در جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس استان قزوین مطرح شد؛

تأکید مسئولان قزوین بر تسریع در روند احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس

چهارمین جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس استان قزوین با محوریت تسریع در روند اجرای پروژه مرکز فرهنکی دفاع مقدس و با حضور مسئولان ارشد استان در سالن اجتماعات دادگستری قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۹۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷ - 05November 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، امیر سرتیپ دوم ستاد «بهنام پیری» مدیرکل حفط آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین امروز در جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس استان که در دادگستری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: هدف از ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جدید و ترویج فرهنگ ایثار و ایستادگی است.

مدیرکل حفط آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین با اشاره به روند اجرایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین عنوان کرد: قزوین در بین استان های دیگر کشور در ساخت و راه‌اندازی این مرکز مهم فرهنگی خوب عمل نکرده که این امر با وجود شهدای شاخصی همچون شهید عباس بابایی، شهید لشگری، شهیدان اللهیاری، سید آزادگان مرحوم ابوترابی و... کمی تاسف بار است.

وی ادامه داد: هم اکنون این پروژه در مرحله بتن‌ریزی قرار دارد که امیدواریم با حمایت و مساعدت ارگان‌ها و نهادهای دولتی هرچه زودتر به اتمام برسد.

پیری با بیان اینکه برخی از دستگاه های اجرایی استان به تعهدات خود در تفاهم‌نامه‌ها در خصوص مرکز فرهنگی دفاع مقدس خوب عمل نکرده‌اند، گفت: شایسته است مدیران استان در مبحث مهم ایثار و شهادت و ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و خانواده‌های جانباز و ایثارگر استان همکاری و تعامل همه جانبه داشته باشند چرا که امنیت امروز جامعه مرهون دلاوری‌ها و جانفشانی‌های این بزرگان است.

این مسئول از استاندار استان در خواست نمود دستورات لازم در تسریع روند بروکراسی واگذاری زمین تخصیص یافته به مرکز فرهنگی دفاع مقدس و رفع موانع موجود اقدام کنند.

در ادامه حجت‌الاسلام «نورالله قدرتی» رئیس کل دادگستری استان قزوین با تاکید بر اجرا و راه‌اندازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین گفت: قطعا دستگاه قضا در این خصوص از هیچ کمکی مضایقه نخواهد کرد و جلسه امروز نیز با پیگیری‌های خالصانه امیر «پیری» جهت رفع موانع موجود بر سر راه این پروژه صورت گرفته است.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی و دولتی موظفند به تعهدات خود در خصوص مشارکت و کمک در ساخت این مرکز مهم فرهنگی عمل کنند و از مدیران دستگاه‌ها انتظار داریم در این خصوص حمایت بیشتری صورت دهند.

رئیس دستگاه قضا در استان با اشاره به زمین واگذار شده به اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس قزوین ابراز داشت: این زمین جهت کمک به ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی استان تخصیص یافته که امیدواریم با پیگیری استاندار و مجموعه شهرداری این زمین هرچه زودتر فروش و جهت مساعدت به پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین اختصاص یابد.

«هدایت الله جمالی پور» استاندار قزوین نیز در این جلسه ضمن تاکید بر نشر دلاوری های هشت سال دفاع مقدس و ارج نهادن به فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس می تواند به عنوان نمادی بارز برای استان شهیدپرور قزوین تبدیل شود که جوانان و نسل جدید با آموزه‌های انقلاب و دفاع مقدس آشنا شوند.

وی با تاکید بر تسریع در اجرای پروژه بزرگ فرهنگی استان گفت: در این خصوص 7 میلیارد ریال از سوی مدیریت و برنامه‌ریزی استان به این پروژه اختصاص می‌یابد و در سال آینده نیز تلاش می‌کنیم اعتباری مناسب جهت تسریع در اجرای پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس تخصیص دهیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: واگذاری زمین از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی به شهرداری قزوین هرچه زودتر انجام شود و شهرداری نیز بر مبنای قیمت فروش زمین، مبلغ را به مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین واریز کند.

در این جلسه دادستان قزوین، مدیرکل اطلاعات استان، معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین، رئیس بازرسی استان قزوین، سرپرست شهرداری قزوین، مدیر مالی شهرداری قزوین نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار