معرفی کتاب؛

«شلیک شوخی»

کتاب «شلیک شوخی» برگرفته از خاطرات طنزآمیز و شوخ طبعی‌های رزمندگان خراسان شمالی در دوران دفاع مقدس است.
کد خبر: ۳۶۹۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵ - 10November 2019

«شلیک شوخی» برگرفته از خاطرات طنزآمیز رزمندگان خراسان شمالیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، کتاب «شلیک شوخی» برگرفته از خاطرات طنزآمیز و شوخ طبعی‌های رزمندگان غیور خراسان شمالی در دوران دفاع مقدس است. خاطرات این کتاب به دبیرخانه پنجمین جشنواره استانی خاطره‌نویسی دفاع مقدس ارسال شده بود که پس از بررسی و ویراستاری به چاپ رسید.

«حسینعلی محدثی»، «شاهین تیمورتاش»، «احمد محمدنیا»، «حسین علیزاده»، «حسن کاملی»، «علی برازشی»، «جواد خالقی»، «احیامحمد یزدانی»، «برزو کاظمی»، «سیدابوالفضل مهدی‌پور»، «جمشید نصیری‌فر» و «غلامرضا ارکی» از راویان یا همان رزمندگانی هستند که شوخ طبعی آن‌ها در این کتاب به چاپ رسیده است.

بخشی از کتاب «شلیک شوخی»:

کم کم آفتاب غروب کرد. شب هنگام زیرنور مهتاب سفره ای انداخیم تا شام بخوریم. غذا تخم مرغ و سیب زمینی آب پز بود. هنوز «بسم‌الله» نگفته بودیم که ناگهان ماری از آسمان دقیقا وسط سفره افتاد و حسابی بچه‌ها را ترساند. اول فکر کردیم کار عراقی‌هاست؛ اما فرمانده گفت: «نترسید و آرام باشید. اینجا عقاب زیاد دارد چون شب مهتابی است به احتمال زیاد عقاب مار را گرفته و در حال پرواز آن را رها کرده تا به زمین بخورد و بمیرد و بعد آن را بخورد و یا اینکه مار خود را از چنگال عقاب نجات داده و مهمان شما شده است».

بعد از آن اتفاق هر وقت شب‌ها سر سفره می‌نشستیم، بچه ها به شوخی چیزی را روی سفره می‌انداختند و می‌گفتند: مار! مار!.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها