ظریف:

ایران همیشه آماده تعامل با کشورهای منطقه است

وزیر امور خارجه گفت: دست جمهوری اسلامی همیشه به سمت کشورهای منطقه دراز بوده و اگر زمینه فراهم و در کشورهای همسایه ما آمادگی برای همکاری وجود داشه باشد، ما نیز حتماً این آمادگی را خواهیم داشت.
کد خبر: ۳۶۶۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶ - 21October 2019

ایران همیشه آماده تعامل با کشورهای منطقه استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان امروز (دوشنبه) در حاشیه بازدید از کارخانه‌ نوآوری آزادی در تهران و در پاسخ به این پرسش که اظهاراتی به نقل از شما در گفت‌وگو با «المسیره» یمن منتشر شده درباره آمادگی برای سفر به عربستان برای حل اختلافات و اینکه آیا اتفاق جدیدی رخ داده که چنین اظهاراتی را بیان می‌کنید؟ اظهار داشت: نه؛ اتفاق خاصی نیفتاده است. ما همیشه آماده بودیم به کشورهای همسایه برویم و کماکان این آمادگی را داریم.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: دست جمهوری اسلامی همیشه به سمت کشورهای منطقه دراز بوده و اگر زمینه فراهم و در کشورهای همسایه ما آمادگی باشد که همکاری کنند، ما نیز حتما این آمادگی را خواهیم داشت.

وی همچنین درباره بازدید از این کارخانه گفت: امروز بسیار خوشحال شدم که جوانانی را دیدم که هر کدام‌شان می‌توانند توفیق بسیار زیادی در بازارهای جهانی داشته باشند. امیدوارم دولت بتواند موانعی را که تحریم‌های غیرمنطقی و ظالمانه آمریکا برای حضور فعال‌تر این عزیزان در صحنه بین‌المللی ایجاد کرده است، بردارد.

ظریف افزود: البته  آن‌گونه که من این جوانان توانمند را می‌بینم، آن‌ها خودشان این موانع را برمی‌دارند و دنیا احساس می‌کند که بهره‌ نبردن از این توانمندی‌ها یک ضرر برای خودشان است و ان‌شاءالله این راه باز خواهد شد. 

وزیر امور خارجه عنوان کرد: بسیار خوشحال شدم که توجه به صادرات و توجه به روش‌های نوین و علمی صادرات در این‌جا مشهود بود و امیدوارم دوستان هرچه بیشتر در این زمینه موفق شوند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها