عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

نگاه غربگرایانه برخی مسوولان مسبب گرفتاری‌های ملت و کشور شده است

محمد آشوری گفت: وابستگی برخی مسوولان به غرب تا اندازه‌ای افزایش پیدا کرده که آن‌ها توانایی و ظرفیت‌های داخلی را باور ندارند؛ لذا این روحیه در برخی مسوولان یکی از آفت‌های بزرگ انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۳۶۶۹۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۹ - 22October 2019

///محمد آشوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در خصوص نتیجه انعقاد توافق و پیوستن به معاهدات بین‌المللی با غربی‌ها اظهار داشت: غربی‌ها در حالی برای پذیرفتن FATF از سوی ما بیانیه صادر و مهلت معینی مشخص می‌کنند که برای اجرای تعهداتی که در توافقات بین‌المللی همچون برجام با کشور ما منعقد شد، تلاشی نکرده‌اند؛ لذا توجه به این مسئله که پذیرفتن معاهدات بین‌المللی مانند برجام فاقد دستاورد خواهد بود، اوج بصیرت و شناخت نسبت به توطئه‌های دشمنان است.

وی با تاکید بر اینکه در غربی‌ها انگیزه کافی برای پیشبرد اهداف بزرگ که نقش مهم و اساسی در رونق و خلاصی از بحران‌ها در جوامع بین‌المللی دارند، وجود ندارد، افزود: دغدغه کاذب غربی‌ها برای مبارزه با پولشویی در ایران بی‌مورد است؛‌ چراکه ما در قوانین داخلی‌مان، مبارزه با پولشویی را به عنوان یک ضرورت و هدف دنبال می‌کنیم و در حقیقت طراحان FATF از اصرار بر عضویت ما هدف و مسیر دیگری را دنبال می‌کنند که مورد قبول ما نیست.

عضو کمیسیون امنیت مل مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حفظ و ارتقای منافع ملی کشورمان خط قرمز تمام مسوولان است، گفت: مسوولان باید به این مسئله که غرب خیرخواه کشورهای اسلامی نیستند و برای رونق و پویایی وضعیت زندگی امت اسلامی راهکار مناسب نمی‌دهند، واقف هستند؛ لذا باید با عبرت گرفتن از عملکرد غربی‌ها در برجام، عاقلانه و با توجه به منافع ملی کشور در خصوص ملحق شدن به FATF تعقل، برنامه‌ریزی و اقدام کنیم.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه پرهیز از غرب و عدم وابستگی به بیگانگان از اهداف بزرگ تشکیل انقلاب اسلامی بود، به اظهار نظر برخی از مسوولان در خصوص فراهم کردن زمنیه مذاکره با غرب اشاره و تصریح کرد: مواضع انقلابی و ولایی ما در مذاکره با غربی‌ها مورد توجه آنها قرار نمی‌گیرد و در حقیقت کسب منافع حداکثری هدف و خواسته بزرگ غرب است؛ لذا ضمن توجه به این نکته که جلوگیری از زیاده‌خواهی بیگانگان آرمان مهم انقلاب اسلامی است، مذاکره با غرب معنا و مفهومی ندارد.

آشوری با بیان اینکه راه برون‌رفت از مشکلات جاری کشور با تفکر انقلابی و روحیه جهادی میسر خواهد بود، برای برخی مسوولان تبدیل به شعار شده، گفت: وابستگی برخی مسوولان به غرب تا اندازه‌ای افزایش پیدا کرده که آن‌ها توانایی و ظرفیت‌های داخلی را باور ندارند؛ لذا این روحیه در برخی مسوولان یکی از آفت های بزرگ انقلاب اسلامی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: تجربه نشان داده که هرگاه ما از غرب فاصله گرفته‌ایم موفق بودیم؛ به عنوان مثال اقتدار ما در زمینه دفاعی و تسلیحاتی به خاطر عدم وابستگی و توجه به بیگانگان است، یقینا ضعف در زمینه اقتصادی ما به خاطر گرایش و امید داشتن برخی مسوولان به غرب است. در زمینه اقتصادی اگر چشم امیدمان به غرب را کور کنیم، قطعا در آینده‌ای نه چندان دور شاهد رونق در این عرصه حائز اهمیت خواهیم بود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها