نمایش اقتدار ارتش(۴۸)/ دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

با موشک بهینه‌سازی‌شده ماوریک بیشتر آشنا شوید/ شکار اهداف متحرک زمینی از بلندای آسمان +عکس

موشک‌ بهینه‌سازی‌شده ماوریک نسبت به کلاس خود از دقت بالا و سرعت لازم برخوردار است به نحوی که می تواند اهداف خود را سرنقطه مورد اصابت قرار دهد.
کد خبر: ۳۶۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸ - 28December 2014

با موشک بهینه‌سازی‌شده ماوریک بیشتر آشنا شوید/ شکار اهداف متحرک زمینی از بلندای آسمان +عکس

امیر سرتیپ دوم خلبان حسین چیتفروش، سخنگوی نیروی هوایی ارتش در رزمایش مشترک محمد رسولالله(ص)، در گفتوگو با خبرنگار دفاعی دفاع پرس اعزامی به منطقه رزمایش، اظهار کرد: موشکهای هوا به زمین بهینهسازی شده برای اهداف متحرک در دریا، اعم از انواع شناورهای دریایی ساخته شده است.

وی با بیان اینکه این موشک در کلاس موشکهای ماوریک است، افزود: این موشک بهینهسازی شده است و نسبت به کلاس خود از دقت بالا و سرعت لازم برخوردار است به نحوی که میتواند اهداف خود را سرنقطه مورد اصابت قرار دهد.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a1/AGM-65_Maverick_MG_1382.jpg

سخنگوی نیروی هوایی در رزمایش مشترک محمد رسولالله(ص) با اشاره به اینکه این موشک روی جنگندههای سوخو و اف4 قابل نصب است، افزود: موشک بهینهسازی شده هوا به زمین نوعی موشک هوشمند است که اهداف خود را میبیند و با تحرک آن تغییر مسیر میدهد و تا نقطه اصابت حرکت شناور را دنبال میکند.

گفتنی است، موشک ماوریک یک موشک تاکتیکی هوا به زمین هدایت شونده است که برای پشتیبانی هوایی مورد استفاده قرار می گیرد و طبق ماموریت برای سرکوب و دفاع طراحی شده است.

این موشک قابلیت کشف دامنه وسیع (شعاع) از اهداف را داراست و غالبا علیه کشتیها و حاملان سوخت به کار میرود.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/10/Iranian_F-4E_Phantom_II_armed_with_AGM-65_Maverick.jpg
فانتوم نهاجا مجهز به موشک ماوریک

ماوریک یک بدنه استوانهایی دارد که در جلوی آن یک شیشه گرد مجهز به سیستم الکترواپتیکال تصویرساز (تصویر سازی از هدف به صورت الکترونیکی) مجهز است. این موشک از سیستم هدف یاب مادون قرمز نیز بهره میبرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار