سفیر یمن در ایران در چهارمین اجلاس بین المللی مجاهدان در غربت:

ملت یمن متجاوز نیستند/ اسلام دین عزت و کرامت است

ابراهیم الدیلمی با بیان اینکه اسلام دین عزت و کرامت است، گفت: ملت یمن متجاوز نیستند، اما پنج سال است که در برابر دشمن مقاومت می‌کنند تا از کشورشان دفاع کنند.
کد خبر: ۳۶۷۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۶ - 28October 2019
ملت یمن متجاوز نیستند/ اسلام دین عزت و کرامت استبه گزارش خبرنگار اعزامی دفاع‌پرس از دامغان، «ابراهیم محمد الدیلمی» سفیر یمن در ایران در چهارمین اجلاس بین‌المللی مجاهدان در غربت که در آستانه سالروز شهادت امام علی بن رضا (ع) با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه دامغان برگزار شد، اظهار داشت: شهدا ادامه دهنده خط جهادی است که پیامبران علیهم السلام آنرا در پیش گرفته بودند. 
 
وی گفت: برادران و خواهران گرامی من از یمن آمده ام تا سلام ملتمان را به شما برسانم و جمهوری اسلامی ایران بابت اهتمامی که به جهان اسلام دارد تشکر کنم. 
 
سفیر یمن در ایران در ادامه با بیان اینکه ملت یمن پنج سال قبل مورد تجاوز قرار گرفته او در برابر این تجاوز ایستادگی کرده اند، تصریح کرد: ملت یمن پنج سال است در محاصره است و با دشمنان سعودی، آمریکایی، اماراتی و ... مبارزه می‌کنند. 
 
وی خطاب به ملت ایران گفت: برادران شما در یمن هر آنچه در توان داشتند در طبق اخلاص گذاشتند تا الگویی به امت اسلامی ارائه دهند. ملت یمن با رهبری حکیمانه و با استناد به قرآن در برابر دشمنان ایستادگی و مقاومت می‌کنند.
 
الدیلمی با تاکید بر اینکه ملت ایران برای آزادی و عزت اسلام جنگیدند، خاطرنشان کرد: اسلام دین عزت و وحدت است، نه دین خضوع و خشوع در برابر دشمن. ملت یمن الگویی واقعی از اسلام را به جهان ارائه دادند و با این الگو دشمن را به چالش کشاندند. 
 
وی با بیان اینکه ملت به خدا ایمان دارند و می‌دانند در برابر آزمایش الهی قرار گرفته اند، تصریح کرد: مردم یمن در مبارزه الگویی درخشان ارائه دادند، این روز‌ها نیز می‌خواهند الگویی از صلح را ارائه دهند، به شرط اینکه عزت و کرامت ملت یمن حفظ شود. 
 
سفیر یمن در ایران در پایان با تشکر ویژه از نظام و ملت ایران گفت: ما ملت یمن متجاوز نیستیم، بلکه در برابر دشمن مقاومت می‌کنیم. 
 
انتهای پیام/۴۱۱
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار