سردار رحیمی در نشست خبری عنوان کرد؛

انهدام باند حرفه‌ای آدم‌ربایی در تهران

رئیس پلیس پایتخت از انهدام یک باند حرفه‌ای آدم‌ربایی در تهران خبر داد.
کد خبر: ۳۶۸۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹ - 02November 2019

انهدام باند حرفه‌ای آدم‌ربایی در تهرانبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «حسین رحیمی» رئیس پلیس پایتخت صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص دستگیری اعضای یک باند آدم‌ربایی اظهار داشت: مأموران پلیس آگاهی در اقدامی پیچیده و طولانی‌مدت یک باند بزرگ آدم‌ربایی را که با شگرد‌های خاص و احکام جعلی انتظامی و قضایی اقدام به ربایش می‌کردند، منهدم و اعضای آن را دستگیر کردند.

وی ادامه داد: اعضای این باند که تا کنون چهار پرونده دارد، توانسته بودند از برخی خانواده‌ها اخاذی کنند.

سردار رحیمی اضافه کرد: این باند در یکی از اقدامات خود، با ربایش عضوی از یک خانواده، از این خانواده درخواست ۱۵ میلیون دلار و ۱۰ میلیارد تومان کرده بودند که با همکاری این خانواده در طول یک هفته گروه شناسایی و فرد ربوده شده صحیح و سالم تحویل خانواده خود شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: اعضای دستگیر شده این باند که هشت نفر بودند، سابقه جعل و کلاهبرداری، سرقت و مواد مخدر را هم دارند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون ۹‌ مورد گروگانگیری در تهران داشتیم که با اقدامات پلیسی و یک مورد با فشار پلیس کشف شده است، تأکید کرد: مردم مراقب باشند که اگر اتفاقی در این خصوص برای آن‌ها رخ داد، پلیس را مطلع کنند تا در کسری از ثانیه، وارد موضوع شود.

اجرای طرح ساماندهی موتورسواران از ۱۴ آبان

سردار رحیمی در ادامه این نشست گفت: بنا بر درخواست مردم و مسئولان، طرح ساماندهی موتورسیکلت‌سواران از روز سه‌شنبه اجرا خواهد شد و در این طرح، پلیس بدون اغماض با موتورسوران متخلف برخورد خواهد کرد.

رئیس پلیس پایتخت افزود: موتورسیکلت‌سواران برای ما محترم هستند و استفاده از موتورسیکلت در تهران بسیار خوب است، اما متأسفانه قانون‌گریزی در بین موتورسوران روز به روز در حال افزایش است.

وی بیان کرد: در هشت موردِ حرکت در جهت مخالف در خیابان‌ها، حرکت در خطوط ویژه، حرکت در پیاده‌رو، عبور از چراغ قرمز، همراه نداشتن مدارک، نداشتن پلاک، مخدوش بودن پلاک و حرکات مخاطره‌آمیز، موتورسیکلت علاوه بر اعمال جریمه، توقیف و به پارکینگ منتقل خواهد شد.

سردار رحیمی ادامه داد: موتورسیکلت‌سواران در صورت پوشاندن پلاک با قفل، پوشاندن پلاک با طلق رنگی، حمل بار‌های نامتعارف و عدم استفاده از کلاه‌های ایمنی استاندارد و ایستادن بر روی خط عابر پیاده فقط اعمال جریمه خواهند شد.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه بیش از ۴۵ درصد از کشته‌های تصادفات متعلق به موتورسیکلت سواران است، گفت: یکی از دلایل فوت موتورسواران ورود به تونل است؛ حادثه‌ای که برای رئیس بیمارستان لقمان اتفاق افتاد به همین دلیل بود و بار‌ها درباره این موضوع هشدار داده شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها