امام جمعه پلدختر:

مشکلات پلدختر نیازمند همدلی و وحدت است

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محسن موسوی گفت: حل مشکلات شهرستان سیل‌زده پلدختر نیازمند مدیریت، همدلی، وحدت و برادری است.
کد خبر: ۳۶۹۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳ - 08November 2019

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین «سید محسن موسوی» در خطبه های این هفته نماز جمعه پلدختر اظهار داشت: حل مشکل گرد و خاک مطالبه جدی مردم به ویژه در محل تردد کامیون‌ها و انجام کارهای کارگاهی است که متولیان امر، مانند شهرداری و سازمان آب باید در این رابطه اقدام عاجل کنند.

وی افزود: گرد و خاک در خیابان‌هایی که تردد در آن بیشتر و حجم ترافیک بالا است، موجب آزار مردم این شهر شده و مشکلات عدیده‌ای به وجود آورده است.

وی بیان کرد: مشکلات زیادی گریبانگیر مردم سیل زده این مناطق است که این مشکلات در پساسیل نیازمند مدیریت صحیح همراه با همدلی و برادری است.

حجت الاسلام موسوی با تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 13 آبان یادآور شد: وحدت بین همه گروه‌ها و سلایق می‌تواند راهگشای مشکلات باشد.

وی اضافه کرد: مردم با حضور در راهپیمایی 13 آبان پاسخ دندان شکنی به استکبار به ویژه آمریکا دادند و اگر چه امروز آمریکا به گدایی مذاکره افتاده اما این تنها به معنای تنفس مصنوعی است.

امام جمعه پلدختر ادامه داد: دشمن رفتار استکباری و وحشیگری دارد و امروز رئیس جمهور آمریکا به خاطر اینکه از رقبای خود در انتخاباب جلو بیفتد دست به هر اقدامی می‌زند و چون موقعیت ایران را می‌داند، بحث مذاکره را پیش می‌کشد اما مقام معظم رهبری به عنوان هادی و راهنما به مذاکره نه می گوید.

وی وحدت را حائز اهمیت و مهم دانست و افزود: امروز مسئله مهم وحدت است که همه باید، زیر این پرچم گام برداریم و در پسا سیل، پلدختر به وحدت نیاز داشت که تحقق یافت و امروز در هر کوی و برزن وحدت بوی بسیار مطبوعی دارد.

امام جمعه پلدختر، رفع مشکل گرد و خاک در این شهر را مطالبه جدی مردم دانست و گفت: گرد و خاکی که در پسا سیل مشکل جدی و گریبانگیر مردم شده با مواد شیمیایی مخلوط است که متولیان امر مانند شهرداری و شرکت آب و فاضلاب شهری باید نسبت به رفع این مشکل اقدام جدی و فوری کند.

وی افزود: گرد و خاک به ویژه در خیابان‌های پر تردد و با حجم ترافیک بالا و محل رفت و آمد کامیون‌ها و خودروهای سنگین و انجام کارهای کارگاهی در پلدختر بیشتر شهروندان و رهگذران  را آزار می‌دهد.

موسوی به برداشتن گام چهارم ایران درتعهدات هسته‌ای، اشاره و یادآور شد: بد عهدی‌های طرف اروپایی باعث شد، ایران اسلامی با اقتدار و عزت، گام چهارم را در کاهش تعهدات برجامی بردارد.

وی افزود: در این گام که فعال‌سازی سایت هسته‌ای فردو در فعالیت های هسته‌ای ایران است حدود 1044 سانتریفیوژ گاز دهی خود با تولید اورانیوم غنی شده که تا کنون سنتی بوده را آغاز می‌کند.

امام جمعه پلدختر گفت: این تعهدات همه صلح آمیز و با نظارت کامل آژانس بین‌المللی صورت می گیرد که قبل از خروج یک جانبه ایالات متحده از برجام این سطح غنی‌سازی تعیین شده بود و امروز در سایت فردو به نیم درصد رسید.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران توانایی 20 درصد غنی‌سازی را دارد اما هم اکنون به آن نیازی نیست، که می‌تواند در صورت نیاز آن را تولید کند.

موسوی به پیام گام چهارم در کاهش تعهدات برجامی اشاره کرد و یادآورشد: این اقدام در پاسخ به تروریسم اقتصادی آمریکای جنانتکار است که همه توان خود را در راه تحریم کشور ما، نظام و شخصیت‌های ملی، حقیقی و حقوقی و دانشمندان ایران به کار گرفته و با این کار همه پل‌های پشت سر خود را شکسته است.

وی با بیان این که فشار حداکثری، مانع فن آوری صلح آمیز هسته‌ای ما نشده است، افزود: برداشتن گام چهارم پیام بزرگی برای همه دنیا دارد که ایران با قاطعیت، شجاعت و انقلابی گام‌های بزرگی می‌تواند بردارد.

امام جمعه پلدختراز حضور باشکوه ، چشمگیر و میلیونی ملت انقلابی ایران در راهپیمایی 13 آبان امسال تقدیر کرد و گفت: ملت بزرگ ایران در روز مبارزه با استکبار جهانی در این راهپیمایی شرکت کردند که توجه به استکبارستیزی از سوی ملت ایران منحصر به 13 آبان نیست و هر لحظه با تاسی به امام و رهبری باید در مقابل استکبار ایستاد.

وی با تقدیر ویژه از حضور ارزشمند مردم ولایت مدار ،شهید پرورو انقلابی پلدختر، افزود: مردم پلدختر بر خلاف تصور خیلی‌ها مبنی بر حضور کمرنگ آنها به دلیل مشکلات سیل در 13 آبان 98، اما با حضور پرشور، با شکوه و گسترده خود در این راهپیمایی، آن را در تاریخ حرکات انقلابی خود ثبت و ضبط کردند.

موسوی یادآور شد: حضور حماسی و همیشه در صحنه مردم پلدختر در راهپیمایی روز مبارزه با استکبار جهانی نشان از هوشیاری، بصیرت و آگاهی آنان اعم از دانش آموز، دانشجو و اقشار مختلف مردم از مرد و زن دارد، که خوش درخشیدند.

وی اظهار داشت:دشمن اگر چه امروز به گدایی مذاکره افتاده اما خوی وحشی‌گیری خود را هیچ‌گاه کنار نمی‌گذارد و موقعیت ایران را می‌دانند، از این رو می‌گویند حاضریم مذاکره کنیم که این تنها به معنای تنفس مصنوعی است.

امام جمعه پلدختر گفت: امروز قدرت پوشالی آمریکا رو به افول است و دست به هر اقدامی می‌زند تا در آستانه انتخابات از رقبا جلو بیفتد، از این رو مذاکره را پیش می‌کشد.

وی افزود: مقام معظم رهبری به عنوان هادی و راهنما به مذاکره نه می‌گویند اما آنها دست از گدایی بر نمی‌دارند و حضور با شکوه و گسترده مردم در راهپیمایی 13 آبان پاسخ محکم و دندان شکنی به استکبار و آمریکا بود.

موسوی یادآورشد: وحدت بین همه سلایق، گروه‌ها و تفکرها می‌تواند، حول محور رهبری، راهگشا باشد و رژیم صهیونیستی امروز گاهی در سوریه و گاهی در لبنان توطئه می‌کند که مسئله مهم وحدت بین مردم و ملت‌ها است که می‌تواند حلال مشکلات باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها