امام جمعه موقت بوشهر:

«وحدت» راهکار مقابله با جنگ «هویت‌محور» دشمن است

حجت‌الاسلام «سید غلامرضا هاشمی» گفت: امروز دشمن در تلاش است که با جنگ هویت‌محور با هدف تحریکات قومی، فرهنگی و مذهبی به مسلمانان ضربه وارد کند و در این شرایط، وحدت مسلمانان بهترین سلاح برای مقابله با این جنگ است.
کد خبر: ۳۶۹۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲ - 08November 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «سید غلامرضا هاشمی» امام جمعه موقت بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه  با اشاره به دیدار دانش‌آموزان با رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت ۱۳ آبان اظهار داشت: اتحاد، انسجام و همدلی ملت ایران، رژیم صهیونیستی را بعنوان مولود نامشروع آمریکا در آستانه زوال و شکست قرار داده و این بیانگر عزت انقلاب اسلامی و پیروزی جبهه مقاومت است.

وی گفت: ملت ایران از اول انقلاب تاکنون هزینه‌های زیادی برای حفظ کیان نظام جمهوری اسلامی دادند و بارها در دوره‌های زمانی مختلف با سقوط رژیم پهلوی، تسخیر لانه جاسوسی، پیروزی در هشت سال دفاع مقدس و پشت سر گذاشتن جنگ‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی، ضربه‌های  سنگینی به آمریکا وارد کردند.

هاشمی با بیان اینکه ملت ایران با صبر و بصیرت خود بارها آمریکا را به گوشه رینگ برده است، بیان کرد: آنها در تلاش بودند با شکل‌دهی گفتمانی متفاوت، خاورمیانه خاص خود را تشکیل دهند؛ اما ملت ایران با رهبری‌  امام راحل و سپس رهبر معظم انقلاب اسلامی، تمام نقشه‌های آنان را برهم زد.

امام جمعه موقت بوشهر گفت: آمریکای سال ۹۸ همان آمریکای سال ۴۳ و ۵۸ است که با اصول و مبانی انقلاب اسلامی دشمنی دارد و هیچ تغییری در روش استکبار جهانی نسبت به ایران ایجاد نشده  و با همان شیوه گرگ‌صفتی در مقابل ملت ایران قرار دارد.

وی اضافه کرد: به لطف مقاومت ملت ایران و جبهه‌ مقاومت، آمریکا امروز به مراتب ضعیف‌تر از گذشته شده و دیگر آن ابرقدرت با آن هیمنه پوشالی نیست و برای تجدید قوا و انجام تبلیغات انتخاباتی دست به گدایی انجام مذاکره با ایران زده است.

امام جمعه موقت بوشهر تاکید کرد: منع مذاکره با آمریکا، با هدف بستن راه نفوذ است.

وی یادآور شد: مقاومت ملت ایران یک مقاومت عقلانی است که با پشتوانه عقل، منطق، تجربه و بعنوان راهبرد کلان انقلاب مطرح است.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز ولادت حضرت محمد (ص) و هفته وحدت گفت: شرایط بسیار حساس کنونی جهان اسلام می‌طلبد که مسلمانان هرچه بیشتر به سمت وحدت و برادری حرکت کنند.

وی اضافه کرد: امروز دشمن در تلاش است با جنگ هویت‌محور و با هدف تحریکات قومی، فرهنگی و مذهبی به مسلمانان ضربه وارد کند و در این شرایط، وحدت مسلمانان بهترین سلاح برای مقابله با این جنگ است.

امام جمعه موقت بوشهر گفت: آنچه باعث تقریب مذاهب می‌شود، تعریف اصول و محورهای وحدت‌بخش مسلمانان شامل قرآن، قبله واحد و پیامبر خاتم (ص) است و هرچه بیشتر مسلمانان به این محورها تمسک یابند، دسیسه‌های دشمن کمتر به نتیجه خواهد رسید.

هاشمی با تاکید بر تفهیم و تعامل بیشتر دانشمندان و علما در خصوص مشترکات مسلمانان گفت: با توجه به تنوع فکرها و اندیشه‌های شیعه و سنی، این افراد بدون توهین به اعتقادهای همدیگر  و خلفا و همسران پیامبر باید به همدیگر احترام بگذارند.

وی ادامه داد: دشمن از وجود اختلاف‌های اعتقادی مسلمانان برای ضربه زدن به اسلام سوء استفاده می‌کند به همین دلیل لازمه کار مسلمانان برای برخورد با دشمن، بصیرت، زمان‌شناسی و شناخت عمیق از دشمن است.

هاشمی عنوان کرد: دشمن در تلاش است با ایجاد اختلاف بین مسلمانان شیعه و سنی، ریشه دین مبین اسلام را از بین ببرد و ثروت‌ها و منابع موجود در این کشورها را غارت کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار