مسئول استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

رویکرد جدید وقف باید حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان باشد

حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد یکی از برنامه‌های جدید سازمان اوقاف را گرایش موقوفات به سمت طرح‌های دانش‌بنیان دانست.
کد خبر: ۳۶۸۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۷ - 31October 2019

رویکرد جدید وقف باید حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان باشد/ تاکید سازمان اوقاف بر اجرای امینانه نیت واقفبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام «حسین روحانی‌نژاد» مسئول استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در همایش بزرگداشت عالمان واقف استان مازندران، اظهار داشت: وقف یکی از آثار پربرکت اسلام است و دین مبین اسلام نه تنها برای مسئله وقف محدودیت ایجاد نکرده بلکه بر توسعه آن تاکید دارد.

وی افزود: شرایط وقف به گونه‌ای در شارع مقدس اسلام تقسیم شده که هرکس به اندازه توان خویش در این امر خیر مشارکت می‎کند.

مسئول استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه مسئله وقف تنها در جهان اسلام نیست، تصریح کرد: در سایر ادیان و جوامع این شرایط وجود دارد، هر جامعه‌ای که در این زمینه قدم‌های مثبتی بردارد توانسته است بخشی از مشکلات اجتماعی خویش را حل کند.

روحانی‌نژاد اضافه کرد: بعد از مرگ انسان اعمالش قطع می‌شود اما در وقف که صدقه جاریه است باقی می‌ماند.

این مسئول با بیان اینکه یکی از اصول ماندگاری علما در طول تاریخ علم آنها بوده است، افزود: تربیت شاگردان یکی دیگر از اصول ماندگاری عالمان دینی بوده است و در نهایت وقفی که عالمان در اختیار داشتند.

مسئول استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطرنشان کرد: مردم به علمای اسلام اعتماد می‌کرده و با تشویق این علما اموال خودشان را وقف می‌کردند.

این مسئول ادامه داد: کسانی که اموال خودشان را وقف کردند به نوعی با علمای اسلام در ارتباط بودند.

روحانی‌نژاد اضافه کرد: در حال حاضر روحانیون هر چقدر در توان داریم بتوانیم اموال خودمان را حبس کنیم که بعد از مرگ صدقه جاریه باشد یکی از اقدامات اثرگذار است.

وی یادآور شد: دل کندن از مال دنیا سخت است،ثلث اموال برای خودمان است، اگر از همه اموال نمی‌توانیم دست بکشیم می‌توانیم آن را در صدقه جاریه اختصاص دهیم.

رئیس هیأت فقهی و حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه از فعالان رسانه‌ای درخواست کرد بر ترویج فرهنگ وقف پیشگام باشند، وگفت: اگر با وقف مشکل ازدواج، مسکن، دارو، بی‌سرپناهان و بی‌سرپرستان حل شود گام بزرگی از مشکلات اجتماعی در کشور حل و فصل می‌شود.

وی بیان کرد: در ترویج فرهنگ وقف عالمان دینی وظیفه بسیار سنگینی دارند، راجع به مسئله وقف ما رسالت بسیار سنگینی داریم و سازمان اوقاف و امور خیریه نسبت به اجرای درست نیات واقفان عمل کرده و آثار اجتماعی وقف در جامعه به خوبی نمایان شود.

روحانی‌نژاد افزود: مردم اگر مشاهده کنند از محل موقوفات نیات آنها اجرایی می‌شود، به صورت جدی وارد صحنه می‌شوند، در محرم امسال 400 نمایشگاه تحت عنوان شمیم حسینی در سطح کشور برگزار شده است.

وی یکی از برنامه‌های جدید سازمان اوقاف و امور خیریه را گرایش موقوفات به سمت طرح‌ها و ایده‌های دانش‌بنیان بیان کرد و گفت: در رویکر جدید سازمان به‌دنبال بهره‌گیری از موقوفات در حمایت از طرح‌ها و ایده‌های دانش‌بنیان هستیم تا با تجاری‌سازی آن به جامعه و موقوفات خدمت کرده باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار