ابراز نگرانی شدید آنکارا درباره «توسل به خشونت» در عراق

وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که آنکارا «به شدت درباره گزارش‌های منتشر شده در خصوص استفاده نامتناسب از خشونت علیه معترضان در عراق نگران است».
کد خبر: ۳۶۷۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ - 27October 2019

ابراز نگرانی شدید آنکارا درباره «توسل به خشونت» در عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در حالی که هشدارهای چهره‌های شناخته شده عراقی درباره تحرکات آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تشدید اختلافات در عراق ادامه دارد، وزارت خارجه ترکیه امروز یکشنبه در یک بیانیه درباره تحولات اخیر عراق در خصوص «استفاده از خشونت علیه معترضان» ابراز نگرانی کرده است.

به نوشته روزنامه «ینی شفق»، وزارت خارجه ترکیه در این بیانیه اعلام کرد: «ما درباره گزارش‌های منتشر شده مبنی بر استفاده نامتناسب از خشونت علیه تظاهرات مسالمت‌آمیز و حوادث خشونت‌آمیز به دنبال ازسرگیری تظاهرات در بغداد و استان‌های جنوبی عراق به شدت نگران هستیم».

طبق بیانیه این وزارتخانه، ترکیه درباره «تعداد بالای تلفات» اعتراض‌های اخیر در عراق ابراز تاسف کرده است.

بنا بر ادعای روزنامه ینی شفق، در نتیجه تحولات و ناآرامی‌های دو روز اخیر (روزهای جمعه و شنبه) در عراق، حداقل ۶۳ نفر کشته و بیش از ۲۵۰۰ نفر زخمی شده‌اند. مقامات عراقی این آمارها را تایید نکرده‌اند.

وزارت خارجه ترکیه همچنین از دولت عراق خواست که برای تحقق «انتظارات مشروع» مردم عراق اقدام فوری انجام داده و برای اطمینان از صلح و ثبات این کشور تدابیر لازم را انجام دهد.

بیانیه وزارت خارجه ترکیه درباره تحولات اخیر عراق در حالی منتشر شده که «هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» با اشاره به تحولات جاری عراق اعلام کرد که این کشور در برابر «فتنه‌ای بزرگ» قرار گرفته است.

به گفته العامری، «عراق امروز در برابر فتنه بزرگی قرار دارد و اسرائیل و آمریکا پشت آن قرار دارند. افرادی در عراق هستند که می‌خواهند این کشور را به آشوب بکشانند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها