نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

روحانیت و حوزه علمیه پیشتاز در انقلاب اسلامی بود

آیت‌الله سید احمد میرعمادی با تاکید بر اینکه روحانیت پیشتاز در انقلاب بوده و امروز هم همینگونه است، گفت: حوزه‌های علمیه باید مردمی باقی بمانند.
کد خبر: ۳۶۹۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰ - 09November 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، آیت‌الله «سید احمد میرعمادی» در دیدار با جمعی از خیران با اشاره به اینکه خداوند متعال برای اینکه دین حفظ شود ابزار حفظ دین را هم فراهم کرده، اظهار داشت: یکی از اقداماتی که امام صادق و امام باقر (ع) انجام دادند مسئله تاسیس حوزه های علمیه بود.

نماینده ولی فقیه در لرستان به گسترش فعالیت ها و نقش حوزه علمیه در زمینه های مختلف اشاره کرد و گفت: مراکز علمی و دانشگاهی، نهادهای اداری، مراکز فرهنگی و دیگر نهادها همه به حضور حوزه علمیه نیاز دارند.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه مسئولیت دیگر حوزه های علمیه، دفاع از دین بود، افزود: اینکه دین بخواهد نقش آفرینی کند، عده ای به مخالفت برمی‌خیزند، در طول تاریخ یک عده ای دین ستیزی می کردند و نمی خواستند دین باشد؛ چون دین مخالف با ستمگری، چپاول گری بوده است.

وی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه در دوران غیبت کبری امام زمان (عج) نقش های گوناگونی داشتند، اظهار داشت: یکی از کارهای بزرگ حوزه های علمیه ایجاد انقلاب اسلامی بوده، انقلاب مولود حوزه های علمیه است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه روحانیت پیشتاز در انقلاب بوده و امروز هم همینگونه است، تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، مقداری معادلات عوض شد و نقش آفرینی حوزه های علمیه گسترده تر شد.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه در طول تاریخ حوزه ها ارتباط وسیعی با مردم داشتند، افزود: یکی از اقدامات ماندگار مقام معظم رهبری، تاسیس مرکز خدمات حوزه های علمیه بود. این مرکز وظیفه دارد خدمات را به حوزه ها و طلاب ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده منابع مرکز خدمات حوزه های علمیه خیران هستند، گفت: تاکید ما در این جهت است که با توجه به رسالت سنگینی که حوزه ها دارند، حوزه ها باید مردمی باقی بمانند. شخص رهبر انقلاب بر این موضوع تاکید دارند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه روحانیت باید در دل مردم باشد و مردمی بودن آن حفظ شود، طبیعتا مردم هم نسبت به حوزه ها احساس مسئولیت خواهند کرد، تصریح کرد: چه در بخش خیرین و چه در بخش نهادها یکسری ظرفیت هایی داریم که برای امور مختلف از آن ها استفاده می شود، خیرین در حوزه مدرسه سازی دارند کمک کنند، لذا می توانند در بخش حوزه های علمیه هم ورود کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان به گسترش فعالیت ها و نقش حوزه علمیه در زمینه های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: مراکز علمی و دانشگاهی، نهادهای اداری، مراکز فرهنگی و دیگر نهادها همه به حضور حوزه علمیه نیاز دارند.

وی با بیان اینکه موفقیت حوزه علمیه در انجام رسالت ها نیازمند رفع مشکلات و نیازمندی ها است، ادامه داد: باید خیرین در این زمینه ایفای نقش کنند و همانگونه که در ساخت مدارس موفق عمل کردند در رفع نیازهای حوزه علمیه نیز بدرخشند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به تأسیس مرکز خدمات حوزه های علمیه از سوی رهبری یادآور شد: بخش عمده منابع مرکز خدمات حوزه های علمیه خیران هستند.

وی عنوان کرد: ورود خیرین در بحث حوزه های علمیه می تواند در رفع نیازهای این نهاد انقلابی مؤثر باشد و به حوزه کمک کند تا در انجام رسالت تبلیغی، هدایتی و تربیتی طلاب ایفای نقش کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها