امیر محمد فهمیده:

دفاع مقدس کلید «وحدت» ملت ایران است

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس کلید وحدت ملت ایران است؛ زیرا تمام اقشار مردم از همه گرایش‌ها و مذاهب در هشت سال دفاع مقدس همگام با یکدیگر در برابر رژیم صدام ایستادگی کردند.
کد خبر: ۳۶۸۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸ - 04November 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، امیر «محمد فهمیده قاسم‌زاده» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در دیدار با کارکنان اداره کل حفظ آثار کرمان با بیان اینکه مهمترین ماموریت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، جلوگیری از فراموش شدن فرهنگ دفاع مقدس است، اظهار داشت: سال آینده چهلمین سالگرد دوران هشت سال دفاع مقدس را در پیش داریم و برنامه ریزی‌های خوبی جهت گرامی‌داشت آن انجام شده است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: این بیانیه حاوی پیام بسیار ماندگار رهبر انقلاب اسلامی (مدظله العالی) است و حقیقتاً افرادی که دغدغه انقلاب اسلامی دارند، باید این بیانیه را مد نظر قرار دهند، زیرا در راستای آن دشمن اعلام کرد که اجازه نخواهیم داد ایران 40 سالگی انقلاب اسلامی را ببیند.

وی افزود: هر کس بخواهد با دستاوردهای انقلاب اسلامی آشنا شود، باید بیانیه گام دوم انقلاب را بخواند، زیرا در آن به انتقال مدیریت اجرایی کشور به جوانان نیز توصیه شده است و به خصوص که دشمن تمام سعی خود را به کار بسته است تا جوانان ما دچار یاس و ناامیدی شوند.

امیر قاسم زاده مقاومت در برابر استکبار را از دست آوردهای بزرگ و مهم انقلاب اسلامی دانست و گفت: مبارزه امام حسین (ع) و یاران ایشان در روز عاشورا پس از 1400 سال هنوز زنده است و دوران هشت سال دفاع مقدس با ایثارگری‌های رزمندگان، آزادگان و خانواده شهدا ماندگار شده است و وظیفه ما این است که این فرهنگ را در جامعه و به خصوص نسل جدید ترویج کنیم.

وی با اشاره به اینکه بنیانگذار انقلاب اسلامی همواره به وعده‌های الهی اطمینان داشتند، افزود: هنگامی که امام راحل قصد بازگشت از پاریس به تهران را داشتند، در مسیر بازگشت در جواب خبرنگاران که پرسیدند شما مطمئن هستید که پیروزید، فرمودند که «ما قطعا پیروز هستیم» و پیروزی در جنگ تحمیلی در شرایط تحریم و با دست خالی نشات گرفته از همین اطمینان به وعده‌های الهی است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان داشت: دفاع مقدس کلید وحدت مردم ایران و یک ثروت ملی است، زیرا تمام اقشار مردم از همه گرایش‌ها و مذاهب در هشت سال دفاع مقدس همگام با یکدیگر در برابر رژیم صدام ایستادگی کردند و انحصاری کردن دفاع مقدس جفای بزرگی به آن است.

وی در ادامه راه اندازی ادبیات پایداری و برگزاری چندین کنگره ادبیات پایداری در استان کرمان را از کارهای بسیار ماندگار اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان ذکر کرد و افزود: این طرح بایستی در تمام استان‌ها الگو شود و البته استان کرمان به عنوان پیشگام این حرکت همواره مطرح خواهد بود.

امیر قاسم زاده افزود: یکی دیگر از کارهای ماندگار اداره کل حفظ آثار کرمان جمع آوری تاریخ شفاهی رزمندگان و اسناد دفاع مقدس در استان است، زیرا تاریخ شفاهی جنگ و خاطرات دوران دفاع مقدس به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی یک ثروت و گنج برای کشور محسوب می‌شود که بایستی برای جلوگیری از فراموشی آن جمع آوری شود.

وی در ادامه با اشاره به 13 آبان روز دانش آموز، تسخیر سفارت آمریکا توسط جوانان انقلابی را یک حرکت بسیار زیبا و حساب شده دانست و گفت: جوانان ما در آن دوران لانه جاسوسی را اشغال کردند و حرکت‌های جریان مقاومت در عراق و لبنان و سوریه محصول همین ابتکارات جوانان ما در دوران انقلاب و دفاع مقدس است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: الگوی مقاومت در منطقه سردار حاج «قاسم سلیمانی» است که با حرکت‌های شجاعانه و مخلصانه این فرمانده جنگ زبانزد خاص و عام است و ایشان نیز دفاع مقدس را قله اعلام کردند.

وی بیان داشت: دفاع مقدس ترویج رسالت اصلی ما است و ما باید فعالیت‌هایی که در زمینه نشر فرهنگ ایثار و شهادت انجام می‌دهیم را تکرار کنیم تا به فراموشی سپرده نشود و به عنوان خادمین این حوزه باید در خدمت مردم باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها