چاووش اغلو:

پرونده بانک «خلق» انگیزه‌های سیاسی دارد

وزیر خارجه ترکیه با انتقاد از پرونده‌سازی آمریکا علیه بانک «خلق»، گفت در صورتی که انگیزه‌های سیاسی کنار گذاشته شود، پرونده این بانک به سرعت حل و فصل می‌شود.
کد خبر: ۳۶۶۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰ - 20October 2019

پرونده بانک «خلق» انگیزه‌های سیاسی داردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه روز یکشنبه با انتقاد از اتهامات مطرح‌شده علیه بانک «خلق» (هالک بانک) ترکیه، گفت پرونده تشکیل‌شده علیه این بانک انگیزه‌های سیاسی دارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، چاووش اغلو که با شبکه ۷ تلویزیون ترکیه صحبت می‌کرد، گفت «در صورتی که قانون ایالات متحده اجرا شود»، بانک خلق از اتهامات مطرح‌شده مبرا می‌شود.

واشنگتن در سال ۲۰۱۷ میلادی «مهمت هاکان آتیلا» معاون بانک خلق را به اتهام ایفای نقش در دور زدن تحریم‌های ایران، بازداشت کرد. ترکیه تاکنون بار‌ها از آمریکا خواسته آتیلا را آزاد کند. سال گذشته گزارش‌هایی منتشر شد که آنکارا و واشنگتن در حال رایزنی هستند تا آتیلا در جریان یک توافق مبادله زندانیان، به ترکیه مسترد شود، اما نهایتا این مذاکرات به جایی نرسید.

روز سه‌شنبه دادستان‌های آمریکایی این بانک را به نقض تحریم‌های ایران متهم کردند. این پرونده می‌تواند به صدور جریمه مالی سنگین برای این بانک و همچنین ممنوعیت فعالیت آن در آمریکا منجر شود.

آنکارا هدف از این اتهام‌زنی را فشار به ترکیه برای پایان دادن به عملیات نظامی در شمال سوریه عنوان کرده است. «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه هم این اتهام را «غیرقانونی و زشت» خوانده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها