عبدالمهدی: با وجود شرایط حاضر به کار خود ادامه می‌دهیم

نخست‌وزیر عراق در سخنانی گفت که تلاش می‌کند هرچه سریعتر بودجه را به پارلمان ببرد و علی‌رغم شرایط فعلی به کار خود ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۳۶۹۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۴ - 07November 2019

عبدالمهدی: با وجود شرایط حاضر به کار خود ادامه می‌دهیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق امروز پس از نشست بررسی بودجه سال آتی، گفت که بودجه صرفا یک سری ارقام نیست و هرگونه اشتباهی در آن موجب ناکامی در توسعه می‌شود.

به نوشته السومریه نیوز، او همچنین گفت که دولت عراق سعی خواهد کرد تا بودجه‌ای که توان اداره کشور به شکل علمی داشته باشد را تنظیم کند و یکی از اولویت‌های دولت در این راستا، افزایش منابع مالی برای خزانه است.

نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه ۹۰ درصد بودجه عراق وابسته نفت است؛ گفت که تلاش خواهد کرد تا درآمدهای غیر نفتی افزایش یابد.

او مشکل اصلی بودجه‌بندی‌های سابق را عدم برنامه ریزی صحیح برای هزینه‌‌ها و عدم تخصیص دقیق منابع مالی دانست و گفت که در بودجه امسال تلاش شده تا اصلاحات جدی در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی صورت گیرد.

عادل عبدالمهدی، گفت که تلاش می‌کند بودجه را هر چه سریعتر به پارلمان برد و علی‌رغم شرایط موجود، دولت به کار خود ادامه می‌دهد.

نخست‌وزیر عراق در خصوص نشست امروز گفت که در این جلسه پروژه‌های ناتمام به بحث گذاشته شد؛ پروژه‌های که به گفته وی موجب تضییع اموال بسیاری شده و فرصت‌های شغلی زیادی را از بین برده است.

جلسه هیأت دولت عراق در شرایطی برگزار می‌شود که شهرهای مرکزی و جنوبی عراق از ابتدای ماه اکتبر گذشته شاهد برگزاری تظاهرات مردمی در اعتراض به اوضاع نابه‌سامان معیشتی و اقتصادی، نبود اشتغال و عدم جدیت مسئولان عراقی برای ریشه‌کن کردن فساد در این کشور است. این اعتراض‌ها که با توافق طرفین (معترضان و دولت) برای دو هفته به دلیل مراسم اربعین متوقف شد، از ۲۵ ماه مذکور (سوم آبان) از سرگرفته شد.

شمار جان‌باختگان که بسیاری از آنان در شرایطی مبهم و مشکوک جان باخته‌اند، به بیش از دویست پنجاه نفر رسیده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها