تلاش بیهوده «محمدعلی زم» برای تطهیر فرزندش

«محمدعلی زم» پدر «روح‌الله زم» در بیانیه اهانت‌آمیز خود سعی کرده به جای برائت از پسرش، گناه نابخشودنی وی را در قالب عبارتی دو پهلو کم اهمیت جلوه دهد، تا ازاین طریق پسرش را از جرائم سنگینش مبرا کند.
کد خبر: ۳۶۷۹۵۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ - 30October 2019

سعی بی‌هوده «محمدعلی زم» برای تطهیر فرزندشبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در 22 مهر سال جاری «روح‌الله زم» یکی از چهره‌های معاند نظام جمهوری اسلامی ایران و سرشبکه سایت ضدانقلاب «آمدنیوز» توسط نیروهای خدوم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر شد. به دام افتادن این عنصر خودفروخته موجب اقتدار و غرور ملی شد و در مقابل موجی از عوام‌فریبی و اغتشاش رسانه‌ای را توسط حامیان زم، ایجاد کرد.

در طول همه سال‌هایی که زم علیه ایران اسلامی و همه مقدسات مردم ایران فعالیت می‌کرد و «آمدنیوز» را برای زیر سؤال بردن ارزش‌های انقلاب اسلامی ایجاد کرد، نه‌تنها افکار تعدادی از مخاطبان را با نشر اکاذیب فریب داده بود عملاً مرکز کنترل سلبریتی‌هایی شده بود که با وجود خوردنِ نان نظام، نمک‌دان نظام را می‌شکستند و همچنان نیز می‌شکنند. شعارهایی چون «ایران یجمعنا» در واقع ریشه در «آمدنیوز» همان گنداب متعفن دارد.

روح‌الله زم به اتکای همین سلبریتی‌ها و دروغ‌پردازی‌ها توانست سال‌ها با رسانه معلوم‌الحال خود طرفدارانی را جذب کند تا از این طریق مثل آدمکی بی‌اختیار درخواست‌های پدرخوانده‌های اسرائیلی‌اش را بدون چون و چرا اجرا کند. طی 10 سالی که روح‌الله زم عروه‌الوثقای انقلاب اسلامی را پس زد و به خانه عنکبوت صهیونیسم و اعوانش در خاک فرانسه پناهنده شد انتظار می‌رفت «محمدعلی زم» پدر روح‌الله زم اگر در بازگرداندن فرزندش اراده و تدبیری ندارد لااقل به‌خاطر خبط و خطای آشکار روح‌الله از وی اعلام برائت کند.

روح‌الله زم منافقی نبود که با چهره‌ای ظاهرالصلاح عده‌ای را مفتون جبهه کفر کند. روح‌الله طی سال‌هایی که از ایران مهاجرت کرده بود شمشیر را از رو بسته بود و به‌مثابه فرزند ناخلف که دست در دست پدری دروغین داشت، پدر واقعی خویش را به سخره گرفته بود.

سزاوار این بود محمدعلی زم به گناه فرزند ناخجسته خود بیشتر فکر کند و به همه ابعاد رفتار ضد ایرانی ـ اسلامی وی بیندیشد؛ اما محمدعلی زم نه‌تنها به عمق خطای روح‌الله پی نبرده بلکه با انتشار بیانیه‌ای تلویحاً قصد دارد پسر عزیزش را نیز تطهیر کند.

وی در بیانیه‌ی خود سعی در تحمیق مخاطبان دارد؛ غافل از اینکه صدای تشت رسوایی فرزندش صدای پای دزد شبگردی نیست که بتوان آن را مکتوم کرد. این منار دزد از قبل چاهی نکنده تا منارش را پنهان کند. جدای از اینکه روح‌الله زم چه خیانت‌هایی کرده است، بیانیه پدرش مملو از اهانت‌هایی است که برای تطهیر آن باید بیانیه‌ای دیگر صادر کرد.

محمدعلی زم در بخشی از این بیانیه از عبارت «زیارت موالیان (ع)» نام برده و نه عبارت‌هایی چون حرم ائمه اطهار (ع)، عتبات عالیات، یا مشاهد مشرفه و ... اطلاق موالیان به امام معصوم به دلیل معنای چند وجهی این کلمه اهانت به اهل بیت (ع) است چراکه کلمه موالیان جمع مولی و در لغت به معنای مالک، سرور، مهتر، دوست، بنده و بنده آزاده شده و هم‌پیمان است. (فؤاد افرام بسطامی؛ فرهنگ ابجدی؛ ص 883. حسن عمید، فرهنگ عمید؛ ج 2، ص 1870.) چرا روحانی درس‌خوانده‌ای مثل محمدعلی زم به‌جای استفاده از لفظ امامان که حقیقت ولایت و رهبری را در خود دارد از کلمه موالیان استفاده کرده که معنای بنده آزادشده را در خود دارد.

عرب‌های متحجر نژادپرست که بعد از فتح ایران از روی تحقیر ایرانیان مسلمان را موالیان خود می‌دانستند. کاش این روحانی محترم که سال‌ها فعالیت فرهنگی داشته در استخدام کلمات دقت نظر بیشتری به خرج دهد.

وی در ادامه بیانیه خود آورده است «انتقال او ـ روح‌الله ـ به ایران عزیز را، برگ دیگری از برکت خداوندی در حق او و خویش پنداشته و آن را نشانی از صفای باقیمانده، طینت پاک، فطرت نیالوده و رسوب‌نیافتگی زنگارهای دنیازدگی و برخی اتهام‌های منتسب در وجود او، دانسته و بابت نعمت سلامت و بازگشت او، سر و سجده به آستان بیکران حضرت کریم ارباب می‌ساییم.»

مسلماً همه انسان‌ها با نیت پاک به دنیا می‌آیند اما همین انسان پاک‌سرشت با حرام‌بارگی به‌جایی می‌رسد که در سپاه کفر معاویه علیه سپاه خیر امیرالمؤمنین می‌ایستد. اشعث بن قیس از جمله افرادی بود که زمینه‌ساز غوغای نهروان شد، او با تحریک خوارج کار را به حکمیت کشاند و همچنان مدعی بود مسلمان مؤمنی است که باید حرمتش حفظ شود. حال‌آنکه جعده دخترش، شربت مسموم به امام حسن (ع) نوشاند و پسرش محمد علاوه بر آنکه در شهادت مسلم بن عقیل شرکت داشت، بر امام حسین (ع) نیز شمشیر کشید.

دیگر اینکه محمدعلی زم با نوشتن عبارت «برخی اتهام‌های منتسب در وجود او» سعی دارد فرزندش را از خطاهای مسلم مبرا کند. در حالی که روح‌الله زم مجرمی است که خطای مسجل دارد و باید پاسخ‌گوی همه آنها باشد، روح‌الله زم شهروندی معمولی نیست به‌صرف یک اتهام معمولی فراخوانده شده باشد تا از عبارت «اتهام‌های منتسب» استفاده شود.

دیگر اینکه استفاده ازجمله «آستین سپاه بیرون آمده» از اهانت‌هایی است که به نیروی مردمی سپاه وارد شده است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ید قدرتمند نظام جمهوری اسلامی است که هم مشت آهنین در مقابل معاندان نظام اسلامی ایران است و در همان حال دست عطوفتی است که هم‌وطنان خود را در پناه خود گرفته است. آنچه سبب دستگیری روح‌الله زم شده تیزهوشی و درایت و ایمان و اتکال جوانان سپاهی به خداوند است. عبارت «آستین بیرون آمدن» کنایه از مکر و فریب و حیله دارد که نمی‌توان آن را به سپاه پاسدارن نسبت داد.

در قسمت دیگر این بیانیه آمده است: «ان‌شاء‌الله چهره همه منافقان، منحرفان، نفوذی‌ها و نمکدان‌شکن‌های تنیده در پیکره نظام مقدس که اسبابِ فریبِ فرزندانِ ساده‌دل و سهل‌انگاری چون فرزند ما و تحریف حقایق و انکار خدمات جمهوری اسلامی را فراهم ساخته‌اند، آشکار خواهد شد.»

پیشنهاد می‌شود، محمدعلی زم مطالب منتشر شده در سایت «آمدنیوز» که توسط فرزندش منتشر شده را یکبار دیگر بخواند تا خبث طینت پسرش را به ساده‌دلی او تعبیر نکند. تصاویر مستهجن و بی‌شرمانه‌ای که روح‌الله زم در کنار تندیس‌های اروتیک منتشر کرده را نباید به سهل‌انگاری تعریف کرد و اگر تعبیر پدر از رفتارهای ضدانسانی و اسلامی پسر چنین عبارات دلسوزانه و فریبنده‌ای است که باید از ملت شریف ایران عذرخواهی کرد.

محمدعلی زم در ادامه بیانیه خود از امید به رأفت و عطوفت رهبر معظم انقلاب صحبت می‌کنند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مرجع و قائد همه مسلمانان جهان است و اهانت به ایشان در حکم اهانت به جامعه مسلمانان است. روح‌الله زم با نامه‌ سرگشاده خود خطاب به رهبر انقلاب اسلامی ایران، ایشان را با بی‌شرمی با شاه معدوم قیاس کرده و حتی گستاخی را به‌جایی رسانده که مقام عظمای ولایت فقیه را با دیکتاتوری شاه خائن یکی دانسته است. چنین جسارتی را چگونه می‌توان جبران کرد. اهانت به ولایت فقیهی که به تعبیر امام خمینی (ره) همان ولایت رسول‌الله (ص) است اهانت به اصل اساسی دین مبین است و برای چنین خبطی نباید از رهبر معظم انقلاب اسلامی انتظار رأفت داشت چراکه نگارش آن نامه کذایی تضییع حق خداوند بر مردم است.

محمدعلی زم در بخش‌های پایانی بیانیه خود آورده است: «خاضعانه بر خود لازم می‌دانیم که نسبت به الطاف و راهبری‌های رهبرِ همیشه بزرگوار و فرزانه خود و عزیزان زحمتکش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متشکر باشیم و از حضرت ایشان و سپاه محترم و همه اشخاص گرامی حقیقی و حقوقی که در یکی دو سال اخیر، ناجوانمردانه مورد اتهام و آزار کانال بی‌حساب‌وکتاب، مفتضح و بی‌اخلاق «آمدنیوز» قرار گرفته‌اند، به سهم خود، عذرخواهی نموده و از همه بزرگواران برای روح‌الله زم، طلب بخشش و حلالیت کنیم. در عین حال امیدواریم با گفتن حقایق، تحول واقعی روحی و توبه روح‌الله به درگاه حضرت ربوبیّت، کرده‌های ناهنجار و گفتارهای ناصواب او جبران گردد.»

در پایان باید از محمدعلی زم پرسید نگارش چنین بیانیه‌ای که ماهیت باطنی آن تطهیر روح‌الله زم است چه معنایی دارد. انتظار این بود محمدعلی زم پسر خویش را صراحتاً محکوم و از وی اعلام برائت کند؛ هرچند اگر چنین می‌‎کرد نوشداروی بعد از مرگ سهراب بود. محمدعلی زم همان روزی که پسرش در جریان فتنه پرچم‌دار بود و بعد از آزادی، روانه آن سوی مرزها شد و «آمدنیوز» را راه اندازی کرد باید از پسر ناخلاف خود اعلام برائت می‌کرد. حال که چنین نکرده به‌جای نگارش بیانیه‌ای این چنین که عذر بدتر از گناه است، خاموشی و سکوت اختیار می‌کرد و بیش از این نه عرض خود می‌برد و نه اسباب زحمت دیگران می‌شد.

درخواست عطوفت برای امثال روح‌الله زم ترحم به گرگی است که داشته‌های شبان را در لباس سگ و با روباه مسلکی به یغما می‌برد. تقاضای همه دردمندانی که هدف هتاکی روح‌الله زم شده‌اند این است که روح‌الله زم به دور از هرگونه مماشات و مصلحت‌اندیشی مورد محاکمه قرار بگیرند. مسئولان ذی‌صلاح از همیشه متذکر مادران شهیدی باشند که فرزندان دلبندشان توسط منافقان به شهادت رسیدند؛ همان منافقانی که «آمدنیوز» حامی آنها بود.

انتهای پیام/ 161

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۳
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
0
0
رحمت خدا بر پدر و مادر نویسنده این مطلب
بمیرم برای غربت رهبرم که نشناختنش
امثال زم ها بدانند این مردم پشتیبان ولایت فقیهی هستند که متصل به صاحب الزمان ارواحنا فدا است و با این سیاه کاری ها نمیتوانند جای حق و باطل را عوض کنند
رهسپاریم با ولایت تا شهادت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
0
0
با سلام دقيقا تحليل شما درست منطقي بود ممنون
زینب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
0
0
ممنون از روشنگری شما در تعدادی از جملات دچارشک بودم اما شماروشنگری کردید
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار