یحیی سریع:

پهپاد جاسوسی آمریکایی در یمن ساقط شد

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: امروز (جمعه) یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی در نزدیکی «عسیر» سرنگون شد.
کد خبر: ۳۶۸۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳ - 01November 2019

پهپاد جاسوسی آمریکایی در یمن ساقط شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن امروز (جمعه) از سرنگونی یک فروند پهپاد آمریکایی خبر داد.

وی در صفحه توییتر خود نوشت: نیرو‌های یمنی صبح امروز موفق شدند یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی از نوع «اسکن ایگل» را با سلاحی مناسب در خطوط تماس در نزدیکی «عسیر» (واقع در جنوب عربستان) و زمانی که در حال اقدامات خصمانه و جاسوسی در مناطق مرزی یمن با دشمن سعودی بود، سرنگون کنند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن دیشب نیز از انهدام یک فروند هواپیمای جاسوسی و تهاجمی ائتلاف سعودی در غرب یمن خبر داد.

شبکه تلویزیونی «المسیره» یمن پنجشنبه (نهم آبان) به نقل از سریع گزارش داد که پدافند موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در منطقه «رأس عیسی» استان الحدیده (غرب یمن) این پرنده مهاجم را با سلاح مناسبی در آسمان منطقه هدف قرار داده است.

عربستان در ابتدای تجاوز نظامی به یمن مدعی شده بود ظرف مدت چند هفته کار را یکسره می‌کند، اما امروز ارتش یمن با ساخت پهپاد و موشک به جایی رسیده که ریاض دنبال خروج آبرومندانه از جنگ یمن است.

چندی پیش، وبگاه «انصارالله» در گزارشی به پیشرفت صنایع نظامی یمن پرداخت و اعلام کرد، یمن امروز ۱۱ سامانه موشکی دارد که برخی از آن‌ها ۱۰۰ درصد ساخت داخل هستند و برخی از آن‌ها نمونه ارتقا داده شده روسی‌اند. از جمله این موشک‌ها، موشک «قدس» است که برد آن به یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر می‌رسد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار