برشی از زندگی شهید «سید نورخدا موسوی‌مفرد»:

خانه شهید «موسوی‌مفرد» میعادگاه عاشقان و دلدادگان بود

خانه سید نور خدا موسوی‌مفرد 10 سال میعادگاه عاشقان راه عشق و شهادت بود و او بدون هیچ حرکت فیزیکی با زندگی نباتی، 10 سال را در کما گذراند.
کد خبر: ۳۶۹۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱ - 05November 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌آباد، شهید سید نورخدا موسوی مفرد سال 1349 در استان لرستان، شهرستان خرم‌آباد به دنیا آمد. پس از اخذ دیپلم و انجام خدمت سربازی، در آزمون دانشکده افسری ناجا شرکت کرد و پس از قبولی به دانشگاه علوم انتظامی وارد شد. با اخذ درجه افسری و فارغ التحصیلی از دانشگاه، در کلانتری باقرآباد شهر ری در تهران مشغول به خدمت شد. مدتی نگذشت که با دختری به نام کبری حافظی در خرم‎آباد ازدواج کرد و زندگی مشترکشان در تهران شروع شد. حاصل این ازدواج مبارک، دو فرزند با نام‌های سیده زهرا و سید محمد بود.

بعد از انتقال به زاهدان، ابتدا در قرارگاه عملیاتی مقداد در زاهدان به عنوان جانشین فرمانده مشغول به خدمت شد. پس از انتقال فرمانده، به خاطر لیاقتی که در طول مدت جانشینی‌ از خود نشان داده بود به فرماندهی قرارگاه درآمد. هنوز سه ماه از ورودش به قرارگاه لار نگذشته بود که متوجه تحرکاتی از طرف گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی معروف به جندالله در مرز پاکستان شدند. سرانجام در 17 اسفند 1387 درگیری در این منطقه بین مرزبانان وطن و گروهک تروریستی ریگی درگرفت که سید نورخدا در این عملیات، پس از نبردی شجاعانه با گلوله‌ای دو زمانه که توسط تک‌تیرانداز به سرش اصابت شد به مقام رفیع جانبازی نائل آمد.

پیکر نیمه‌جان سید نورخدا به سختی فراوان از معرکه درگیری خارج و به بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) در زاهدان منتقل شد. بعد از چندین مرحله عمل در زاهدان و تهران، بهبود چندانی در وضعیتش حاصل نشد و او با درجه جانبازی 100 درصد به مقام شهید زنده وطن نائل آمد و زندگی افلاکی خود را در جمع خاکیان شروع کرد.

خانه سید نورخدا 10 سال میعادگاه عاشقان راه عشق و شهادت بود و او بدون هیچ حرکت فیزیکی با زندگی نباتی، 10 سال را در کما گذراند تا اینکه در شامگاه روز 15 آبان 1397، همزمان با شب شهادت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) همان‌گونه که خودش وعده داده بود، به آرزوی دیرینه‌اش رسید و بر روی دستان همسرش به خیل کاروان شهدا پیوست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها