وزیر دفاع اعلام کرد؛

آمادگی ایران برای انتقال تجربیات خود در عرصه مین‌زدایی به سایر کشورها

وزیر دفاع با اشاره به تجربه ایران در موضوع کشف و پاکسازی مناطق آلوده به انواع مواد منفجره گفت: آماده در اختیار گذاشتن تجربه و دانش خود به کشور‌های جهان هستیم.
کد خبر: ۳۶۹۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷ - 12November 2019

آمادگی ایران برای انتقال تجربیات خود در عرصه مین‌زدایی به سایر کشورهابه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم افتتاح مرکز آموزش بین‌المللی مین‌زدایی اظهار داشت: این مرکز حاصل تجربه هشت سال جنگ تحمیلی و خون شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای عرصه مین‌زدایی کشور در نهایت حاصل درد و رنج جانبازان سرافرازی است که در این راه متحمل جراحت‌های شَدید شدند.

وزیر دفاع با بیان مخاطرات و آثار به جا مانده از اقدامات دشمن در جنگ تحمیلی افزود: مین ها، گلوله‌ها و مواد منفجره عمل نکرده از دوران جنگ تحمیلی و اقدامات تروریستی همواره یکی از موضوعات مهم کشور ما در مبارزه و مواجهه با دشمن و تروریسم محسوب می‌شده است.

امیر حاتمی با بیان اینکه از دوران جنگ تحمیلی حدود ۲۰ میلیون مین و گلوله عمل نکرده به جا مانده بود، گفت: به‌حمدالله با فعالیت‌های شبانه‌روزی مرکز مین‌زدایی وزارت دفاع و تکیه بر دانش و ظرفیت‌های علمی و بومی، این رقم بسیار کاهش یافته است و کشوری صاحب تجربه در موضوع کشف و پاکسازی انواع مناطق آلوده مین هستیم.

وزیر دفاع در تشریح چگونگی راه‌اندازی مرکز آموزش بین المللی مین‌زدایی بیان کرد: با تلاش و کار جهادی و انقلابی همکاران سختکوش در مرکز مین‌زدایی وزارت دفاع، معاونت مهندسی دفاعی و پدافند غیر عامل و امور بین‌الملل وزارت دفاع این مرکز با کمترین هزینه و با رویکرد کاملاً علمی و کاربردی آماده بهره‌برداری شده است.

وی با بیان اینکه مخاطرات ناشی از مین‌ها به مردم بی دفاع نیز آسیب می‌رساند، گفت: تا کنون بیش از شش هزار نفر از هموطنان ما به واسطه مین و گلوله‌های عمل نکرده، مجروح و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر شهید شدند.

سرتیپ حاتمی تصریح کرد: ما دومین کشور آلوده به مین در سطح دنیا محسوب می‌شدیم و امروز تمام تلاش خود را برای پاکسازی کامل مناطق آلوده به مین در کیان سرزمین اسلامی به کار بسته‌ایم.

وزیر دفاع با اشاره به کشور‌های افغانستان، عراق، آذربایجان و سوریه که به دلیل جنگ و درگیری‌های تروریستی با معضل مین و مواد منفجره روبه‌رو هستند، گفت: مرکز پیشرفته آموزش بین المللی مین‌زدایی بشر دوستانه جمهوری اسلامی که مطابق با استاندارد‌های بین‌المللی و با مطالعه دقیق مراکز آموزش مین‌زدایی سایر کشور‌ها تجهیز شده است، این آمادگی را دارد تا با پذیرش کشور‌های درگیر انواع مین، گلوله و مواد منفجره، با دانش و تجربه خود در راستای آموزش مقابله با این تهدیدات و استقرار صلح و امنیت جهانی گام‌های اساسی بردارد.

وی در همین زمینه افزود: وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با تجهیز و راه‌اندازی این مرکز آموزش بین‌المللی می‌تواند کارکنان نیرو‌های مسلح را در این مرکز پذیرش کند و بالاترین آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برابر آخرین تهدیدات حوزه مین و مواد منفجره را در اختیار دانش‌پژوهان قرار دهد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار