نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

زحمات انبیا و تلاش اولیای خدا در دست روحانیون بارور می‌شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: همه زحمات انبیا و تلاش و شهادت اولیای خدا امروز در دست روحانیون بارور می‌‌شود.
کد خبر: ۳۶۹۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴ - 09November 2019

زحمات انبیا و تلاش اولیای خدا در دست شما روحانیون بارور می شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «سیدعلیرضا عبادی» امروز در دیدار با مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در نواحی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: انسان در برابر نعمت های بی نهایت الهی که هرروز از آنها بهره مند می شود دو سوال پیش می آید یکی اینکه بالاترین نعمت های الهی چیست و دوم اینکه در اولویت گزینش چه نعمتی را باید انتخاب کرد.

وی با بیان اینکه نعمت های خدا همه مثل هم نیستند، بعضی نعمت‌ها، نعمت مشروط هستند و بعضی‌ها خودشان شرط هستند، افزود: درست است که ما نعمت ها را نه می توانیم بشماریم و نه می‌توانیم بشناسیم اما این را می توانیم  درک کنیم که نعمت‌هایی که مشروط هستند به این معنا است که با همه نعمت بودنشان باز هم مشروط هستند مانند حیات که مشروط است که اگر شرایطش از بین برود ارزشش هم از بین می رود.

امام جمعه بیرجند تاکید کرد: آن نعمتی که به شرط او همه نهمت ها ارزش پیدا می کند و آن سرآمد همه نعمت ها است هدایت است.

عبادی با بیان اینکه آنچه که باید همه تلاش ما باشد قضیه هدایت است، تایکد کرد: مهم ترین موضوع برای هر موجودی و اشرف موجودات که انسان است حفظ هدایت است تا ضلالتی به وجود نیاید.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) فرمودند اگر یک نفر توسط تو هدایت شود ارزشش بالاتر است از همه چیزهایی که آفتاب بر آن می‌تابد و دلیل این حدیث این است که همه این تشکیلات عالم باید کاری کنند تا یک انسان آفریده شود و به مقصد برسد زیرا یک انسان عصاره جهان خلقت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به روحانیون گفت: شما متصدی هدایت ارزشمندترین گوهرهای وجودی این جهان هستید و احیای دعوت انبیا به عهده شماست.   

عبادی با بیان اینکه ممکن است در جامعه برای شما ارزشی قائل نشوند این اصلا مهم نیست، تصریح کرد: بالاترین توفیق را شما دارید و باید احساس کنید که هریک از شما یک پیامبر کوچک هستید و به همان میزانی که امروز به دلیل نفود فرهنگ بیگانه همه جهان آسیب دیده و مسلمانان بیشتر آسیب دیدند شما همان طور که نجات غریق اقدام می کند باید همت تان را روی نجات بشر بگذارید.

وی با بیان اینکه در روایت هست که کسانی که قبل از حضور حضرت مهدی(عج) به وظیفه خود عمل کنند مقام شان بالاتر از کسانی است که در زمان ظهور هستند، افزود: خدا به شما روحانیون توفیق داده که به عنوان عالم دین مبانی عقلی و نقلی اسلام را بیان کنید و شما با این تجهیزاتی که در اختیار دارید بندگان خدا را حفظ می کنید و نجات می دهید.

امام جمعه بیرجند اضافه کرد: به هر میزانی که قدر خود و این مکتب و موقعیتی که خدا به شما داده بدانید به همان میزان هم بسیجی و جهادی عمل خواهید کرد.

عبادی گفت: گاهی کار، کار معمولی است و زمان و وقت مشخص دارد ولی گاهی کار جهادی است، مثل زمان سیل یا آتش سوزی و الان برای جامعه اسلامی این موقعیت ویژه پیش آمده است، امروز شما باید کار جهادی را سرلوحه خود قرار دهید.

این مسئول تاکید کرد: زحمات انبیا و آن همه تلاش و شهادت اولیای خدا در دست شما بارور می‌شود همان طوری که کربلا بر دست علی بن حسین(ع) و حضرت زینب(س) بارور شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار