دادستان کل کشور:

مسئولان نظارتی در انتخابات مجلس اعلام نظر نکنند

دادستان کل کشور با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی اطلاعیه‌ای را صادر کرد و در آن از دست‌اندرکاران امور اجرایی و نظارتی انتخاباتی خواست تا به نفع یا به ضرر نامزدها و جریانات سیاسی در انتخابات، هیچگونه اعلام نظری نکنند.
کد خبر: ۳۶۹۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷ - 06November 2019

مسئولان نظارتی در انتخابات مجلس اعلام نظر نکنندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی اطلاعیه‌ای منتشر کرد. در این اطلاعیه آورده است: به اطلاع مردم شریف و عزیز ایران اسلامی و به ویژه اشخاصی که قصد نامزدی و رقابت در عرصه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را دارند، می‌رساند بر اساس قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و از جمله مواد ۵۶، ۵۹، ۶۰، ۶۱ و ۶۵ مکرر آن، زمان قانونی و مجاز فعالیت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای نمایندگی، به مدت یک هفته تعیین شده است.

وی افزوده است: تبلیغات انتخاباتی از هشت روز قبل از روز اخذ رای، آغاز می‌شود و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رای ادامه دارد، بنابراین انجام هرگونه فعالیت تبلیغات انتخاباتی به نفع یا علیه نامزدها، توسط هر کسی و از جمله نامزدها، ستادهای تبلیغات انتخاباتی و طرفداران آنها تا ۲۴ بهمن امسال و از اول اسفند امسال تا پایان زمان اخذ رای، ممنوع است.

دادستان کل کشور ادامه داد: انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی برای نامزدهای نمایندگی از هر وسیله رسمی و دولتی، استفاده از وسایل و امکانات تمام دستگاه‌های اجرایی و موسسات عمومی غیردولتی و هر نهاد بهره‌مند از بودجه و اموال عمومی و نیز فعالیت کارمندان در ساعات اداری ممنوع است و هیچ کدام از دست‌اندرکاران امور اجرایی و نظارتی انتخاباتی نیز، نمی‌توانند به نفع یا به ضرر نامزدها و جریانات سیاسی در انتخابات اعلام نظر کنند.

وی در این اطلاعیه تاکید کرده است: نصب هرگونه آگهی و سایر اقلام تبلیغات انتخاباتی نامزدها بر روی تابلوها، خودروها و سایر تجهیزات و تاسیسات دولتی و عمومی و نیز بر روی اماکن خصوصی بدون رضایت ذی‌حق، در سراسر کشور ممنوع است.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری اضافه کرده است: اغوا و فریب مردم، اظهار مطالب خلاف واقع و نیز هرگونه هتک حرمت و حیثیت اشخاص به صورت فیزیکی یا از طریق شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، تخریب اقلام تبلیغاتی نامزدها در مهلت قانونی تبلیغات، استفاده از کاروان‌های تبلیغاتی و بر هم زدن اجتماعات قانونی و تعرض به ستادهای انتخاباتی نامزدها در عرصه فعالیت‌های تبلیغاتی انتخابات ممنوع است.

وی به همه داوطلبین نمایندگی مجلس شورای اسلامی و ستادهای تبلیغات انتخاباتی و طرفداران آن‌ها توصیه کرده است: ضمن رعایت قانون، از هر نوع فعالیت دارای شائبه تبلیغات انتخاباتی به نفع خود یا علیه دیگری جدا خودداری کنند و از همه دستگاه‌های اجرایی، نظارتی، انتظامی و اطلاعاتی و نیز دیده‌بانان مردمی عرصه پیشگیری انتظار دارد ضمن هماهنگی و همکاری لازم، تخلفات و جرایم انتخاباتی زودهنگام مذکور را به همراه مستندات مربوط، به ستادهای پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان و شهرستان ذی‌ربط گزارش کنند.

دادستان کل کشور در  این اطلاعیه افزود: بدیهی است نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز که مصمم به نامزدی در انتخابات پیش‌رو هستند، برنامه‌های مرتبط با اجرای وظایف نمایندگی و نحوه حضور در مجامع، محافل و حوزه‌های انتخابیه خود را به گونه‌ای تمشیت می‌کنند که هیچ گونه شائبه تبلیغات انتخاباتی ایجاد نشود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در اجرای مواد ۱۷ و ۶۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، مراجع قضایی ضمن هماهنگی با ناظرین شورای نگهبان و هیات‌های اجرایی، اقدامات لازم را به منظور پیشگیری از وقوع جرم، در محدوده مقررات انجام می‌دهند و به تخلفات و جرائم انتخابات هم، به صورت فوق‌العاده و خارج از نوبت رسیدگی می‌کنند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها