آیت‌الله تسخیری:

عادی‌سازی روابط کشور‌های عربی با اسرائیل، غیرقابل پذیرش است

آیت‌الله تسخیری گفت: عادی سازی روابط با اسراییل توسط برخی کشور‌های عربی، از سوی محور مقاومت و جهان اسلام غیرقابل پذیرش است.
کد خبر: ۳۷۰۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳ - 14November 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی صبح امروز (پنحشنبه) با حضور حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور، آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و ۳۵۰ نفر از نخبگان بیش از ۹۰ کشور جهان در سالن اجلاس سران اسلامی آغاز به کرد.

براساس این گزارش، آیت‌الله محمد علی تسخیری، رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور جهان اسلام، در این مراسم ضمن تبریک میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام صادق (ع) اظهار داشت: رفتار خیانت آمیز و منجر به تسلیم شدن، اصطلاحاتی مانند جنگ و صلح را وارد ادبیات سیاسی کرد که هدف آن توجیه رفتار سازشگرایان بود.

وی با بیان اینکه زمانی که آمریکا در دهه ۸۰ میلادی، نظم نوین جهانی را اعلام کرد و به نظام‌های منطقه‌ای و امنیتی از جمله جهان اسلام اشاره کرد، روند عادی سازی روابط شکل گرفت، گفت: عادی سازی روابط جلوه جدیدی از رفتار‌های سازشگرایانه بود، در این راستا به رسمیت شناختن اسراییل از سوی برخی کشور‌ها و ایجاد دفاتر حافظ منافع اسراییل در آنجا، گروه‌ها و حامیان اسراییل را تشکل رسمی داد.

آیت‌الله تسخیری در پایان خاطرنشان کرد: عادی سازی روابط با اسراییل توسط برخی کشور‌های عربی، از سوی محور مقاومت و جهان اسلام غیرقابل پذیرش است.

وحدت تنها راه عبور از حوادث اخیر جهان اسلام است

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام سید صدرالدین قبانچی، امام جمعه نجف در این مراسم با تأکید بر این‌که جهان به ویژه جهان اسلام شرایط تازه‌ای را تجربه می‌کند، اظهار داشت: مهم‌ترین مسأله در این شرایط وحدت مردم است که خوشبختانه تحولات بزرگی در زمینه وحدت رخداده است. به سبب همین وحدت، شاهد سرافکندگی طواغیت زمان و گروه‌های تروریستی همانند داعش هستیم.

وی با بیان این‌که مسلمانان با شکست گروه‌های تکفیری نشان دادند که تندروی در اسلام ممنوع است، گفت: جبهه مقاومت با حمایت جمهوری اسلامی ایران، شاهد فعالیت‌های پویایی است. حتی بسیاری از کشور‌های غیر اسلامی نیز از وحدت کشور‌های اسلامی الگو گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام قبانچی با بیان این‌که عراق راه مقاومت را انتخاب کرده است، این راه را مسیر اسلام دانست و گفت: مردم عراق در از بین بردن جنگ فرقه‌ای موفق بوده‌اند و تمامی تلاش‌ها برای تجزیه این کشور را ناکام گذاشتند. یکی از اندوخته‌های مردم عراق این است که اجازه نمی‌دهند، هر کسی درباره تفرقه، سخن بگوید.

امام جمعه نجف اشرف با تأکید بر این‌که اسرائیل، آمریکا و برخی از کشور‌های مرتجع منطقه به دنبال سوءاستفاده از حوادث اخیر عراق بودند، گفت: مردم خواسته‌های به حق دارند که مسئولان باید برای تحقق آن‌ها تلاش کنند، ولی در عین حال نباید اجازه سوء استفاده به دشمن داده شود.

وی با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل به دنبال سرنگونی دولت مردمی عراق بودند، ولی به برکت مرجعیت، مردم، وحدت خود را حفظ کرده و از این توطئه جلوگیری کردند، گفت: مردم عراق توانستند در برابر اظهارات نابخردانه آمریکا ایستادگی کنند. مردم تصمیم گرفتند اجازه دخالت به هیچ دولت خارجی را ندهند.

براساس این گزارش، در حاشیه برگزاری سی و سومین کنفرانس وحدت، نماز باشکوه وحدت با حضور پیروان مذاهب اسلامی در سالن احلاس سران به امامت «علامه فرفور» از علمای برجسته سوریه برگزار شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار