نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد؛

داغ سنگینی بر قلب سوخته عاشقان اهل بیت با تخریب بارگاره عسکرین

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‎آباد گفت: تخریب بارگاه پاک و مطهر عسکریین (ع) داغ سنگینی بر قلب سوخته عاشقان اهل بیت (ع) و نهایت مظلومیت امام حسن عسکری(ع) است.
کد خبر: ۳۶۹۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱ - 06November 2019

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، «آیت الله سید احمد میرعمادی» روز چهارشنبه در مراسم سوگواری شهادت امام حسن عسکری (ع) اظهار داشت: در طول تاریخ  زیارت امام هادی و امام حسن عسکری (ع) سخت، دشوار و محدود بود و شیعیان و دوستداران به آسانی نمی‌توانستند این دو حضرت را زیارت کنند؛ چراکه ناصبی‌ها، دشمنان اهل بیت (ع) و اشغالگران همیشه با ایجاد ناامنی در اطراف سامرا امکان زیارت را سلب می کردند.

وی ادامه داد: میان ائمه (ع) مظلومیت امام حسن عسکری (ع) بیش از دیگران است؛ چراکه آن حضرت هم در دوران حیات خود مظلوم بود و هم بعد از شهادت در طول تاریخ از سوی دوستان و دشمنان مورد ظلم واقع شده و حق ایشان شناخته نشده است.

وی با اشاره به برخی از موارد مظلومیت آن حضرت و  تبعید و زندانی شدن از دوران کودکی امام حسن عسکری (ع) تصریح کرد: در سال ۲۳۲ هجری در مدینه به دنیا آمد و در سال ۲۳۴ هجری به همراه پدر بزرگوارشان از مدینه به سامرا تبعید شدند و در منطقه نظامی به نام «عسگر» تحت نظر طاغوتیان عصر خود تا آخر عمر در آنجا به سر بردند و به همین جهت او را عسکری نامیده‌اند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: برخی معتقدند لقب عسکری نشانه فضیلت برای آن حضرت نیست، بلکه نشانه مظلومیت آن امام همام است.

آیت الله میرعمادی اضافه کرد: همچنین با توجه به محدودیت‌ها و نظارت‌های شدیدی که از سوی دستگاه خلیفه حاکم نسبت به امام حسن عسکری (ع) انجام می‌گرفت امکان برقراری ارتباط با امام (ع) وجود نداشت که این امر اوج مظلومیت امام حسن عسکری (ع) است.

وی با اشاره به رقیب تراشی دشمنان برای تضعیف امام (ع) گفت: خلفای دوران امام حسن عسکری (ع) از هر راهی تلاش می‌کردند، ایشان را تضعیف کنند که یکی از آن راه‌ها رقیب تراشی برای امامت بود.

میرعمادی ادامه داد: برادر بزرگتر آن حضرت را دستگاه طاغوتی عباسیان به عنوان امام معرفی می‌کرد با این که سیدمحمد فرزند ارشد امام  هادی (ع) شخصیت بزرگ، با کرامت، زاهد و وارسته بود؛ اما هیچگونه ادعای امامت نداشت ولی عده‌ای برای تضعیف امام حسن عسکری(ع) و ایجاد انحراف در امامت، برادر ایشان را امام معرفی کردند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به مخفی بودن تولد فرزند امام عسکری (ع) گفت: با این که هر کسی دوست دارد تولد فرزندش آشکار و برای همگان معلوم باشد؛ اما به دلیل مراقبت‌ها، کنترل‌ها و مزاحمت‌های خلفای بنی عباس، تولد فرزند امام حسن عسکری (ع) حضرت ولی عصر (عج) مخفیانه بوده و تنها چند نفر از آن مطلع بودند.

آیت الله میرعمادی افزود: یکی دیگر  از مظلومیت‌های امام حسن عسکری (ع) این بود که خلیفه وقت تلاش فراوانی کرد تا شهادت آن حضرت را مرگ طبیعی جلوه بدهد.

یازدهمین امام شیعیان امام حسن عسکری (ع) زندگی کوتاه و بسیار سختی داشتند. ایشان تنها حدود ۲۹ سال عمر کردند و در اکثر مواقع تحت نظر بوده اند.

تاریخ شهادت امام حسن عسکری روز جمعه هشتم ربیع الاول سال ۲۶۰ قمری بوده که به دست معتمد عباسی مسموم شد و به شهادت رسید ودر کنار قبر پدر بزرگوارش در شهر سامرا به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار