب راه دیگری را پیش روی امت حزب‌الله گذاشتند و آن راه امام حسین (ع) است.

وی تاکید کرد: راهی که انقلاب اسلامی پیموده و امروز پیش روی ما قرار داده، این است که با دنیا تقابل نداریم و می‌خواهیم روی پای خود بایستیم. تعبیر رهبر حکیم انقلاب از روی پای خود ایستادن، مقاومت است.

یوسفعلی‌زاده بیان داشت: هیچ یک از شهدای ایران اسلامی کنار آمدن با آمریکا و رژیم صهیونیستی را توصیه نکردند. کسانی که در داخل نسخه کنار آمدن با آمریکا را ارائه می‌دهند یا جاهل و یا خائن هستند. رهروان شهدا در مقابل کنار آمدن با ظالمین، راه مبارزه و ایستادگی و مقاومت را انتخاب می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، تصریح کرد: در گام دوم انقلاب، از انقلاب اسلامی که ریشه‌هایش تقویت شده الگوی موفقی برای جهان خواهیم ساخت.

این مسئول در پایان گفت: جوانان باید بیانیه گام دوم انقلاب را به عنوان یک نسخه کارآمد برای چگونه زیستن در 40 سال دوم انقلاب بازخوانی و مرور کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار