مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس قم:

اسناد نقش آفرینی علما و مراجع در دفاع مقدس جمع‌آوری می‌شود

حجت‎الاسلام علی لقمانپور از جمع‌آوری اسناد، خاطرات، آثار و نقش علما و مراجع عظام تقلید در دوران انقلاب و دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۳۶۹۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷ - 05November 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت الاسلام علی لقمانپور مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس قم در دیدار با آیت الله «سیدمحمد علی علوی گرگانی» از مراجع عظام تقلید که امروز در دفتر معظم‌له برگزار شد، اظهار داشت: هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس متشکل از مسئولان بلندپایه از جمله تعدادی از وزرا و فرماندهان نیرو‌های مسلح و مسئولان نهاد‌ها و سازمان‌ها است.

وی افزود: به تبع آن، شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها نیز به ریاست استاندار و با حضور تعدادی از فرماندهان نیرو‌های مسلح، مدیران کل و مسئولان سازمان‌ها و نهاد‌های استان فعالیت می‌کند.

اسناد نقش آفرینی علما و مراجع در انقلاب و دفاع مقدس جمع آوری می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم همچنین با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ دفاع و شهادت در جامعه تصریح کرد: علاوه بر دروس تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی، دو واحد درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس نیز در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها ارائه می‌شود که در حوزه ها، بحث تخصصی جهاد و مقاومت نیز شکل‌گرفته است.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی فرمودند «در قم موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شکل بگیرد و آیندگان این موضوع را بدانند که قم برای دفاع مقدس چه اقداماتی انجام داد.»

لقمانپور افزود: تأکید رهبری است که ضمن دیدار با مراجع از آنان درخواست کنیم تا اطلاعات مربوط به نقش آفرینی شان در دوران انقلاب و دفاع مقدس را در اختیار قرار دهند و لذا به همین جهت و نیز بهره گیری از رهنمود‌های مرجعیت خدمت رسیدیم.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس قم خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس بیش از ۲۳ هزار طلبه رزمنده حضور پیدا کردند که در زمان انقلاب و دفاع مقدس و مدافعان حرم، حدود ۴۳۰۰ شهید روحانی تقدیم انقلاب اسلامی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها