خلبان دوران دفاع مقدس مطرح کرد؛

بومی‌سازی دانش هوایی کشور با قدرت ایمان/گام دوم انقلاب، دفاع مقدسی دیگر

خلبان دوران دفاع مقدس معتقد است نیروی هوایی کشور توسط دانش بومی آموزش داده و اداره می‌شود و این توانمندی به واسطه روح ایمانی، قرآنی و انقلابی شکل‌گرفته است.
کد خبر: ۳۷۰۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵ - 16November 2019

بومی‌سازی دانش هوایی کشور با قدرت ایمان/گام دوم انقلاب، دفاع مقدسی دیگربه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سرتیپ خلبان محمود انصاری در شهر رستم‌آباد گیلان در یک خانواده مذهبی و اعتقادی متولد شد و پس از اتمام دوره ابتدایی به همراه خانواده به تهران عزیمت کرد.

این اعجوبه پرواز که بعدها به یکی از ستارگان پرواز کشور و دنیا تبدیل شد، به‌واسطه علاقه شدیدی که به پرواز و خلبانی داشت، بعد از فارغ‌التحصیلی دبیرستان، وارد دانشکده خلبانی نیروی هوایی ارتش شد.

دانش‌های هوایی ایران در آن زمان وی را اقناع نکرد و به‌ناچار برای فراگیری آموزش‌های پیچیده‌تر، عازم آمریکا شد.

ذکاوت و تیزهوشی محمود به‌قدری بالابود که توانست در دوره آموزش خلبانی جت در آمریکا عنوان بهترین شاگرد را کسب کند.

این خلبان خوش آوازه گیلانی پس از اتمام دوره‌های آموزش هوایی، به وطنش برگشت و با شروع جنگ نابرابر و ناجوانمردانه تحمیلی، تمام اندیشه‌ها و تجربه‌های هوایی‌اش را دوش با دوش خلبانان دیگر، برای دفاع از میهنش فدا کرد.

فرماندهی پایگاه‌های شکاری نوژه همدان، اصفهان، تهران، بوشهر، تبریز، شیراز و شرکت در مهم‌ترین نبردهای هوایی در هشت سال دفاع مقدس در کارنامه درخشان امیر سرتیپ خلبان انصاری به چشم می‌خورد.

وی افتخار داشته در دوران خدمتش با شهیدان عباس بابایی، سید علی اقبالی، مصطفی اردستانی، عباس دوران و دیگر دلاورمردان نیروی هوایی هم‌رزم باشد.

این اعجوبه پرواز، فرماندهی آشیانه جمهوری را هم بر عهده داشته و در خدمت حضرت آقا فرمانده کل قوا و بقیه مسئولین ارشد نظام بود.

ارج نهادن به مقام شهدا موجب دوام قوام انقلاب می‌شود

هم‌رزم شهید اقبالی دوگاهه، دوران پروازی شهید را علیرغم کوتاه بودن، پرآوازه و سرشار از توفیق دانسته و می گوید؛ شهید اقبالی به‌عنوان جوان‌ترین استادخلبان، الگویی از منش، معرفت، علم و بیش و اسطوره پرواز بودند.

سرتیپ خلبان محمود انصاری میهن‌پرستی و تعلق‌خاطر شهید اقبالی به وطن را وصف‌ناشدنی خواند و گفت: زمانی که شهید اقبالی در آمریکا دوره پروازی‌اش را تمام کرد به علت مهارت و تیزهوشی‌اش، کشور آمریکا از وی خواست در آن کشور بماند و تمام شرایط را برای زندگی خوب فراهم کرد اما سید علی نپذیرفت و به ایران برگشت.

به گفته وی، ارج نهادن مقام همه شهدا به‌ویژه شهید اقبالی یک تکلیف الهی است و موجب دوام و قوام انقلاب اسلامی می‌شود.

فرهنگ شهدا در مدارس و دانشگاه‌ها تدریس شود

پرداختن به شهدای شاخصی چون شهید اقبالی، به‌عنوان انسان‌های ارزشی و شخصیت‌های فرهنگ‌ساز نکته‌ای بود که این فرمانده عالی‌رتبه نیروی هوایی کشور تأکید می‌کند و می گوید؛ تجلیل از مفاخر علمی، فرهنگی، ورزشی و دیگر قشرها منوط به برقراری امنیت است و رزمندگان و نیروهای مسلح تأمین‌کننده نظم و امنیت هستند و لازم است تا از مفاخر نظم و امنیت و اسوه‌های ایثار و شهادت تجلیل و تکریم ویژه صورت گیرد.

انصاری، وجود نیروهای مسلح در کشور را موجب اقتدار، عظمت و سرافرازی دانسته و معتقد است؛ نیروهای مسلح با نثار شهید اقبالی‌ها و با پشتوانه دفاع طلبانه و جان نثارانه مردم، کشور را از گزند دشمنان مصون نگه‌داشته است و هشت سال دفاع مقدس نمونه بارزی از این جانبداری هاست که نظیر ندارد.

وی با تأکید بر تبیین ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب، دفاع مقدس و شهدای والامقام در مدارس و مراکز آموزشی، گفت: فرهنگ شهدا باید در مدارس و دانشگاه‌ها تدریس شود و دانش آموزان با سیره و مش شهید اقبالی‌ها و شهدای عزیز دیگر غریبه نباشند.

فرهنگ ایثار و شهادت است که اجازه نداده کسی نگاه چپ به ایران اسلامی داشته باشد

نهادینه شدن فرهنگ انقلابی در بین مدیران ادارات تأکید ویژه این ستاره پروازی کشور بود و می گوید؛ فرهنگ ایثار و شهادت باید در ادارات تبلور پیدا کند و مدیران باید با تفکر و اندیشه انقلابی و شهدایی عمل کنند.

انصاری، وجود ایمان ملی، روحیه ایثار، ازخودگذشتگی و شهادت‌طلبی را از شاخصه‌های مهم انقلاب اسلامی دانسته و می گوید؛ همین فرهنگ ایثار و شهادت است که اجازه نداده کسی نگاه چپ به ایران اسلامی داشته باشد.

به گفته وی، شهدا مسؤولیت سنگینی بر دوش ما گذاشته و آن‌هم حفظ و پاسداری از انقلاب اسلامی است که با معرفی شهدای عزیز، خوب کار کردن، فعالیت جهادی، رفتار و منش شهدایی داشتن، تحقق می‌پذیرد.

امروز نیروی هوایی کشور توسط دانش بومی آموزش و اداره می‌شود

بومی‌سازی دانش هوایی کشور بخش دیگر گفت‌وگوی این فرمانده عالی‌رتبه نیروی هوایی با خبرنگار فارس بود و گفت: اگر قبل از انقلاب خلبانان ما در کشورهای خارجی مثل آمریکا آموزش می‌دیدند امروز مفتخر هستیم که نیروی هوایی کشور توسط دانش بومی آموزش و اداره می‌شود و این توانمندی به واسط روح ایمانی، قرآنی و انقلابی شکل‌گرفته است.

انصاری، ایمان و آموزش را دو رکن پیروزی در هشت سال دفاع مقدس دانسته که با رهبری داعیانه معمار کبیر انقلاب همراه بود و به تبیین اهمیت و جایگاه بیانیه گام دوم انقلاب و منویات مقام معظم رهبری پرداخت و می گوید؛ بیانیه گام دوم انقلاب پیام معنوی و فرهنگی است که باید سرلوحه رفتار و اعمال جوانان قرار گیرد.

به گفته وی، ارتقای جایگاه فرهنگی و معنوی، خودشناسی، خداشناسی، قرآن‌شناسی، معرفت افزایی، بصیرت افزایی و دشمن‌شناسی محور اصلی بیانیه گام دوم انقلاب است که جوانان باید به آن توجه کنند.

تا نفس دارم آماده پروازم

این فرمانده دفاع مقدس، گام دوم انقلاب را یک نوع نبرد و دفاع مقدس دانسته و معتقد است؛ ابزارهای دشمن برای مقابله با نظام اسلامی تغییر کرده و باید جوانان عزیز که مخاطبان اصلی گام دوم انقلاب هستند ابزارها و تکنیک‌های دشمن را بشناسند و برای دفاع از آن مهارت افزایی کنند.

انصاری علیرغم اینکه سال‌هاست بازنشسته شده اما هنوز لباس خلبانی بر تن می‌کند و کوله‌پشتی پروازش آماده است، او می گوید؛ «تا نفس دارم آماده پروازم».

منبع: فارس

انتهای پیام/ 801

نظر شما
پربیننده ها