مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس مطرح کرد؛

ضرورت ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس در تمامی حوزه‌های علمیه استان فارس

سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» بابیان اینکه روحانیت در دفاع مقدس نقش ارزشمند و تاثیرگذاری داشتند، گفت: در نظر داریم با همکاری حوزه‌های علمیه استان دو واحد درس آشنایی با دفاع مقدس در تمامی مدارس حوزه‌های علمیه استان ارائه شود.
کد خبر: ۳۷۰۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ - 14November 2019

ضروریت ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس در تمامی حوزه های علمیه استانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس صبح امروز (پنج‌شنبه) در دیدار با حجت‌الاسلام استوار میمندی مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس با بیان اینکه روحانیت در دوران دفاع مقدس نقش آفرین بودند و در روحیه و مسائل عقیدتی رزمندگان بسیار تاثیرگذار بودند، اظهار داشت: در حال حاضر درس آشنایی با دفاع مقدس در بعضی از مدارس حوزه‌های علمیه استان ارئه می‌شود که به نظر می‌رسد ضرورت دارد در تمامی حوزه‌های علمیه استان این دو واحد درس آشنایی با دفاع مقدس تدریس شود تا جوانان مشتاق در این مدارس با دوران با شکوه دفاع مقدس آشنا و در جهت اشاعه این فرهنگ ارزشمند برای نسل‌های آینده تلاش کنند.

وی بیان داشت: ارایه این درس در مدارس حوزه های علمیه مستلزم همکاری مدیریت حوزه‌های علمیه استان است که در این مورد نیز مدیریت حوزه‌های علمیه آمادگی لازم را دارد که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس در مدارس حوزه‌های علمیه استان باشیم.

کوشکی افزود: این اداره کل امادگی دارد با همکاری مدیریت حوزه‌های علیمه استان نسبت به برگزاری دوره‌های روایتگری ویژه طلاب و روحانیون را برگزار کند تا آنها بتوانند دستاوردها و رشادت‌های رزمندگان را به جامعه تبیین شود.

مدیرکل حفظ آثار و نقش ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: نقش‌آفرینی‌های روانیت در دفاع مقدس بر هیچ کس پوشیده نیست و در این راستا آمادگی  ثبت نقش روحانیت در دفاع مقدس را در قالب دانشنامه دفاع مقدس را داریم و خاطرات بسیاری از روحانیت استان که در دفاع مقدس حضور داشتند در قالب تاریخ شفاهی ثبت و ضبط شده است.

وی گفت: آمادگی لازم جهت حمایت از پایان نامه‌های طلاب حوزه‌های علمیه با موضوع دفاع مقدس را داریم و اگر در این حوزه پایان نامه‌های ارائه شود از آنها حمایت خواهد شد و همچنین در چاپ کتاب با موضوع روحانیت و دفاع مقدس نیز آماده حمایت و همکاری هستیم.

در این جلسه مدیر حوزه‌های علمیه نیز با بیان جایگاه و نقش طلاب و روحانیون در جامعه و عرصه‌های مختلف، آمادگی حوزه‌های علمیه جهت همکاری با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها