قدیری ابیانه:

سالانه یک تریلیون دلار به بدهی آمریکا اضافه می‌شود

سفیر اسبق ایران در مکزیک با بیان اینکه سالانه یک‌ تریلیون دلار به بدهی آمریکا اضافه می‌شود، گفت: آمریکا رو به افول است و جهان در حال عبور از جهان تک‌قطبی و ورود به جهان چندقطبی است.
کد خبر: ۳۶۸۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴ - 03November 2019

سالانه یک تریلیون دلار به بدهی آمریکا اضافه می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از تسنیم، قدیری ابیانیه، سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا در مراسم گرامیداشت 13 آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی که به‌همت بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی برگزار شد، گفت: بدهی دولت فدرال آمریکا در حدود 23 تریلیون دلار یعنی به‌اندازه 460 سال درآمد نفتی ایران است.

وی با بیان اینکه سالانه یک‌ تریلیون دلار به بدهی آمریکا اضافه می‌شود، گفت: آمریکا رو به افول است و جهان در حال عبور از جهان تک‌قطبی و ورود به جهان چندقطبی است؛ البته آمریکا هم نمی‌خواهد این اتفاق بیفتد به همین دلیل شعار ترامپ بازگشت به آمریکای قدرتمند بوده است.

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه آمریکا نمی‌تواند با قطب‌های جدید همچون چین، روسیه، برزیل و آفریقای جنوبی بجنگد، تصریح کرد: عمق استراتژی آمریکا برای جلوگیری از افول این کشور تصاحب منابع نفتی جهان است؛ چرا که کشور‌هایی مانند چین، ژاپن، هند و اروپا نیازمند نفت و انرژی هستند و اگر آمریکا بر منابع انرژی جهان به‌ویژه در خاورمیانه تسلط یابد می‌تواند دیگر کشور‌ها را وادار به تحکیم کند.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا با یادآوری اینکه هدف آمریکا تسلط بر نفت و گاز ایران است، افزود: فرض کنیم آمریکا حکومت ایران را سرنگون کند آیا هر حکومتی که جایگزین شود می‌تواند بگوید ـ«نفت ما در اختیار آمریکا قرار بگیرد؟». قطعاً آمریکا برای تسلط بر نفت ایران باید ایران را تجزیه کند و عمق استراتژیک این کشور نیز همین موضوع است.

وی با تصریح به اینکه «استکبار به چیزی جز به بردگی گرفتن ما قانع نمی‌شود»، اظهار کرد: هرچه در مقابل آمریکا عقب بکشیم و حتی اگر همه ملت ایران مسیحی شوند و هر روز پرچم این کشور را ببوسند آمریکا باز دست از سر ملت ما برنمی‌دارد.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به اینکه کشور‌هایی که امروز دم از حقوق بشر می‌زنند و خود را سردمدار حقوق بشر معرفی می‌کنند بیشترین جنایت را در طول تاریخ علیه بشر مرتکب شده‌اند، گفت: همین کشور‌ها روزی از صدام و منافقین حمایت کردند و امروز از کشتار مردم یمن حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه کشور‌هایی مانند عربستان سعی می‌کنند سیاست‌های خود را در زرورق ارائه کنند، مثلاً می‌گویند «ما برای صلح و امنیت به یمن حمله کردیم» و یا آمریکایی‌ها می‌گویند «ما برای دموکراسی به سوریه حمله کردیم»، گفت: این کشور‌ها سعی می‌کنند به جنایت‌های خود در قالب الفاظ زیبایی مانند صلح، امنیت، آزادی و حقوق بشر سرپوش بگذارند.

انتهای پیام/ 801

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار