گزارش دفاع‌پرس از اقدامات مداخله‌جویانه آمریکایی‌ها؛

بیانیه‌هایی که بوی «فتنه» می‌دهند!

یکی از ابزارهای موج‌سواری و دخالت آمریکا در اعتراضات کشورهای دیگر، صدور بیانیه‌‌های مداخله‌جویانه‌ای در حمایت از معترضان است تا از خواسته آن‌ها سوء استفاده کرده و آن را به حاشیه بکشاند.
کد خبر: ۳۷۰۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵ - 18November 2019

بیانیه‌هایی که بوی «فتنه» می‌دهند!گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: از همان ابتدای اعتراضات مردم در کشورهای عراق و لبنان، غربی‌ها و در رأس‌شان آمریکا سعی داشتند تا از آب گل‌آلود برای خود ماهی گرفته و از ابزارهای مختلف در راستای پیشبرد اهدافش سوء استفاده کنند.

این دخالت آمریکایی‌ها فقط در اعتراضات مسالمت‌آمیز و به‌حق مردم عراق و لبنان خلاصه نمی‌شود، بلکه هرجا که اعتراضاتی چه به‌صورت مسالمت‌آمیز و چه به‌شکل غیرمسالمت‌آمیز در منطقه برگزار شود، آن‌ها در نقش «حامی مهربان» به صحنه می‌آیند و به‌خوبی به ایفای نقش می‌پردازند.

یکی از ابزارهای دخالت آمریکایی‌ها در اعتراضات کشورهای دیگر، صدور بیانیه در حمایت از معترضان است؛ این بیانیه‌ها از وجوه مشترک تمامی مداخلات آن‌ها در کشورهای موردنظرشان است تا با این ژست (صدور بیانیه) در نقش دلسوز مردم ظاهر شوند و حمایت خود از اعتراضات را نشان دهند.

کاخ سفید نوزدهم آبان‌ماه بیانیه مداخله‌جویانه‌ای را نسبت به تحولات کشور عراق صادر کرد؛ آمریکایی‌ها در آن بیانیه تاکید کردند که نسبت به تداوم حملات علیه تظاهرات‌کنندگان در عراق و فعالان جامعه مدنی نگران هستند.

آمریکایی‌ها در آن بیانیه مدعی شدند که همانند سازمان ملل خواهان توقف خشونت در عراق و اصلاح نظام انتخاباتی و برگزاری انتخابات زود هنگام هستند.

پس از این بیانیه، بزرگان عراقی نسبت به آن واکنش نشان دادند؛ آیت‌الله سیستانی تنها یک روز پس از صدور این بیانیه، تاکید کرد که مخالف دخالت خارجی‌ها در امور داخلی عراق است؛ مقتدی صدر نیز گفت که عراقی‌ها در برابر انتخابات زودهنگام تحت نظارت آمریکا ساکت نمی‌نشینند و اجازه موج‌سواری به آن‌ها را نمی‌دهند و هشدار داد که اگر آمریکا بار دیگر در امور عراق دخالت کند، تظاهرات میلیونی در کشور به راه انداخته می‌شود.»

با گذشت یک هفته از صدور بیانیه مداخله‌جویانه آمریکایی‌ها در عراق، «مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حمایت از آشوب‌ها در حاشیه اعتراضات در ایران، بیانیه‌ای مداخله‌جویانه صادر کرد.

این مقام آمریکایی در توئیتر نوشت: «ایالات متحده در کنار مردم ایران که مدت‌هاست در حال زجر کشیدن هستند، قرار دارد؛ مردمی که به تازه‌ترین بی‌عدالتی رژیم فاسد در قدرت اعتراض می‌کنند. ما تلاش (دولت ایران) برای قطعی اینترنت را محکوم می‌کنیم.»

واکنش به‌موقع بزرگان کشور عراق نسبت به بیانیه مداخله‌جویانه‌ آمریکایی‌ها، فرصت موج‌سواری را حتی‌الامکان از آن‌ها گرفت.

پس از ناآرامی‌های چند روز اخیر کشورمان که به‌دلیل اجرایی شدن مدیریت مصرف سوخت به‌وقوع پیوست، رهبر انقلاب اسلامی به مسئولان تاکید کردند که «مسئولان هرچه می‌توانند دقت کنند تا مشکلات این طرح برای مردم هرچه ممکن است کم شود.»

تبعیت مسئولان جمهوری اسلامی ایران از بزرگان کشور می‌تواند از سوء‌استفاده دشمنان نظام و تاثیرگذاری بیانیه‌هایی که بوی فتنه می‌دهند، جلوگیری کند و آرامش را در سایه آسایش مردم به کشور فراهم کند. 

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار