یادداشت/ سمانه حسن‌خانی

«13 آبان»؛تجلی گام دوم انقلاب در مقابل استکبار

امروز 13 آبان تجلی گام دوم انقلاب در برابر استکبار و خودکامگی آمریکاست تا نشان دهد شعار «ما می‌توانیم» به عزت و پیشرفت ایران معنا بخشیده است.
کد خبر: ۳۶۷۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۸ - 29October 2019

13 آبان؛ انقلاب دومگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس- سمانه حسن‌خانی؛ 13 آبان در تقویم جمهوری اسلامی ایران یادآور رشادت‌ها، ازخودگذشتگی‌ها و ایثار هموطنانی است که هیچگاه ذلت را نپذیرفتند و تا جان در بدن داشتند در مقابل استکبار و استعمار بیگانگان از جمله آمریکای جنایتکار ایستادند.

حرکت دانش‌آموزان انقلابی در این روز در اذهان جهانیان همواره ماندگار است، آنها در اعتراض به دخالت‌های آمریکا در ایران، راهپیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه به آنان حمله کرده و آنان را به خاک و خون کشیدند. همچنین در چنین روزی در سال 1358، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه ی جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند.

این اتفاق آنقدر تلخ بود که امام خمینی‌ (ره) در پیامی این حرکت را انقلاب دوم و بزرگ‌تر از انقلاب اول نامیدند. این حرکت دانشجویان معترض، خشم آمریکایی‌ها را برانگیخت و آنها که ناتوان از درک ملتی استقلال‌طلب بودند، دست به اقداماتی بر ضد جمهوری اسلامی ایران زدند؛ از جمله فشار آوردن به مجامع بین‌المللی مانند سازمان ملل، سازمان کنفرانس اسلامی و ایجاد جو منفی تبلیغاتی علیه دانشجویان مسلمان، اما پس از بی‌نتیجه ماندن، آمریکایی ها بیکار ننشسته و دست به اقدامات دیگری زدند.

از اقدامات آمریکا می توان به قطع کامل روابط سیاسی در 20 مهر 1359، بلوکه کردن دارایی‌ها و اموال، حمله نظامی و تجاوز به خاک کشورمان که به شکست مفتضحانه آنها در صحرای طبس انجامید یاد کرد.

اما هیچ‌کدام از اقدامات این کشور تا امروز در عزم ملت ایران برای مقابله با استبداد، بی‌عدالتی و استکبار جهانی خللی وارد نکرده و امروز ایران است که در اوج اقتدار و عزت در منطقه و جهان قرار دارد.

امروز که به 41 سالگی انقلاب اسلامی کشورمان نزدیک می شویم همواره شاهدیم که نقشه های شوم آمریکای جنایتکار یکی پس از دیگری نقش برآب می شود و رئیس جمهور معلوم‌الحالش در برابر مقاومت نظام جمهوری اسلامی مستاصل شده است.

ترامپ پس از خروج یکجانبه از توافق هسته‌ای و به راه انداختن جنگ اقتصادی به دنبال حاشیه راندن ایران در جهان بود و فکر می‌کرد با تحریمها و تهدیدهایش ایران اسلامی دست به دامنش شده و با آن مذاکره می کند، اما خواب‌هایی که برای کشورمان دیده بود هیچکدام تعبیر نشد و رهبر انقلاب اسلامی مذاکره با این کشور را سم مضاعف تعبیر کردند.

به کوری چشم دشمنان این سرزمین هر روز در حال اوج گرفتن است قدرت نظامی و فن‌آوری، استقلالش در تصمیم گیری، ترکیب سرزمینی وسیع، منابع طبیعی غنی، موقعیت ژئوپلتیک، مردم سالاری دینی، وحدت ملی، تاریخ و فرهنگ غنی در کنار هم به ایران جایگاه ویژه‌ای در منطقه داده است.

و امروز که انقلاب اسلامی به بلوغ رسیده و با تکیه بر شعار «ما می‌توانیم» به عزت و پیشرفت ایران معنا بخشیده است باید با نگاه درست به ظرفیت‌های نظام جمهوری اسلامی در چشم‌انداز گام دوم انقلاب، در عرصه علمی، فناوری، نظامی و اقتصادی تلاش کرده تا رونق تولید و اقتصاد مقاومتی سرعت گیرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار