امیر حاتمی در جمع خبرنگاران:

ناوشکن «دماوند» آماده تحویل به نداجا است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ناوشکن دماوند بازآماد شده است و به‌زودی به ناوگان نداجا ملحق خواهد شد.
کد خبر: ۳۶۹۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹ - 11November 2019

ناوشکن «دماوند» آماده تحویل به نداجا استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در حاشیه حضور در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ناوشکن دماوند بازآماد شده است و به‌زودی در دریای خزر در اختیار نیروی دریایی ارتش قرار خواهد گرفت.

وی مدت‌زمان صرف شده برای ساخت این ناوشکن را یک‌چهارم مدت‌زمان ساخت نمونه قبلی آن ذکر کرد.

وزیر دفاع در ادامه با بیان اینکه دانشجویان این دانشگاه در واقع فرماندهان میانی امروز و فرماندهان عالی آینده نه‌چندان دور ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: در این نشست به دانشجویان اعلام شد که چه چیزی تا به امروز انجام شده است.

امیر حاتمی خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته برنامه‌های مفصلی در حوزه‌های رزم در کشور صورت گرفت و در جمع دانشجویان گفتیم که در حوزه رزم چه کاری صورت گرفت و چه کارهایی در دست اقدام است.

وی افزود: در حوزه‌ پدافند هوایی، «باور ۳۷۳»، سامانه «۱۵ خرداد» و سامانه‌هایی که پیشتر در اختیار داشتیم؛ امروز یک بسته خوب پدافندی را در اختیار نیروهای مسلح قرار داده است تا از حریم کشور دفاع کنند.

وزیر دفاع با بیان اینکه امروز در تمامی سطوح آموزشی هواپیما در اختیار داریم، به تولید هواپیماهای «کوثر» و «یاسین» اشاره و عنوان کرد: ان‌شاءالله این هواپیماها به تعداد مورد نیاز در کشور تولید خواهند شد و در اختیار نیروی هوایی قرار خواهند گرفت.

امیر حاتمی اضافه کرد: ما هواپیماهای «فجر»، «آ ۹۰» و یاسین را در زمینه آموزش و جنگنده «کوثر» را در زمینه رزمی در اختیار داریم؛ همچنین این توانمندی را داریم که همه تجهیزات خود را بازآماد کنیم و ارتقا دهیم.

وی در ادامه با اشاره به تجهیزات رزم زمینی گفت: امروز موشک‌های ضد زره بسیار خوبی در اختیار داریم. همچنین تانک‌های موجود را به سرعت ارتقا می‌دهیم و به سطح تانک‌های روز دنیا ازجمله «تی ۹۰» می‌رسانیم که این کار در حال انجام است.

وزیر دفاع تصریح کرد: انواع سلاح‌ها و هر آنچه را که نیاز داشته باشیم در کشور تولید می‌کنیم و انواع موشک‌ها اعم از دوش‌پرتاب‌ها و موشک‌های مختلف در اختیار نیروی زمینی است.

امیر حاتمی افزود: زیردریایی در اندازه‌های مختلف و همچنین شناور‌های مختلف اعم از ناوچه‌ها، ناوشکن‌ها و شناور‌های تندرو مجهز به انواع سلاح‌ها، موشک‌های کروز، ضد کروز، انواع رادار‌ها و سامانه‌های پدافندی تولید شده است که در اختیار نیروی دریایی قرار خواهند گرفت.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار داشت: با روندی که در کشور داریم، ان‌شاءالله امنیت را برای مردم برقرار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مجموعه‌ای در وزارت دفاع داریم که به معنی واقعی کلمه، گمنام هستند و کار مبارزه با مین را انجام می‌دهند، گفت: کشور ما در سال‌های نه‌چندان دور آلوده‌ترین کشور به مین بود و در وضعیت قرمز قرار داشت؛ اما مرکز مین‌زدایی وزارت دفاع با تلاش و همت خود و تقدیم چندین شهید و جانباز، بخش اعظمی از کشور را از لوث وجود مین‌های دشمن پاکسازی کرد که در این زمینه فردا گزارشی به مردم ارائه خواهد شد.

امیر حاتمی در پاسخ به سوال دفاع‌پرس و در واکنش به ادعای اخیر نتانیاهو مبنی بر اینکه ایران موشک‌های دوربرد و نقطه‌زن به یمن ارسال کرده است، عنوان کرد: یمنی‌ها یک ملت باهوش، مقاوم و توانمند هستند و آنچه که تا به امروز نشان داده‌اند، نوآوری‌های خودشان بوده است.

وی ادامه داد: کمک‌هایی که جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهد در حد کمک‌های مستشاری و به عنوان حمایت از یک ملتی که تحت ظلم شدید قرار گرفته است، صورت می‌گیرد.

وزیر دفاع گفت: ملت یمن به شکلی ناجوانمردانه و ظالمانه از سوی دشمنانش مورد تهاجم قرار گرفته، حق و حقوقش ضایع شده و بر اثر تهاجمات و محاصره همه‌جانبه با تلفات انسانی زیادی مواجه شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار