امام جمعه اهواز:

زمان فداکاری مسئول نظام اسلامی باید در پیش باشد

سید عبدالنبی موسوی فرد گفت: پیامبر(ص) در سختی‌ها خود و اهل بیت(ع) را جلو می‌فرستادند تا مردم سالم بمانند؛ لذا هرگاه زمان فداکاری و کم بهره بردن باشد، مسئول نظام اسلامی باید در پیش باشد.
کد خبر: ۳۷۰۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷ - 15November 2019

هرگاه زمان فداکاری و کم بهره بردن باشد، مسئول نظام اسلامی باید در پیش باشد

به گزارش دفاع‌پرس از اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید«عبدالنبی موسوی فرد» در ابتدای خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز به رواج مدهای امروزی در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: در مورد کاشت ناخن از باب دلسوزی عرض می‌کنم که این هنر شیطان است که بانوان ما را درگیر خود می‌کند. بانوان ما باید مثل حضرت مریم(س) باشند. زن می‌تواند خود را در دربار فرعون هم رشد دهد و همچون آسیه شود.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان در مورد احکام شرعی کاشت ناخن افزود: حکم شرعی کاشت ناخن از نظر مقام معظم رهبری این است که می‌فرماید «بعد از کاشت باید با صرف هزینه ممکن، برطرف شود و اگر ممکن نشد یا مشقت غیرقابل تحمل داشت، وضو و غسل را باید جبیره‌ای انجام داد اما در صورت امکانِ برطرف کردن، اگر برطرف نکند، وضو و غسل جبیره باطل است».

وی با بیان این که پیامبر(ص) در آیات قرآن و روایات به عنوان الگو معرفی شدند عنوان کرد: آنچه که در جامعه امروز ما به عنوان الگوی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) به آن نیاز داریم این است که سیاست‌مداران و سیاست‌گذاران مثل سیاست پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) خوب عمل کنند. 

امام جمعه اهواز ادامه داد: در روایات آمده است که در زمان حضرت حجت(ع) اگر بنا است در جامعه کسی را به عنوان الگو معرفی کنیم، آن‌ها مسئولان هستند. یعنی مسئولان به گونه‌ای عمل می کنند که در زمان امام عصر(عج) الگو می‌شوند. در نظام اسلامی مسئولان باید به عنوان الگوی تقوا و امر به معروف و نهی از منکر مطرح شوند.

موسوی‌فرد تصریح کرد: امام علی (ع) می‌فرماید «سیره مستتر پیامبر(ص) این بود که زمانی که سختی‌ها به مردم فشار می‌آورد خودشان و اهل‌بیت(ع) پیشاپیش تحمل سختی‌ها بودند و در خط مقدم جنگ هم وقتی سختی‌ها به ما فشار می‌آورد به ایشان پناه می‌آوردیم». یعنی اگر فشار اقتصادی به جامعه وارد شده است باید مسئولان اول خود و خانواده‌های شان در این سختی باشند. پیامبر(ص) در سختی‌ها خود و اهل بیت(ع) را جلو می‌فرستادند تا مردم سالم بمانند فلذا هرگاه زمان فداکاری و کم بهره بردن باشد، مسئول نظام اسلامی باید در پیش باشد.

وی بیان کرد: بعضی به‌دنبال این هستند که کشور را چند قطبی کنند، اما تنها یک قطب در کشور است و در رأس آن آیت‌الله العظمی خامنه‌ای قرار دارد. اکنون مفاسد اقتصادی توسط قوه قضائیه مورد پیگیری قرار گرفته‌اند و کارخانه‌هایی که سال‌ها تعطیل بودند، اکنون فعال شده‌اند و این همان اصل نظام جمهوری اسلامی است.

موسوی‌فرد با اشاره به زلزله شهرستان میانه، گفت: در زمان سیل خوزستان تمام کشور به کمک ما آمدند اکنون بسیاری از روستاها دچار خسارت شدند و امیدوارم که خداوند به ما توفیق خدمت عنایت کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار