دبیر اجرایی یادواره استانی شهدای عشایر خراسان جنوبی خبر داد؛

یادواره استانی شهدای عشایر نیمه اول آذر برگزار می‌شود

حسین مقدادی از برگزاری یادواره شهدای عشایر در نیمه اول آذر در شهر حاجی آباد زیرکوه خبر داد.
کد خبر: ۳۶۹۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۹ - 09November 2019

یادواره استانی شهدای عشایر نیمه اول آذر ماه برگزار می شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «حسین مقدادی» دبیر اجرایی یادواره استانی شهدای عشایر امروز در نشست خبری این یادواره اظهار داشت: اردیبهشت سال آینده کنگره 10 هزار شهید عشایر در کرمانشاه و اجلاسیه شهدای عشایر زن در استان ایلام و اجلاسیه شهدای دانش آموز عشایر نیز در استان فارس برگزار خواهد شد.

وی افزود: در راستای این کنگره بزرگ در 21 استان کشور که عشایر دارند یادواره های استانی برگزار می شود که در خراسان جنوبی نیز یادواره استانی شهدای عشایر هفت آذر در آخرین روز هفته بسیج در مصلای نماز جمعه شهر حاجی آباد زیرکوه برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی یادواره استانی شهدای عشایر ادامه داد: 82 هزار و 576 نفر جمعیت عشایر استان خراسان جنوبی است که این رقم 13 درصد کل جمعیت استان و 26 درصد جمعیت روستاییان را تشکیل می دهد و با توجه به اینکه شهرستان زیرکوه بیشترین شهید عشایر را دارد و سایر شهرستان های دارای عشایر به این شهرستان نزدیک تر هستند قرار شد این یادواره استانی در زیرکوه برگزار شود.

مقدادی یادآور شد: تاکنون در همه دهستانها، بخشها، روستاها و شهرهایی که شهید عشایر داشته‌اند یادواره شهید محله برگزار شده است و از خانواده معظم هفتاد شهید عشایر استان نیز سر کشی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در این مراسم از سه کتاب رونمایی خواهد شد؛ گفت: کتاب زندگینامه شهدای عشایر با عنوان پرستوهای مهاجر و دو کتاب شعر از عشایر بومی استان در این مراسم رونمایی خواهند شد.

دبیر اجرایی یادواره استانی شهدای عشایر خراسان جنوبی یادآور شد: در حاشیه یادواره برنامه های فرهنگی از جمله جشنواره فرهنگی ورزشی بازیهای بومی و محلی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و مسابقات تیراندازی و شتر سواری و مسابقه آشپزی زنان عشایر برگزار می شود و همچنین برشی از زندگی عشایری در محل یادواره به نمایش در می آید.

مقدادی گفت: اداره عشایری استان قرار است 85 کیلومتر آبرسانی به محلات عشایری زیرکوه را در یادواره شهدا به بهره‌برداری برساند و جامعه بسیج پزشکی نیز با به همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان صحرایی را به مدت یک هفته در شهرستان زیرکوه برپا کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها