استان سمنان میزبان 151 شهید گمنام دفاع مقدس و 47 یادمان است

استان سمنان میزبان 151 شهید گمنام دفاع مقدس است که در 47 یادمان به پایگاه‌های عظیم و بزرگ فرهنگی انقلابی تبدیل شده است.
کد خبر: ۳۷۰۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳ - 14November 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، برگزاری کمیته سیاست‌گذاری، هماهنگی و نظارت بر خاکسپاری و تعیین مکان دفن شهدای و طراحی یادمان‌های شهدای گمنام با حضور اعضا کمیته و مهمانان ویژه با ریاست سرهنگ «محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان برگزار شد.

در این دیدار سرهنگ «محمد حسن سلامی» اظهار داشت: استان سمنان میزبان 151 شهید گمنام دفاع مقدس است که در 47 یادمان به پایگاه‌های عظیم و بزرگ فرهنگی انقلابی تبدیل شده است که از این تعداد 29 یادمان  تکمیل و 18 یادمان در حال احداث است که تا پایان سال 99 تمامی یادمان شهدای گمنام  تکمیل خواهند شد.

وی ادامه داد: مزار شهدای گمنام در هر منطقه‌ای كه باشد، روحيه ايثارگری را ترويج می‌كند و بهترين شرايط را براي تبيين ارزش‌های انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس به وجود می‌آورد كه بايد به نحو احسن از آن استفاده كرد.

سلامی گفت: باید در تدفین شهدای گمنام  و ساخت یادمان  مواردی همچون، زمین پاک و مطهر که محل شبهه و منازعه و مصادره نباشد، دسترسی به محل مورد نظر به لحاظ بُعد و فاصله آسان باشد، محل آرامش و طمأنینه و احساس امنیت، داشتن چشم انداز بصری، قابلیت مانور برای ساخت و ساز و توسعه اجتماعات بزرگ مراسم‌ها، محل وحدت و هم‌گرایی بین قومیت‌ها، استقلال مکانی نقطه که تحت‌الشعاع بناهای همجوار قرار نگیرد، سابقه و پیشینه خوب و... رعایت شود.

در  این کمیته پس از بررسی و تبادل نظر، اختصاص شهید گمنام به صدا و سیمای مرکز سمنان، دانشگاه پیام نور شهرستان سمنان و روستای اعلاء مورد تاکید اعضای کمیته قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار