سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

جنگ امروز اقتصادی، فرهنگی و رسانه‌ای است/ ایران نقشه تجزیه منطقه توسط استکبار را خنثی کرد

سیدحسین نقوی حسینی با بیان اینکه جنگ امروز اقتصادی، فرهنگی و رسانه‌ای است، گفت: وقتی خبر دستگیری روح‌الله زم رسانه‌ای شد، بنده از طرف کمیسیون امنیت ملی بیانیه‌ای صادر کردم به این عنوان که «بار دیگر پهپاد آمریکا ساقط شد، اما این بار پهپاد رسانه‌ای آمریکا».
کد خبر: ۳۶۹۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۷ - 16November 2019

«سیدحسین نقوی حسینی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از خبرگزاری دفاع مقدس در خصوص ترویج فرهنگ دفاع مقدس و نقش این دوران در زمینه‌سازی ایجاد تمدن نوین اسلامی با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس به گفت‌وگو نشست که مشروح آن به شرح زیر از نظر مخاطبان گرامی می‌گذرد:

دفاع‌پرس: برخی دوران دفاع مقدس را تمام شده دانسته و تلاش برای ترویج فرهنگ آن را بیهوده می‌دانند. به نظر شما آیا آن دوران دیگر برای نسل‌های امروز بهره‌ای نخواهد داشت؟

دوران دفاع مقدس انصافاً یکی از گنجینه‌های فراموش‌نشدنی تاریخ کشورمان به‌ویژه در دهه اول انقلاب اسلامی است. این گنجینه ظرفیت‌ها و ابعاد خیلی زیادی دارد و سال‌ها طول می‌کشد تا بتوانیم تمام منابع و حقایق این گنجینه‌ را کشف کنیم و به نمایش بگذاریم. بنده به عنوان رزمنده‌ای که دوران دفاع مقدس را تجربه و درک کرده است با صراحت می‌گویم که تمام نهادها و دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی کشور در برجسته‌سازی فرهنگ و دستاوردهای دوران هشت سال دفاع مقدس رسالت بزرگی بر دوش دارند که باید قاطعانه در عملیاتی کردن آن‌ها تلاش کنند. طی بازدید از خبرگزاری دفاع مقدس متوجه شدم که این خبرگزاری به طور تخصصی در مسیر حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های دفاع مقدس رسالت خود را به نحو احسن انجام می‌دهد؛ لذا نقش رسانه در این مسیر طولانی بی‌بدیل است.

///

جنگ امروز اقتصادی، فرهنگی و رسانه‌ای است

اینکه عده‌ای بر این باورند دوران دفاع مقدس پایان یافته، بی‌انصافی و نشات گرفته از عدم آگاهی و درک آن‌ها نسبت به مسائل و وقایع مهم و روز دنیاست؛ چراکه آن‌ها از برنامه‌ریزی و توطئه‌چینی استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی خبر ندارند. ما همیشه در تلاش و تکاپو در حوزه دفاعی هستیم؛ اما ابزار، روش و نوع جنگ با ما تغییر کرده است. ما همیشه در حال جنگ هستیم و این جنگ تا وجود ظالم و مظلوم ادامه دارد و تمام‌نشدنی است؛ چراکه جمهوری اسلامی نظم استکبار جهانی را به هم ریخته و برای برهم زدن توطئه‌ها و اهداف آن‌ها کارهای بزرگی انجام داده است. در دوران هشت سال دفاع مقدس جنگ دشمن با ما از منظر نظامی و سلاح این نبرد توپ و تانک بود اما امروز دشمنان جمهوری اسلامی علی‌رغم متحمل شدن شکست‌های سنگین در جنگ تحمیلی، به جنگ نرم فرهنگی و اقتصادی با ملت و کشورمان رو آوردند و طبیعی است که در این میدان هم افرادی شهید، جانباز و اسیر می‌شوند. وقتی که خبر دستگیری روح‌الله زم رسانه‌ای شد، بنده از طرف کمیسیون امنیت ملی بیانیه‌ای صادر کردم به این عنوان که «بار دیگر پهپاد آمریکا ساقط شد، اما این بار پهپاد رسانه‌ای آمریکا».

ایران نقشه تجزیه منطقه توسط استکبار را خنثی کرده است

لبنان، سوریه، عراق و کشورهای اسلامی منطقه به اتحادی دست پیدا کرده‌اند که منجر به وحشت دشمنان و در راس آن‌ها دولتمردان آمریکایی شده است. آمریکایی‌ها روزی به دنبال تجزیه سوریه و عراق بودند و خواهان این بودند که سه کشور در عراق تأسیس کنند اما جمهوری اسلامی ایران مهم‌ترین عامل در تقابل با اهداف آمریکا و متحدانش بود. آمریکایی‌ها دنبال تجزیه سوریه بودند و می‌خواستند سوریه را به سه بخش تقسیم کنند که باز ایران در مقابل زورگویی‌هایشان ایستاد بنابراین پیروزی جبهه مقاومت بینی آمریکایی‌ها را در منطقه به خاک مالید. در تاریخ آمریکا اینکه رئیس جمهورشان فرمان اجرایی صادر کرده باشد و 24 ساعت بعد فرمان خود را لغو کند بی سابقه است؛ لذا این اتفاق نادر در مواجهه با جمهوری اسلامی زمانی رخ داد که ترامپ دستور جنگ علیه کشور ما را صادر کرده بود و پس از آن در کمتر از 24 ساعت فرمان خود را نقش کرد و این امر نشان از قدرت ایران در برابر قدرت‌های استکباری جهان است.

///

توانایی نسل جوان در خنثی‌سازی توطئه دشمنان

دفاع‌پرس: با توجه به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی و به ویژه شکست دشمن بعثی در جنگ تحمیلی منجر به افزایش کینه دشمنان نظام و انقلاب اسلامی شده و آن‌ها برای ضربه زدن به کشور ما از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، شما به عنوان یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس تا چه اندازه ترویج فرهنگ و ارزش‌های دوران دفاع مقدس را در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان موثر و مفید می‌دانید؟

باید بپذیریم که وضعیت امروز کشور همچون دوران هشت سال دفاع مقدس است و ما مورد هدف دشمنان قرار گرفته‌ایم، با این تفاوت که در دوران جنگ تحمیلی، ابزار دشمنی بدخواهان نظام و انقلاب اسلامی، توپ و تانک و امثالهم بود، اما در حال حاضر دشمن از طریق جنگ نرم و متوسل شدن به انواع و اقسام حربه‌ها می‌کوشد تا باور و اعتقادات مذهبی و ارزشی ملت و به خصوص نسل جوان ما را تضعیف و تخریب کند؛ چراکه آن‌ها به خوبی دریافته‌اند که توان مقابله با جمهوری اسلامی از منظر نظامی را ندارند؛ در حقیقت هدف غربی‌ها از تحریک صدام برای راه اندازی جنگ علیه ما، نابودی انقلاب اسلامی نوپای کشورمان بود و به هیچ عنوان پیروزی ما در این نبرد در مخیله ابرقدرت‌های جهان که رژیم بعث عراق را در جنگ علیه ایران اسلامی یاری و حمایت می‌کردند، نمی‌گنجید؛ لذا در این برهه از زمان که امنیت ما در قیاس با امنیت کشور‌های منطقه مثال زدنی است، همین مسئله باعث آشفتگی و خشم آمریکا و متحدانش شده است؛ شبانه روز تلاش می‌کنند تا به طرق مختلف و به خصوص از دریچه‌های فرهنگی اهداف و سیاست‌های ضدایرانی خودشان را دنبال کنند. اگر چه دشمن با تمام قوا به میدان جنگ نرم فرهنگی با ملت و کشور ما آمده، اما نسل جوان ما همچون نسل دیروز که در دوران دفاع مقدس، دشمن را در تحقق اهدافش ناکام گذاشت، امروز نیز با هوشیاری، بصیرت و درایتی که از پدران خود که همان یادگاران دوران دفاع مقدس هستند، به ارث برده‌اند، مانع از پیشروی دشمنان در مسیر تحقق اهداف و آرزو‌های نامشروعشان خواهند شد.

///

دفاع‌پرس: وظیفه مسوولان در قبال رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس که از زندگی‌شان برای کشور گذشتند، چیست؟

امروز که با عنایات خداوند متعال و رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، نظام جمهورى اسلامى کشورمان با سرفرازى و قدرت به مسیر خود که همان مسیر تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است، با استوارى به پیش مى‌رود، بر تمام آحاد جامعه و به خصوص ما مسوولان واجب است که با یادآوری و پاسداشت شهادت‌طلبی‌ها و ایثار تمام کسانی که در جنگ تحمیلی از ملت و کشور دفاع کردند، رشادت‌ها، از خودگذشتگی‌ها و حماسه‌های حماسه‌سازان آن دوران را زنده نگه داریم؛ در حقیقت بیان وقایع و رخداد‌های دوران دفاع مقدس برای نسل جوان امروز و تلاش خالصانه در جهت ترویج و نهادینه کردن ارزش‌های دوران هشت سال دفاع مقدس باید جزو اولویت‌های تمام مسوولان باشد؛ چراکه دشمن پس از شکست در دفاع مقدس، آرایش حمله خود را تغییر داده و به تهاجم فرهنگی و جنگ نرم روی آورده است که اولین نقطه هدف حمله کنندگان جنگ نرم، باور‌ها و اعتقادات ارزشی مردم است.

تهاجم همه‌جانبه دشمن به باورهای مردم

دشمنان نظام و انقلاب اسلامی ما در اتاق‌های فکر خود به این نتیجه رسیده‌اند که تنها راه شکست نظام جمهوری اسلامی ایران، تضعیف و از بین بردن سه رکن انقلاب اسلامی کشورمان یعنی «ولایت فقیه»، «ایمان و باور‌های دینی» و «وحدت و مشارکت ملت» در تمام عرصه‌ها است. در حقیقت بدخواهان و معاندان نظام و انقلاب اسلامی ما با ناامن کردن کشور‌های همسایه و با فرقه‌سازی در جهت تهاجم به ارزش‌های اسلامی و اعتقادی و ساختار سالم جامعه و خانواده و همچنین با ترویج بی عفتی در فضا‌ی مجازی، شبکه‌های ماهواره‌ای، شبکه‌های اجتماعی و...، برای تضعیف باور‌های دینی و اعتقادی ملت ما تلاش‌های جدی صورت داده‌اند.

///

از اهداف مهم دشمن در این حمله همه‌جانبه، تغییر سبک زندگی اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت به سبک زندگی غربی و تحمیل فرهنگ پوچ مصرف گرایی و برهنگی به اکثریت جامعه و به خصوص قشر جوان است که این میدان جهاد اکبر، رشادت‌ها و معنویت زمان دفاع مقدس را می‌طلبد؛ یقینا ضمن باور قلبی به این مسئله که دفاع ما در مواجهه با کینه‌ورزی دشمنان تمامی ندارد، باید مقابل این حملات سخت و خانه برانداز دشمن، اقدامات کارسازی صورت داد و می‌طلبد که با همدلی و همیاری همه دستگاه‌ها و مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی در جهت خنثی‌سازی توطئه‌ها و تهدیدات دشمن به خصوص در بحث مبانی اعتقادی، خانواده، عفاف و حجاب و تربیت نسل جوان امروز کشور، سخت تلاش کنیم.

لزوم بازتعریف ارتباط نسل‌های اول و دوم انقلاب با جوانان

یکی از راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی غربی‌ها پیوند نسل جوان کنونی کشور با نسل اول و دوم انقلاب اسلامی است و در تحقق این امر مهم رسانه نقش مهمی دارد؛ لذا خبرگزاری دفاع مقدس که به طور تخصصی به ترویج فرهنگ و ارزش‌های دوران هشت سال دفاع مقدس پرداخته و در این مسیر خالصانه تلاش می‌کند، ضمن اینکه نسبت به سایر خبرگزاری‌ها، رسالت خطیر و بزرگ‌تری بر دوش دارد، در آگاهی بخشیدن مخاطبانش نسبت به دستاورد‌های انقلاب اسلامی و ارزش‌ها و برکات دوران دفاع مقدس می‌تواند نقش اساسی و مهمی ایفا کند؛ از این رو ما هرچه در تحکیم و انس گرفتن ملت و به خصوص نسل جوان امروز، با رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس اقدام کنیم، توانسته‌ایم کشور را از خطرات احتمالی دشمنان که عمده آن‌ها در جنگ نرم علیه ما خلاصه می‌شود، مصون و محفوظ بداریم.

این شعار نیست و حقیقتا دشمن از نهادینه شدن فرهنگ و ارزش‌های دوران دفاع مقدس در جامعه و الگوگیری جوانان از رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی به شدت وحشت دارد؛ چراکه می‌داند الگوگیری از حماسه‌سازان دوران هشت سال دفاع مقدس منجر به پرورش غیورمردانی خواهد شد که سخت جنگیدند و نگذاشتند هدف و آرزو‌های ابرقدرت‌های جهانی علیه ایران محقق شود. علت اصلی اینکه آمریکایی‌ها، حضور و نقش جمهوری اسلامی در منطقه و کمک به مردم بی‌پناه و مظلوم عراق و سوریه را بر نمی‌تابند، وحشت دولتمردان این کشور از الگوگیری مردم و نیرو‌های جهادی و آزادی‌خواه منطقه از سبک و سیره نظام و انقلاب اسلامی ماست؛ چراکه ما در ابتدای ظهور انقلاب اسلامی، در جنگی نابرابر با قدرت‌های بلوک غرب و شرق قرار گرفتیم که پیروزی ما در این جنگ، کم از معجزه نداشت، مقاومت و همبستگی، اتحاد و انسجام مردم ما منجر به شکست سنگین دشمن شد.

صدور انقلاب اسلامی، کابوس امروز استکبار جهانی

آمریکایی‌ها و متحدانش که طعم تلخ شکست از جمهوری اسلامی را در جنگ تحمیلی چشیده‌اند، به خوبی می‌دانند که صدور انقلاب اسلامی ما به سایر کشور‌های آزادی‌خواه منجر به شکست‌های سنگین و پی در پی نظام سلطه خواهد شد؛ کمااینکه ریشه کن شدن داعش در عراق و سوریه به واسطه اقتباس مردم و ارتش این دو کشور از مقاومت و سبک و سیره رزمندگان و شهدای ما در هشت سال دوران دفاع مقدس بود.

///

دفاع‌پرس: طبق نظر برخی کارشناسان آرامش و آسایش نسبی جامعه در دوران دفاع مقدس با وجود تبعات سخت جنگ بیش از چند سال اخیر بوده است، به نظر شما آیا این ادعا صحیح است؟

یکی از عمده دلایلی که امروز اقتصاد ما را با بحران مواجه کرده است، علاوه بر اعمال تحریم‌های آمریکا، عدم توجه برخی مسوولان به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اقتصاد است؛ چراکه اگر مسوولان در دولت‌های مختلف فرمایشات و دغدغه‌های ایشان در خصوص بهبود وضعیت اقتصادی را مورد توجه و در دستور کار خود قرار می‌دادند، امروز ما شاهد بروز چنین چالش‌های اقتصادی نبودیم. در حقیقت تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به خاطر غفلت مسوولان در طول سال‌های گذشته در رسیدگی به اقتصاد کشور است.

ضرورت توجه ویژه به شعار «همت مضاعف و کار مضاعف»

یکی دیگر از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی «همت مضاعف و کار مضاعف» است، این در حالی است که طبق بررسی‌های انجام شده در کشور ما میزان کار مفید در ادارات یک ساعت است. البته به این معنا نیست که همه یکسان فعالیت می‌کنند؛ به طور مثال عده‌ای هم هستند که تمام توجه خودشان را به بهتر و درست انجام دادن وظایفشان معطوف کردند. حضرت امام خامنه‌ای با توجه به سن و سالشان روزانه حدود 16 ساعت فعالیت دارند که این فعالیت‌ها از طلوع آفتاب با مطالعات،‌ برگزاری کلاس‌های فقهی و سخنرانی‌ها و سایر امور دیگر آغاز می‌شود. اما متاسفانه برخی از مسوولان ما در اداره‌ها طوری که شایسته است، فعالیت نمی‌کنند. در حقیقت اگر هر کسی به زعم خود وظایفش را به بهترین نحو احسن انجام داده بود، وضعیت کنونی کشور بدون‌ِ شک در شرایط بهتری قرار داشت و می‌توانستیم به جایگاهی در حوزه اقتصادی برسیم که نه تهدید بر ما اثر داشته باشد و نه تحریم!

موضوع مدیریت جهادی که یکی دیگر از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی است، اگر در اولویت‌های مسوولان قرار بگیرد، قطعا راهگشا خواهد بود. ما اگر اوایل ظهور انقلاب را مورد بررسی قرار دهیم متوجه می‌شویم که «اقتصاد مقاومتی»، «همت و کار مضاعف» و «مدیریت جهادی» در آن دوران به خوبی اجرا می‌شد. بنده به یاد دارم کسانی که در نهادهای مختلف خدمت می‌کردند چنان به کار و تلاش مشغول بودند که گاهی این فعالیت‌ها مانع از حضور این عزیزان طی چند ماه در منزلشان می‌شد؛ اوایل انقلاب اگر در مجموعه‌ای حضور پیدا می‌کردیم، متوجه نمی‌شدیم که رئیس کیست، مسوول کیست، کارگر و آبدارچی کیست؛‌ چرا که همه ساده‌زیست بودند و هیچ کسی خود را بر دیگری ارجح نمی‌دید. چه اتفاقی افتاده که در جامعه کنونی ما، با توجه به اینکه سال‌های طولانی از زمان انقلاب نگذشته است، میان مسوولان و مردم شکاف عمیقی ایجاد شده است؛ لذا همین کم کاری‌های برخی مسوولان باعث شده تا مردم با مشکلاتی دست به گریبان باشند که در دوران دفاع مقدس از آن‌ها اثری نبود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار