نمایش اقتدار ارتش(۳۴)/ فرمانده یگان پهپاد نزاجا به دفاع پرس خبرداد:

استفاده از پهپادهای ترابری در رزمایش ارتش برای نخستین‌بار

فرمانده یگان پهپاد نیروی زمینی ارتش با اشاره به استفاده از نمونه‌ای از پهپادها با قابلیت حمل بار گفت: این سامانه قابلیت حمل‌ و‌ رها‌سازی هر نوع محموله‌ای اعم از بمب و مواد منفجره دارو و غذا را داراست که متناسب با پیلوت و وزنی که پهپاد می‌تواند حمل کند از این سامانه می توان استفاده کرد.
کد خبر: ۳۶۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸ - 27December 2014

استفاده از پهپادهای ترابری در رزمایش ارتش برای نخستین‌بار

سرهنگ خلبان پهپاد رضا خاکی فرمانده یگان پهپاد نیروی زمینی ارتش در گفتوگو با خبرنگار دفاعی دفاع پرس اعزامی به منطقه رزمایش ارتش، اظهار داشت: یگان پهپادی به عنوان یکی از یگانهای شرکت کننده در رزمایش سازماندهیشده که درآن از گروهان پهپاد جنوب شرق و گروهان پهپاد مرکز استفاده میشود.

وی در خصوص ایفای نقش پهپادها درقالب پهپادهای دشمن و پهپادهای خودی اظهار داشت: دراین رزمایش یگان پهپادی در قالب دو گروه نیروهای نارنجی (دشمن) و نیروهای آبی (خودی) عملیاتهای مراقبت، کشف و شناسایی مواضع خودی و دشمن را عهدهدار هستند.

خاکی با اشاره به بخشهای مختلف اجرای عملیات یگان پهپادی در رزمایش افزود: در بخش هایی از این رزمایش اجرای عملیات روانی با پخش اعلامیههایی علیه دشمن خواهیم داشت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع پرس مبنی بر نوع ماموریت پهپادهای نزاجا در این رزمایش گفت: بسته به نوع ماموریت و سناریوهای رزمایش، یگان پهپادی نزاجا از نیروهای خود استفاده میکند. برای مثال دراین رزمایش مقرر شده از پهپاد رزمی استفاد نشود اما اگر دستور فرماندهی جهت اجرای عملیات پهپاد رزمی صادر شود از این نوع پهپاد هم در رزمایش استفاده خواهیم کرد.

فرمانده یگان پهپاد نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه تاکنون از پهپادهای خانواده مهاجر جهت شناسایی مناطق عملیاتی استفاده کردهایم، خاطرنشان کرد: معمولا در اجرای رزمایش یا هر نوع عملیاتی از هفتهها قبل عملیات شناسایی منطقه و عکسبرداری انجام می شود  و سپس اطلاعات به دست آمده جمعآوری و به واحدهای عملیاتی ارسال می شود که در این رزمایش نیز این اصول رعایت شده است.

وی با توجه به توانمندی ارتش جمهوری اسلامی در استفاده از پرنده های بدون سرنشین اظهار داشت: امروز تمامی پهپادهایی که در سطح آجا مورد استفاده قرار می گیرند همگی قابلیت ارسال آنلاین تصاویر را دارد.

خاکی در خصوص تست سامانههای جدید منصوب روی برخی از این پهپادها گفت: در این رزمایش از سامانه ریزش محموله که توسط متخصصین ما در گروه پهپاد ساخته شده و مورد تست قرار گرفته است برای اولینبار استفاده می کنیم.

وی افزود: این سامانه قابلیت حمل و رهاسازی هر نوع محمولهای اعم از بمب و مواد منفجره دارو و غذا را داراست که متناسب با پیلوت و وزنی که پهپاد می تواند حمل کند از این سامانه می توان استفاده کرد.

فرمانده یگان پهپاد نیروی زمینی ارتش در ادامه گفت: این سامانه هم چنین قابلیت حمل وسائل مربوط به امور مخابراتی را دارد.

انتهای پیام/ م.ک

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار