محمدمهدی سیار:

تجلی حضور شهدای هنرمند درعرصه نبرد و جهاد بسیار اثر بخش است

یک شاعر و ترانه‌سرا درخصوص مراسم پاسداشت شهدای هنرمند گفت: تجلی حضور شهدای هنرمند در عرصه نبرد و جهاد بسیار اثر بخش است.
کد خبر: ۳۶۹۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵ - 10November 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمدمهدی سیار» شاعر و ترانه‌ درخصوص مراسم پاسداشت شهدای هنرمند اظهار داشت: نفس برگزاری این پاسداشت در زمانه اکنون بسیار لازم و ضروری است و دارای پیام‌های متعددی است زیرا در این پاسداشت جامعه با هنرمندانی آشنا خواهد شد که به والاترین گوهر هستی یعنی شهادت زیبنده شده‌اند که این موضوع خود می‌تواند چراغ راه و مشعلی برای هنرمندان و کسانی که می‌خواهند در این راه قدم بردارند، باشد.

سیار افزود: نکته مهم دیگری که در مراسم پاسداشت شهدای هنرمند مستور است این است که مشارکت و حمایت مردم ایران در انقلاب اسلامی و سال‌های پرافتخار جنگ تحمیلی یک حرکت و جریان فرهنگی بوده و چهره‌های فرهنگی و هنری در این راه پیشگام و پیشقدم بوده‌اند. نکته دیگر این است که هنرمندان و چهره‌های فرهنگی ما در کنج عزلت و خلوت خود محصور و منزوی نبوده‌اند و بانگاه به تحولات و اتفاقات روز جامعه خود جان خویش را فدای میهن و کشور نموده‌اند و به جای قلم و دوات و دوربین و حضور در صحنه‌های خلق اثر هنری اسلحه به دست گرفته‌اند و به جهاد و پیکار پرداخته‌اند.

این شاعر و ترانه‌سرا گفت: بسیاری از بزرگان شعر و ادبیات فارسی نظیر استاد فقید شعر انقلاب زنده یاد قیصر امین‌پور به دلیل اینکه جنگ به عنوان یه عارضه تاریخی دغدغه و مسئله اش بود بالباس خاکی بسیجی‌ها به دفاع از از کیان این مرزو بوم می‌پردازد و هم به عنوان یک هنرمند بااشعار خود نشان می‌دهد که هنرمند شعرش بانبض جامعه می‌زند و در واقع شعر و کلامش همزبان با جامعه می‌شود و این دلیلی می‌شود که شعرش را نسل به نسل می‌خوانند و زمزمه می‌کنند و برای همیشه جاوید است.

سیار در خصوص رسالت هنرمندان کشور در خصوص ترویج سیره و زندگی شهدا نیز گفت: هنر و هنرمند باید با زبانی رسا و قوی به دومولفه اصلی و اساسی موضوعات انسانی یعنی مرگ و زندگی بپردازد. ما در بسیاری از هنرمندان شهید با موضوع ادراک این شهدا از زندگی و نوع نگاه این شهدای هنرمند از حیات و هستی مواجهیم. هنرمندان می‌بایست از این منظر به موضوع نیز نگاه کنند و به شاعرانه‌ترین و هنرمندانه‌ترین وجه شهادت هنرمندان از زاویه نگاه جدیدی نگریسته و آثار اثر بخشی برای انقلاب تولید شود.

مراسم پاسداشت شهدای هنرمند باعنوان «شاهدان شیدایی» به همت سازمان بسیج هنرمندان کشور و با مشارکت بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیست و هفتم آبان در تالار اندیشه حوزه هنری با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و مسئولان لشکری و کشوری و جامعه فرهنگ و هنر کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها