وصیت‌نامه بسیجی شهید ابوالفضل عموئی (۳)/ اسلام برای همراه شدن کسی باج نمی‌دهد

اینست که برای آنها فرق نمی‌کند که برای دشمن اسلام کار کنند یا برای اسلام، هر طرف که باد وزد، همین خودبزرگ‌بین‌ها همین ها که خود را وزنه ای تصور می کنند، می‌روند و از آنجا که اسلام مرامی نیست که به آنها که رشوه دهد یکی می‌شوند و برای تنگ نظرها هم... رشوه دهد با عنوان‌هایی دیگر.
کد خبر: ۳۶۹۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷ - 09November 2019

به گزارش خبرنگار ساجد، بسیجی شهید «ابوالفضل عموئی» دوم مهر 1347 در تهران چشم به جهان گشود. وی مورخ هفدهم تیر 1366 در سردشت به درجه رفیع شهادت نائل آمد. 

وصیت‌نامه بسیجی شهید ابوالفضل عموئی (۳) /

تصاویر وصیت‌نامه شهید «ابوالفضل عموئی»

وصیت‌نامه بسیجی شهید ابوالفضل عموئی (۳)/ اسلام برای همراه شدن کسی باج نمی‌دهد

وصیت‌نامه بسیجی شهید ابوالفضل عموئی (۳)/ اسلام برای همراه شدن کسی باج نمی‌دهد

متن وصیت‌نامه شهید «ابوالفضل عموئی» به شرح زیر است:

«اینطور باشد قدرت آنها چه؟ و اینست که برای آنها فرق نمی‌کند که برای دشمن اسلام کار کنند یا برای اسلام، هر طرف که باد وزد، همین خودبزرگ‌بین‌ها همین ها که خود را وزنه ای تصور می کنند، می‌روند و از آنجا که اسلام مرامی نیست که به آنها که رشوه دهد یکی می‌شوند و برای تنگ نظرها هم... رشوه دهد با عنوان‌هایی دیگر، ما به قدر خویش برای آنها دل سوزانده ایم زیرا چیزی نیست که از اسلام آنها ندانند، آنها حتی می دانند راه نجات یاد خداست این همه که گفتیم تکرار مکررات بود، این قصور و کوتاهی است که خود آنها در حق خود می کنند و عاقبت بد خویش را به خوشبختی ظاهری خریدند، و تنها سخنی که با آنها باقی می ماند، که هر چه گفته شود باز کم است، قبلا نیز گفتیم پر ما نیز در آن است، صحبتی با بی اصطلاح خودمانی هاست که: این دانستنی ها به فهمیدن، درک کردن در رگ و پی و جان دادن، تبدیل شود، همان طور که آن روحانی در کتاب خاطرات خود نوشت تنها راه نجات ایجاد یاد خداست، هر کسی از دوستان و نه آشنایان، هر جایی هست اولا سعی کند پر خویش را از نیزه های مسموم شیاطین بیرون کشد، نه مانند ما باشد.

ثانيا از یاد خدا بگوید، از عقوبت آتش، از نعمت بهشت، هدف را تشریح کند بداند اگر صحیح و گیرا حرف بزنند و خود را نیز پاک گردانند فطرت بشر به حق گرایش دارد. و اما آن از دماغ فیل افتاده‌ها. نسیان است که این ها آیات متعدد قرآن و احادیث ائمه و خط مسیر سیاسی ائمه بالاخص حضرت امیر و سید الشهداء را فراموش می کنند و تنها به چند حدیث (هر چند که در درستی آن و پاکی آن از شر دروغ بستن به ائمه خدا شکی نیست که فقط آنها بدرستی آن را تفسیر و توضیح می دهند و فقط آنها شایسته توضیح دادن هستند) انگشت می گذارند و نه به صراحت بلکه در حقیقت با وجود توضیح آن در مورد این حدیث و قرآن را و هزاران هزار حدیث دیگر را و راه ۱۴ معصوم را اشتباه کنند و محکوم می کنند نهضت را تداوم انقلاب را و گسترش این پیام را اینان در حقیقت با اسلام مخالفت می کنند زیرا اگر این نهضت نبود به درستی که عظمت اسلام در این مملکت با برنامه ای که دشمنان ریخته بودند به پستی می گرایاند اینان می گویند انتظار یعنی از فجر تا عصر و از عصر تا فجر به انتظار فرج نشستن و از فساد اجتماع نکاهیدند بلکه در حقیقت در آن حل شدن و بر آن افزودن اینان می گویند در غیاب حضرت ولی عصر اسلام معنی ندارد مسلمانی را معنایی نیست و نه که به صراحت بگویند بلکه معنی و نتیجه گفته هایشان همین است وقتی کسی می گوید امر به معروف و نهی از منکر فقط به زبان کافی است این رویه حضرت امیر که ایشان نگذاشتند تا پایان عمرشان ذره ای از اسلام کنار گذاشته شود و حتی در مواردی دزدهای مورد بخشش خلفا را می‌گرفتند و حد می زدند این را و امثال این را چطور توجیه می کنند می گویند باید رویه دیگر ائمه را در پیش گرفت آیا اینها نمی دانند تک تک امامان اگر عده ای را می‌یافتند و بلکه بیشتر از اینها بوده و اقدامات دیگر نیز می کرده اند.

نیز مانند حضرت امیر تعهد داشتند برای این مورد در برابر خدا و حال آنکه، می توانیم حال که ما قدرت داریم و قادریم چرا به گفتن اکتفا کنیم و حکومت تشکیل ندهیم و آیا اگر تشکیل ندهیم مسئولیت شرعی ندارد در حالی که شارمع خلاف این نظر ایشان رأی می دهد. و اینها مخالف صدور انقلابند یا اینها شک دارند در جنگ تا پیروزی تا رفع فتنه و می گویند در صدور انقلاب به صدور آن بخیر داده تا جنگ باید پیشرفت چه دلیل و برهانی بر حرف خود دارند آن هنگام که خلفا به ایران و سایر ممالک کفر می جنگند و پیشروی می کردند اگر این راه اشتباه بود یا درست بود از لحاظ شرعی سکوت حضرت اجتهاد و حتی پذیرفتن فرماندهی یک سپاه از طرف امام حسن... گر چه حالا مسئله دفاع است نه جهاد این انقلاب اسلامی است و در اسلامی بودنش هیچگونه تردیدی نیست و آنها که به صورتی سعی می کنند این انقلاب را غیر اسلامی جلوه دهند آب به هاون می کوبند.

و تا وقتی این انقلاب مرام اسلامی خود را تغییر نداده و در اجرای اسلام شکی بخود راه نداده و با قاطعیت و درایت مؤمنین اداره می شود و اجرا می شود شکستی ندارد و شکست این انقلاب این نیست که مردم و امت این انقلاب را نابود سازند شکست نظامی و نه تنها وجود ندارد بلکه اگر وجود داشته باشد شکست نیست شکست وقتی است که این امت از صحنه خارج شود و تنها موقعی این امت از صحنه خارج می شود که نسیان جای ذکر و یاد خدا را بگیرد و خدا فراموش شود که با عمل به آنچه گفته شد این راه نیز ان‌شاءالله مسدود باقی خواهد ماند و آن وقت است که غرب و شرق باید تسلیم اسلام شوند و به حکومت جهانی اسلام گردن گذارند که انشاء الله آن که قادر حتمی ایجاد و اجرای این حکومت است ظهور فرماید و خداوند امام ما را تا آن زمان زنده و پایدار و این نهضت را پایبند به اصول و استوار نگه دارد و فرج حضرت قائم را نزدیک فرماید و به ما و دوستان توفيق مسدود نگه داشتن راه ورود شیاطین را عنایت نماید. اما آنچه گفته شد این بود که به درستی که دشمن خمینی خدا را فراموش کرده و بدرستی که دشمن خمینی کافر است. ((آیت الله سعیدی))»

انتهای پیام / 821

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار