برگزاری یادواره شهدای وسیع ترین حمله موشکی دوران دفاع مقدس در مسجدسلیمان

این یادواره به مناسبت فرارسیدن ۳۰ مهر، بزرگترین حمله موشکی دوران دفاع مقدس به مسجدسلیمان توسط رژیم بعث عراق برگزارشد.
کد خبر: ۳۶۷۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲ - 23October 2019

برگزاری یادواره شهدای وسیع ترین حمله موشکی دوران دفاع مقدس در مسجدسلیمان

به گزارش دفاع‌پرس از اهواز، یادواره شهدای ۳۰ مهر سال ۶۲ در مسجدسلیمان باحضور سرپرست فرمانداری، فرماندهی سپاه پاسداران، جمعی از مسئولین و همچنین خانواده های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم با همکاری پایگاه مقاومت بسیج حمزه سیدالشهدا حوزه دوم شهید مدنی سپاه پاسداران مسجدسلیمان، دفتر امام جمعه، فرمانداری، آموزش و پرورش و سایر نهادها در مدرسه شهید رخش مسجدسلیمان برگزارشد.

این یادواره به مناسبت فرارسیدن ۳۰ مهر، بزرگترین حمله موشکی دوران دفاع مقدس به مسجدسلیمان توسط رژیم بعث عراق برگزارشد.

همچنین در این مراسم با حضور فرماندهی سپاه پاسداران و فرماندار و جمعی از پاسداران و مسئولین ادارات و ساکنین منطقه کلگه از کتیبه زندگی نامه دانش آموز شهید «غلامرضا رخش» نیز رونمایی شد.

در این کتیبه که به عنوان نماد و یادمان شهدای مظلوم ۳۰ مهر سال ۶۲ در مدرسه شهید رخش رونمایی شد، به بخشی از زندگی این شهید دانش آموز پرداخته که هدف حملات ناجوانمردانه موشک‌های رژیم بعثی قرار گرفت و به شهادت رسید.

در این کتیبه آمده است: شهید «غلامرضا رخش» فرزند فتاح در سال ۱۳۵۲ در مسجدسلیمان به دنیا آمد و دانش آموز ممتاز کلاس چهارم این آموزشگاه بود و درسال ۶۲ بر اثر حمله موشکی رژیم بعث عراق به درجه رفیع شهادت رسید.

گفتنی است این مدرسه پس از شهادت این دانش آموز به نام وی تغییر نام پیدا کرد تا نام وی همیشه به یادگار بماند و این کتیبه سندی بر مظلومیت این شهید گرانقدر باشد.

به گزارش دفاع پرس، در حادثه ۳۰ مهر سال ۶۲، شهر مسجدسلیمان هدف سه موشک با ارتفاع ۹ متر و حاوی یک تن مواد منفجره قرار گرفت. در اولین دور اصابت دو فروند موشک اسکاد دشمن عراقی، دو محله سبزآباد و خیابان اصلی شهر مسجدسلیمان را تخریب کردند. پس از این حادثه تلخ بود که بنیانگذار کبیر انقلاب با اعزام نماینده ای به مسجدسلیمان سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار