حاجی‌میرزایی عنوان کرد؛

تعامل وزارت آموزش و پرورش و ستاد کل نیروهای مسلح برای مهارت‌آموزی به جوانان

وزیر آموزش و پرورش از تعامل این وزارتخانه و ستاد کل نیروهای مسلح برای مهارت‌آموزی به جوانان خبر داد.
کد خبر: ۳۷۰۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ - 17November 2019

وزیربه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «محسن حاجی‌میرزایی» وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در همایش «پنجه‌های کارآمد، سربازان ماهر» اظهار داشت: آموزش و پرورش به عنوان نهاد متولی تربیت از هر تلاش و مشارکتی برای توسعه مأموریت‌ها و ایفای شایسته‌تر مسئولیت‌های خود استقبال می‌کند.

وی افزود: در همین رابطه، ستاد کل نیرو‌های مسلح گام‌های ارزشمندی برداشته است که در این راه همراه آن‌ها خواهیم بود و با همراهی یکدیگر آینده پرثمری را رقم خواهیم زد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ۳۴ درصد دانش‌آموزان به سمت آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانی می‌روند؛ یعنی یک میلیون و ۴۵۴ هزار نفر در ۴۳ رشته فنی و حرفه‌ای و ۱۶۰ شاخه کاردانش در حال کسب مهارت هستند.

حاجی‌میرزایی با اشاره به اینکه نفس جامعه، کیفیت و قابلیت‌های جامعه در پرتو یادگیری شکل می‌گیرد، اضافه کرد: تحقق آرمان‌هایی که جامعه در حوزه تمدن اسلامی و اعتلای ایران دنبال می‌کند در پرتو یادگیری‌های مؤثرتر شکل می‌گیرد؛ لذا بروز هر مشکل و مسئله‌ای به جریان یادگیری جامعه پیوند خورده است.

وی تصریح کرد: توانایی برای یک زیست مستقل و شرافتمند مرهون یادگیری است؛ براین اساس، چنانچه این موضوع به درستی شکل نگیرد، محصول آن به درماندگی در جامعه منجر خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی مرهون اتکا به ظرفیت‌های ملی جامعه است، عنوان کرد: نیروی انسانی را باید به حدی تجهیز کنیم تا در برابر همه تغییرات استوار باشد و این مهم، با یادگیری محقق می‌شود.

حاجی میرزایی با بیان اینکه آموزش و پرورش تجربیات را از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌کند، ادامه داد: در گذشته این‌گونه تصور می‌شد که دست‌یابی به همه این دستاورد‌ها انتقال دانش است؛ این در حالی است که دانش به تنهایی قادر نیست تمام این ظرفیت‌ها را ایجاد کند؛ به عبارت دیگر دانش مهم است، ولی مهارت اهمیت بیشتری دارد.

وی گفت: متأسفانه جریان آموزشی ما سمت و سویی را برای نسل جوان قرار داده که تصور می‌کند تنها مسیر پیوستن به زندگی جمعی، مسیری است که به سمت دانشگاه سوق پیدا می‌کند؛ به همین جهت باید در برابر این مسیر که اهداف آموزش و پرورش را دچار اختلال می‌کند، مسیر‌های یادگیری دیگری به وجود بیاوریم تا توانمندی‌ها از مسیر مهارت به دست آید.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: وقتی مسیر را درست طراحی کنیم، کسانی که پیرامون این عرصه به میدان می‌آیند، فراوان هستند؛ یعنی اقتصاد ۱۵ میلیارد تومانی که در بخش خصوصی وجود دارد، می‌تواند اقتصاد کشور را در جهت افزایش این ظرفیت‌ها سوق دهد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار