روایت خبرنگار دفاع‌پرس از راهپیمایی ۱۳ آبان در تهران؛

سرانجامِ مذاکره با آمریکا از نگاه مردم/ خیابان‌هایی که سرشار از شعور انقلابی شد

یکی از راهپیمایی‌کنندگان تهرانی گفت: ما نمی‌توانیم از کشوری که روزگاری ما را غارت می‌کرد، توقع داشته باشیم که حلّال مشکلات اقتصادی‌مان باشد؛ آن‌ها نفت ما را می‌بردند و گندمی که می‌خواستند در دریا بریزند را به ما می‌دادند؛ حالا چگونه می‌توانیم از چنین مستکبرانی توقع داشته باشیم که دل‌شان برای ما بسوزد؟
کد خبر: ۳۶۸۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۱ - 05November 2019

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: شعار «مرگ‌بر آمریکا» همواره یکی از شعار‌های محوری ملت ایران است؛ چراکه دشمنی‌های آمریکا با ملت ایران، یک پیشینه تاریخی دارد؛ اگرچه که برخی افراد با تحریف این موضوع، می‌خواهند به‌گونه‌ای القاء کنند که عامل اصلی دشمنی‌های آمریکا با ایران، «تسخیر لانه جاسوسی» است؛ اما چنانچه تاریخ را ورق بزنیم، خواهیم دید که این آمریکایی‌ها بودند که سال ۱۳۳۲، در ایران کودتا کردند تا با سرنگونی «دولت ملی» که مردم خواستار آن بودند، دست‌نشانده خود را بر کشورمان حاکم کنند. آمریکا از آبان سال ۴۳ تا آبان سال ۹۸ که امروز (دوشنبه) باشد، هیچ تغییری نکرده است؛ آمریکا همان آمریکاست و همان گرگ‌صفتی آن روز، امروز هم در آن وجود دارد؛ اما با شیوه‌های جدیدتر و با ابزار‌هایی تازه‌تر؛ اگرچه که امروز آمریکا ضعیف‌تر شده اما در عین حال، هم وحشی‌تر و هم وقیح‌تر شده است.

در طول تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی ایران، برخی افراد همواره سعی کردند تا مشکلات کشور را به عدم رابطه سیاسی با آمریکا گره بزنند و به مردم القاء کنند که اگر آمریکایی‌ها مجددا به کشورمان بازگردند، مشکلات‌مان تا حد زیادی حل خواهد شد؛ این درحالی است که اگر نگاهی به اسناد به‌دست آمده از لانه جاسوسی آمریکا بیاندازیم، خواهیم دید که جاسوس‌های آمریکایی در پوشش دیپلمات، چه نقشه‌های شومی را برای انقلاب اسلامی ایران کشیده بودند.

در همین راستا، همزمان با شروع مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ که به انعقاد «برجام» منجر شد، علی‌رغم این‌که امام خامنه‌ای مکررا تذکر می‌دادند که «آمریکا قابل اعتماد نیست»، ترویج تفکر غلط «مذاکره با آمریکا برای حل مشکلات اقتصادی» توسط برخی افراد و رسانه‌های وابسته به آن‌ها شدت گرفت، تا جایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی متذکر شدند که «کلید حل مشکلات اقتصادی در لوزان و ژنو و نیویورک نیست» و این تذکرات حکیمانه ایشان موقعی به برخی ساده‌لوحان داخلی ثابت شد که آمریکا یک‌طرفه از برجام خارج شد و تحریم‌ها را دوباره علیه ملت ایران احیا کرد.

سرانجامِ مذاکره با آمریکا از نگاه مردم/ خیابان‌هایی که سرشار از شعور انقلابی شد

بعد از این‌که آمریکا برجام را نقض کرد و تحریم‌ها را مجددا برگرداند، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور خواستار بازگشت دوباره ایران به میز مذاکره شد تا امتیازات بیشتری از ما بگیرد؛ این درحالی است که این‌بار هم علی‌رغم بدعهدی‌های آمریکا و تجربه‌های به‌دست آمده از مذاکره با آن، زمزمه‌ای از سوی برخی افراد برای مذاکره مجدد با شیطان بزرگ به گوش رسید؛ البته که این‌بار دیگر پاسخ قاطع مسئولان و ملت ایران به مذاکره با آمریکا «نه» بود.

امسال در حالی که ملت ایران گام دوم انقلاب را برداشته‌اند و علی‌رغم فشار‌های بی‌سابقه آمریکای بدعهد و دست‌ و پا زدن‌های بی‌موردش برای کشاندن مجدد جمهوری اسلامی ایران به میز مذاکره، راهپیمایی ضد استکباری ۱۳ آبان همانند هر سال، کاملا پرشور برگزار شد؛ در همین راستا خبرنگار دفاع‌پرس به میان شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی رفت، تا از آن‌ها بپرسد که چرا در این راهپیمایی شرکت کرده‌اند و نظر آن‌ها درباره مذاکره مجدد با آمریکا چیست؟

سرانجامِ مذاکره با آمریکا از نگاه مردم/ خیابان‌هایی که سرشار از شعور انقلابی شد

آتش نفرت ملت ایران بر جان پرچم‌های مستکبران جهان

از جمعیتی که در یکی از چهارراه‌های خیابان «طالقانی» در میان راهپیمایی‌کنندگان دور همدیگر جمع شده بودند، معلوم بود که رویدادی در حال اتفاق است؛ ناگهان شعله‌های آتش بالا گرفت و دود سیاهی بلند شد و همه جمعیت با مشت‌های گره کرده، شعار «مرگ بر اسرائیل» سر دادند؛ درست است، پرچم رژیم صهیونیستی داشت در آتش می‌سوخت و در ادامه آن، پرچم‌های «آمریکا» و «انگلیس» بود که با شعار‌های «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر انگلیس» گرفتار آتش نفرت ملت ایران می‌شدند.

سرانجامِ مذاکره با آمریکا از نگاه مردم/ خیابان‌هایی که سرشار از شعور انقلابی شد

در میان جمعیت، جوانانی به چشم می‌خوردند که نه انقلاب را دیده بودند و نه دفاع مقدس را؛ اما با این وجود دشمن خود را به‌خوبی شناخته بودند؛ همان جوانانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی روز یک‌شنبه ۱۲ آبان ۹۸، درباره آن‌ها فرمودند «آن جوان پرانگیزه، آن جوان بااحساس، آن جوانی که احساس مسئولیّت می‌کند، ... این‌ها هستند که آینده را خواهند ساخت».

یکی از این جوانان که از متولیان آتش زدن پرچم‌های آمریکا، انگلیس و رژیم‌صهیونیستی بود، گفت: دشمنی آمریکا با ما به امروز مربوط نمی‌شود؛ بلکه دشمنی‌هایی که ما با آمریکا به‌صورت رسمی داشته‌ایم، از کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ آغاز شده است که خود آمریکایی‌ها هم چندین‌بار اعتراف کرده‌اند که در این کودتا دست داشته‌اند و این دشمنی‌ها تا به امروز ادامه دارد و در آینده هم تمام نخواهد شد.

سرانجامِ مذاکره با آمریکا از نگاه مردم/ خیابان‌هایی که سرشار از شعور انقلابی شد

وی همچنین به جنایت‌های انگلیس در ایران اشاره کرد و افزود: کشته شدن صد‌ها نفر از مردم کشورمان در جنگ جهانی اول، به‌دست انگلیسی‌ها صورت گرفت، آن هم به‌دلیل قحطی عمدی که به‌وجود آوردند.

این جوان انقلابی تأکید کرد: امروز هم ریشه تمام مشکلات و معضلاتی که در جهان و منطقه برای ما ایجاد می‌شود، فقط و فقط به‌خاطر همین دشمنان ما یعنی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است که ما در این‌جا پرچم‌های آن‌ها را به آتش کشیدیم.

مردی که پای ثابت همه راهپیمایی‌هاست

«حمیدرضا احمدآبادی» را اکثر مردم می‌شناسند، همان بسیجی که با لباس نظامی‌اش، پای ثابت اکثر راهپیمایی‌هاست و مکررا مورد تمسخر و تخریب رسانه‌های ضدانقلاب قرار گرفته است و امروز هم مانند دیگر راهپیمایی‌ها، آمده است تا با مشت‌های گره کرده خود، فریاد بلند «مرگ‌بر آمریکا» سر دهد.

وی نیز گفت: مذاکره مجدد با آمریکا، مانند برجام، همان آش و همان کاسه است؛ آمریکا «شیطان بزرگ» زمان و انگلیس هم همانند ابلیس است.

برخی سیاستمداران با روحیه دفاع مقدس کشور را اداره نکردند

در میان جمعیت عظیم راهپیمایی‌کنندگان، مردی میانسال، تابلویی در دست داشت که روی آن نوشته بود: «ابله‌ترین آدم‌ها، کسانی هستند که به دشمنان خود اعتماد می‌کنند». وی که خود را «علی‌اکبر نجارباشی» معرفی کرد، با تأکید بر این‌که آمریکا غیرقابل اعتماد است، گفت: تاریخ نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها اصلا قابل اعتماد و اهل مذاکره نیستند، آن‌ها قبل از انقلاب اسلامی، کشور ایران را به‌عنوان یکی از ایالات خود می‌شناختند؛ حالا چگونه ما می‌توانیم توقع داشته باشیم که بعد از ۴۰ سال که کشورمان از دست‌شان خارج شده است، دیگر ما را رها کرده‌اند؛ این درحالی است که آمریکایی‌ها روزگاری کشورمان را غارت می‌کردند.

وی افزود: ما نمی‌توانیم از کشوری که روزگاری ما را غارت می‌کرد توقع داشته باشیم که حلال مشکلات اقتصادی‌مان باشد؛ در کتاب «خاطرات پهلوی» نوشته است که آن‌ها نفت ما را می‌بردند و گندمی که می‌خواستند در دریا بریزند را به ما می‌دادند؛ حالا چگونه می‌توانیم از چنین مستکبرانی توقع داشته باشیم که دل‌شان برای ما بسوزد.

سرانجامِ مذاکره با آمریکا از نگاه مردم/ خیابان‌هایی که سرشار از شعور انقلابی شد

این شهروند انقلابی ادامه داد: امروز شاهد هستیم، افرادی که در مدیریت دفاع مقدس بوده‌اند، کشور را از لحاظ نظامی به چنان تکنولوژی و پیشرفتی رسانده‌اند که هیچ کشوری جرأت حمله که هیچ، حتی جرأت نگاه چپ به ما را نیز ندارد؛ اما برخی سیاستمداران ما با این روحیه عمل نکردند؛ حالا یا به دشمن اعتماد کردند یا این‌که گول آن‌ها را خوردند، خودشان می‌دانند.

وی تأکید کرد: شما نگاه کنید که آمریکایی‌ها تاکنون به چه کشوری خدمت کرده‌اند که ما دومی آن باشیم؟ در آفریقا که همه الماس و طلا‌ها را غارت می‌کنند، درحالی که مردمش دارند از گرسنگی می‌میرند؛ بنابراین ما خودمان باید نیاز‌های خود را برطرف کنیم؛ همان‌طور که تا به امروز همین‌گونه هم عمل کرده‌ایم.

علی‌اکبر نجارباشی خاطرنشان کرد: امروز ما باید رزمندگان دفاع مقدس را ببریم در مدارس تا در موضوع خاطره‌گویی این دوران فعالیت کنند؛ چراکه نسل جوان با دیدن توان نظامی امروز ما، فکر می‌کند که ما در دوران دفاع مقدس هم همین توان را داشتیم، در حالی که ما آن روز برای وارد کردن گلوله آر.پی.جی هم به دنیا التماس می‌کردیم؛ چراکه خودمان نداشتیم؛ لذا باید این مسائل که ما چگونه توانستیم ارتش عراق را که کشور‌های زیادی آن را پشتیبانی می‌کردند، شکست دهیم را به نسل‌های جدید بازگویی کنیم.

سرانجامِ مذاکره با آمریکا از نگاه مردم/ خیابان‌هایی که سرشار از شعور انقلابی شد

درود بر خاندانی که حتی مقابل تحریم آب هم سازش نکرد

«درود بر خاندانی که حتی مقابل تحریم آب هم سازش نکرد»؛ این جمله را یکی از راهپیمایی‌کنندگان روی پلاکاردی نوشته بود و با خود حمل می‌کرد. وی نیز معتقد بود که آمریکا گرگ است و با گرگ نمی‌شود مصالحه کرد؛ چراکه گرگ فقط خوی دریدگی دارد و خداوند متعال هم فرموده است که با ظالم نباید پیمان بست.

این شهروند انقلابی گفت: برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، مسئولان باید مقابل مافیای واردات ایستادگی کنند و بر توان داخلی کشور تکیه کنند.

سرانجامِ مذاکره با آمریکا از نگاه مردم/ خیابان‌هایی که سرشار از شعور انقلابی شد

آری! این نظرات، تنها گوشه‌ای از نظرات هزاران نفری بود که امروز در سراسر کشور به‌مناسبت یوم‌الله ۱۳ آبان به خیابان‌ها آمده بودند. مردمی که شعارشان «مرگ بر آمریکا» بود، هست و خواهد بود؛ اگرچه که عده‌ای بخواهند این شعارها از زبان مردم ما بیفتند؛ اما حذف این شعار خیانتی خواهد بود به خون‌هایی که به واسطه شرارت‌های آمریکا بر زمین ریخته شده است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها