امام جمعه بوشهر:

وحدت رمز تعالی و پیشرفت جامعه است

آیت الله «غلامعلی صفایی بوشهری» گفت: وحدت رمز تعالی و پیشرفت جامعه است که در استان بوشهر  شیعه و سنی از دیرباز کنار هم بوده و مقوله مهم وحدت و برادری  را به معنی واقعی نمایان کردند.
کد خبر: ۳۷۰۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹ - 15November 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، آیت الله «غلامعلی صفایی بوشهری» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر اظهار داشت: طرح راه‌آهن بندر ماهشهر- بصره به عنوان طرح راه‌آهن خلیج فارس باید تا امتداد بوشهر، عسلویه و سواحل مکران توسعه پیدا کند. 

صفایی بوشهری گفت: این خط آهن همچنین مقرر شده از سمت بصره نیز به کشور سوریه متصل شود که این روند اهمیت آن را دوچندان می‌کند.

وی بیان کرد: طرح راه‌آهن مرکز ایران به بوشهر نیز که در گذشته داده شده تاکنون به نتیجه چندانی نرسیده و انتظار است مسئولان اهتمام جدی تر در اجرا این پروژه داشته باشند.

صفایی بوشهری ادامه داد: بدون شک اتصال استان بوشهر به خط ریلی زمینه ساز فعال شدن بنادر این استان و رونق بخش اقتصاد خواهد شد.

وی گفت: در حوزه اقتصادی نرخ بیکاری در استان بوشهر همچنان اندکی بالا است که باید مسئولان استان با بهره گیری از ظرفیت‎ها در راستای بهبود آن تلاش کنند.

صفایی بوشهری افزود: استان بوشهر در حوزه‎های مختلف ظرفیت‎های فراوانی را در خود نهفته که این چنین شرایط ایجاب کرده بیکاری استان به حداقل برسد.

وی ادامه داد: در موضوع بحران کمبود آب شرب در استان بوشهر نیز انتظار است با پیگیری جدی‎تر مشکل مردم در این بخش به طور کامل برطرف شود.

وی عنوان کرد: در این ارتباط از رئیس سازمان انرژی اتمی تقاضا شده دو رآکتور جدید نیروگاه اتمی بوشهر همراه با تامین آب بوشهری‌ها باشد که در این زمینه صالحی اعلام داشتند همزمان با احداث این راکتورها امکان تامین 400 هزار مترمکعب آب شرب برای بوشهر وجود دارد.

صفایی بوشهری تصریح کرد: با این وجود انتظار است مسئولان استانی به طور جد پیگیر این موضوع باشند تا مشکل کمبود آب شرب استان بوشهر برای همیشه برطرف شود.

وی همچنین با گرامیداشت ولادت حضرت محمد و هفته وحدت گفت: وحدت رمز تعالی و پیشرفت جامعه است که در استان بوشهر  شیعه و سنی از دیرباز کنار هم بوده و مقوله مهم وحدت و برادری  را به معنی واقعی نمایان کردند.

صفایی بوشهری همچنین با گرامیداشت روز کتاب و کتابخوانی اضافه کرد: مسئولان باید به این عرصه توجه ویژه داشته باشند چراکه اگر در جامعه‎ای فرهنگ کتاب‎خوانی نهادینه شود آن جامعه به پیشرفت و کمال سوق پیدا می‎کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار