ابراز نگرانی موگرینی از گام برجامی ایران در فردو

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به گام جدید ایران در زمینه کاهش تعهدات برجامی واکنش نشان داد.
کد خبر: ۳۶۹۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۸ - 11November 2019

ابراز نگرانی موگرینی از گام برجامی ایران در فردوبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) بعد از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا دور شدن ایران از توافق هسته‌ای را مایه نگرانی اتحادیه اروپا خواند.

موگرینی در سخنان خود گفت که اقدام جدید ایران در زمینه تأسیسات فردو نگرانی عمده است.

وی همچنین عنوان کرد که منتظر گزارش اواخر دوشنبه آژانس بین‌المللی هسته‌ای درباره ایران است و سپس اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی حاضر در برجام به آن واکنش نشان خواهند داد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  در ادامه اظهار داشت: ممکن است جلسه کمیسیون مشترک برجام به زودی برگزار شود.

موگرینی تصریح کرد: در جلسه امروز وزرای خارجی اتحادیه اروپا در خصوص استفاده از مکانیسم پیش‌بینی شده در برجام برای حل اختلافات بحث نشد و درباره هرگونه اقدامی قرار است در کمیسیون برجام بحث شود.

وی همچنین تأکید کرد: جانشین او نیاز به مشورت درباره نحوه مدیریت کردن موضوعات مرتبط با برجام ندارد و خود همه موارد را به خوبی می‌داند.

خبرنگاری از موگرینی درباره صحبت‌های امروز «حسن روحانی»، رئیس جمهور ایران در خصوص اینکه ایران با بقای در برجام می‌تواند از مدتی دیگر سلاح بفروشد، سوال کرد که موگرینی اظهار داشت: «در این خصوص اظهار نظری نمی‌کنم.»

در همین زمینه «ژان آسل بورن» وزیر خارجه لوگزامبورگ نیز با انتقاد از رویکرد‌های اعمال تحریم آمریکا علیه ایران گفت: ما نمی‌خواهیم به این شکل این مسئله را حل کنیم. ما در برهه کنونی باید منتظر گزارش جدید آژانس بین‌المللی هسته‌ای در خصوص ایران باشیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها