عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

تحریم مسئولان ایرانی نشانه سرخوردگی‌ آمریکایی‌ها در برابر انقلاب اسلامی است

هاجر چنارانی گفت: این اقدام دولتمردان آمریکایی ریشه در ناپختگی و بی‌خردی آن‌ها دارد و در حقیقت با چنین اقداماتی می‌خواهند از میزان سرخوردگی‌های خود در جوامع بین‌المللی کم کنند. تحریم‌های جدید دولتمردان آمریکایی برای سرپوش گذاشتن روی جنایات و اقدامات ضد ایرانی آنهاست.
کد خبر: ۳۶۹۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۹ - 06November 2019

///هاجر چنارانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، اعمال تحریم‌های جدید علیه برخی مسئولان حقیقی و حقوقی کشورمان از سوی دولت‌مردان آمریکایی را ناشی از شکست‌های پی در پی این کشور در مقابل جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: در حقیقت یکی از عوامل مهمی که منجر شده دولتمردان آمریکایی پروژه شکست‌خورده و نخ‌نمای تحریم‌ها علیه مسئولان ایران را تکرار کنند، اقتدار و صلابت ما در عرصه‌های مختلف و به ویژه در زمینه دفاعی است.

و در ادامه با توجه به اینکه حضور گسترده ملت انقلابی ما در عرصه‌های مهم سیاسی باعث شده تا آمریکایی‌ها هرچه در توان دارند علیه ما به کار گیرند، افزود: دولتمردان آمریکایی به دلیل اینکه شناخت دقیقی از وضعیت داخلی کشور ما ندارند، همواره در اعمال تحریم‌های جدید بر جمهوری اسلامی با شکست مواجه  می‌شوند و در حقیقت نتیجه‌ای معکوس می‌گیرند.

وی با توجه به اینکه تحریم‌های دولتمردان آمریکایی، ملت ایران را مصمم‌تر می‌کند، افزود: آنها فکر می‌کنند با فشار بیشتر بر مردم ایران می‌توانند به اهدافشان دست پیدا کرده و دولت را وادار به نشستن پای میز مذاکره کنند.

چنارانی با تاکید بر اینکه مذاکره با غرب عامل مهمی در تخریب ظرفیت‌های داخلی کشور است، گفت: هدف بزرگ آمریکا از اعمال تحریم‌ها صرفا به مذاکره راضی کردن مقامات جمهوری اسلامی است؛ این همان تحلیل و برداشت غلطی است که در طول 40 سال گذشته آمریکایی‌ها از ملت و کشورمان داشته‌اند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: ملت ما در طول 40 سال عمر با برکت انقلاب اسلامی همواره به دشمنان تراز اول جمهوری اسلامی تفهیم کرده‌اند که تحت هیچ شرایطی از عهد و پیمانی که با ولایت فقیه بسته‌اند، کوتاهی نمی‌کنند؛ لذا مصداق بارز این امر را در راهپیمایی روز گذشته شاهد بودیم. طبق نظرسنجی‌ها بیش از 80 درصد ملت ما معتقدند که باید با آمریکا برخورد و مقابله شود و حاضر نیستند حتی یک لحظه از مواضع خود در مقابل آمریکا عقب نشینی کنند.

این مقام مسئول تحریم های جدید آمریکا را نخ‌نما و تکراری برشمرد و گفت: آمریکایی‌ها فکر می‌کنند با تحریم می‌توانند جلوی پیشرفت، توسعه اقتصادی و سازندگی و ایجاد اشتغال را بگیرند به همین دلیل سفره مردم را هدف قرار داده‌اند. به اصطلاح خودشان فکر می‌کنند با این تحریم‌ها فشار حداکثری را به ملت ایران وارد می‌کنند؛ لذا تحریم‌های جدید آمریکا در بخش عمرانی نیز نه تنها خواسته‌های آن‌ها را محقق نخواهد کرد،‌ بلکه به آبادانی هرچه بیشتر و بهتر کشورمان می‌انجامد.

وی ادامه داد: تجربه ما در طول 40 سال انقلاب اسلامی نشان داده که هر زمان از ناحیه‌ای مورد حمله و تحریم قرار گرفته‌ایم،‌ در همان زمینه به خودکفایی و موفقیت های خوبی دست پیدا کرده‌ایم؛ اینکه ما در عرصه دفاعی به هیچ کشوری وابسته نیستیم و روز به روز بر قدرتمان در این زمینه می افزاییم مصداق بارز خودکفایی ما به واسطه تحریم‌های غربی هاست.

این مقام مسوول گفت: این اقدام دولتمردان آمریکایی ریشه در ناپختگی و بی‌خردی آن‌ها دارد و در حقیقت با چنین اقداماتی می‌خواهند از میزان سرخوردگی‌های خود در جوامع بین‌المللی کم کنند. تحریم‌های جدید دولتمردان آمریکایی برای سرپوش گذاشتن روی جنایات و اقدامات ضد ایرانی آنهاست.

به گزارش دفاع‌پرس، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز 13 آبان سال جاری نام سردار سرلشکر «محمد باقری»، «حسین دهقان»، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد محمدی گلپایگانی»، «غلامعلی حداد عادل»، «وحید حقانیان»، حجت‌الاسلام و‌المسلمین «مجتبی خامنه‌ای»،‌ آیت‌الله «ابراهیم رئیسی»، سردار «غلامعلی رشید» و «علی‌اکبر ولایتی» را به فهرست شخصیت‌های تحت تحریم خود اضافه کرد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها