سردار فتحی‌زاده خبر داد؛

رشد ۷۴ درصدی زائران اربعین در سال جاری

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا از رشد ۷۴ درصدی زائران اربعین حسینی نسبت به سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۳۶۷۰۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹ - 22October 2019

رشد 74 درصدری زائران در اربعین امسالبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «محسن فتحی‌زاده» فرمانده قرارگاه اربعین ناجا صبح امروز در برنامه روی خط خبر شبکه خبر سیما با بیان اینکه محدوده سِنی زائران، بین ۱۵ تا ۵۵ سال بوده است، اظهار داشت: امسال تعداد زائران اربعین حسینی نسبت به سال گذشته بیش از ۷۴ درصد رشد داشت.

وی ادامه داد: سال گذشته یک میلیون و ۸۰۰ هزار زائر داشتیم، اما امسال سه میلیون و ۷۵ هزار زائر به کشور عراق سفر کردند.

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا در خصوص حضور اتباع خارجی در راهپیمایی اربعین حسینی گفت: سال گذشته ۱۵۲ هزار نفر از اتباع خارجی به راهپیمایی اربعین حسینی اعزام شدند، اما امسال این آمار به ۲۰۵ هزار زائر رسید که ۳۵ درصد افزایش داشته است.

سردار فتحی زاده با اشاره به اینکه مردم با پیش‌بینی، همکاری و هماهنگی سفر‌های خود را هوشمندانه انجام دادند، افزود: این هماهنگی باعث شد که تراکم جمعیتی در مرز‌ها نداشته باشیم. خوشبختانه کشور عراق نیز در این‌خصوص همکاری خوبی با ما داشت و این باعث شد که مشکلات سال گذشته را نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۵ درصد از زائران با خودرو‌های شخصی به مرز‌ها مراجعه کردند، گفت: با توجه به کمبود‌ها در حوزه حمل و نقل، ما توصیه کردیم که مردم با خودرو‌های شخصی به مرز‌ها مراجعه کنند و این باعث شد مشکلاتی که در حوزه حمل و نقل داشتیم، کاهش پیدا کند.

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا مرز‌ها و شهر‌های مرزی را امن‌ترین مکان‌ها در مدت برگزاری عملیات اربعین دانست و عنوان کرد: با توجه به جمعیتی که در مرز‌ها حضور پیدا کردند، آمار سرقت‌ها ناچیز است و اگر در مرزی این اتفاق رخ داده است، سارق دستگیر شده است. ۹۷ درصد جرایم در مرز‌ها کشف و با مجرمین برخورد شده است.

سردار فتحی زاده با اشاره به اینکه پلیس هواناجا نقش مهمی در عملیات اربعین داشت، گفت: پرواز‌های صورت گرفته در برخی از مرز‌ها در سطحی بود که برج مراقبت تشکیل شد. همچنین هواناجا علاوه بر پایش تصویری، در عملیات اورژانسی نیز حضور داشت.

وی در خصوص چگونگی کنترل جمعیت زائران در مرزها خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های کشور عراق لایحه‌های کنترلی در تمامی مرز‌ها ایجاد شد و اجازه ندادیم که تراکم جمعیتی در مرز‌ها ایجاد شود.

فرمانده قرارگاه اربعین حسینی ناجا درباره صدور گذرنامه نیز بیان کرد: برای اربعین حسینی پایه آماری ما از اول محرم است؛ از اول محرم تا اربعین دو میلیون و ۱۱ هزار گذرنامه و برگ تردد صادر شد؛ این در حالی بود که سال گذشته ۸۵۹ هزار گذرنامه صادر شد.

سردار فتحی زاده گفت: با توجه به ظرفیت‌های محدود در صدور گذرنامه به نقطه بحرانی رسیدیم که در پی آن، با جلسات و هماهنگی صورت گرفته برگ تردد موقت طراحی شد. با تلاش‌های شبانه‌روزی کاری که ممکن بود شش ماه به طول بیانجامد، در مدت یک هفته با کشور عراق هماهنگ و ۶۰۰ هزار برگ تردد صادر شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها