مراسم سومین روز درگذشت «سید مهدی آوینی» برگزار شد؛

فتح‌علیزاده: «فتح خون» تاثیرگذارترین اثر آوینی است

یک عالم دینی با بیان اینکه قلم شهید آوینی از تاثیرگذارترین آثار حوزه دفاع مقدس است، گفت: کتاب «فتح خون» یکی از آثاری است که در دوران جوانی روی من تاثیر گذاشت. قلم شهید آوینی یک قلم بسیار روان است که انسان احساس می‌کند متصل به منبع وحی است.
کد خبر: ۳۷۰۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹ - 18November 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مراسم سومین روز درگذشت مرحوم «سید مهدی آوینی» پدر شهید «سید مرتضی آوینی» شامگاه یک‌شنبه 26 آبان در مسجد جامع شهرک غرب برگزار شد.

در این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام «هاشمی تبریزی» امام جماعت مسجد جامعه شهرک غرب، «محسن مومنی شریف» رئیس حوزه هنری، «سید یاشار نادری» رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح، «شهاب اسفندیاری» رئیس دانشگاه صدا و سیما، «سید مسعود شجاعی طباطبایی» مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، «مجید رجبی معمار» رئیس خانه هنرمندان ایران و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد، پیام تسلیت «حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی» نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و مشاور رئیس جمهور قرائت شد.

در ادامه حجت‌الاسلام فتح‌علیزاده در سخنانی با بیان اینکه برخی‌ها در این عالم مورد لطف خداوند تبارک و تعالی قرار می‌گیرند، اظهار داشت: از امام صادق (ع) درخصوص سوره ملک سوال کردند و ایشان پاسخ دادند، آن‌هایی که در این عالم بهتر زندگی می‌کنند و کیفیت زندگی آن‌ها از مابقی بهتر است و جور دیگری زیست و حیاط دارند مورد اشاره این آیه هستند؛ منظور از تفاوت در زیست مجموعه سختی‌ها و آسانی‌ها، بلا و آسایش است.

وی گفت: انسان باید جوری در این عالم زندگی کند که بعد از حیاط آثار و برکاتش در عالم باقی بماند لذا برخی‌ها حیاط جاودان پیدا می‎کنند که مرحوم سید مهدی آوینی نیز از این دسته است. به محض اینکه کسی اسم این پدر را می‌شنود یاد شهید مرتضی آوینی برای او زنده می‌شود. ایشان کسی را تربیت کرده‌اند که رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص او گفت «سید شهیدان اهل قلم».

این عالم دینی، قلم شهید آوینی را از تاثیرگذارترین آثار حوزه دفاع مقدس دانست و گفت: کتاب «فتح خون» یکی از آثاری بود که در دوران جوانی روی من تاثیر گذاشت. قلم ایشان یک قلم بسیار روان است و انسان احساس می‌کند این قلم متصل به منبع وحی است.

حجت‌الاسلام فتح‌علیزاده تصریح کرد: شهید آوینی از سفره مرحوم سید مهدی آوینی بلند شده است لذا تا زمانی که نام شهید آوینی در این عالم زنده است و مردم با او و آثارش آشنایی دارند، اسم پدرشان نیز جاودانه خواهد بود و حیاط خواهند داشت چراکه در این عالم انسان را از روی بهره‌های وجودی خواهند شناخت.

وی افزود: هرکسی که در این عالم بیشتر ثمره داشته باشد، خداوند تبارک و تعالی نیز نام او را در این عالم جاودانه‌تر خواهد کرد.

در پایان این مراسم از سوی خانواده‌های آوینی اعلام شد که هزینه‌های مراسم هفتم «سید مهدی آوینی» صرف امور خیریه خواهد شد؛ لذا مراسم هفتم برگزار نخواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها